Turcja zachęca do zakupów na wakacjach

Disconti Tourist Sale Card, czyli karta ułatwiająca zakupy i korzystanie z innych usług w czasie wakacji w Turcji, to pomysł tamtejszej branży turystycznej na zwiększenie wydatków turystów.

Publikacja: 27.02.2020 06:54

Turcja zachęca do zakupów na wakacjach

Foto: Fot. Filip Frydrykiewicz

Tureckie organizacje TÜRSAB (Stowarzyszenie Tureckich Biur Podróży), TÜROB (Stowarzyszenie Tureckich Hotelarzy), AYD (Rada Centrów Handlowych), TURYİD (Tureckie Stowarzyszenie Restauracji i Obiektów Rozrywkowych) i firma zajmująca się zwrotem podatku podróżnym Global Blue wydały wspólnie kartę, która ma zachęcić do zakupów w czasie wakacji w Turcji. Taką informację podał turecki dziennik „Daily Sabah” w swoim internetowym wydaniu.

Disconti Tourist Sale Card daje szereg korzyści, takich jak zniżki dostępne tylko dla jej posiadaczy, może być również wykorzystywana jako karta płatnicza (debetowa) w sklepach, restauracjach, hotelach i innych miejscach, które przyłączyły się do programu. Za jej pośrednictwem użytkownik skorzysta bezpłatnie z internetu bezprzewodowego, wykorzysta ją jako bilet w komunikacji miejskiej, dostanie zniżki na przejazdy z lotniska i bonusy w wypożyczalniach samochodów. Otrzymać można ją poprzez aplikację stworzoną na potrzeby projektu.

CZYTAJ TEŻ: Turcja ma nowy plan dla turystyki

Prezes TÜRSAB-u Firuz Bağlıkaya wyjaśnia, że celem przedsięwzięcia jest zwiększenie wydatków turystów w przeliczeniu na osobę, przy czym chodzi tu o pieniądze przeznaczane na zakupy i jedzenie poza hotelami. Wedle prezesa Turcja, żeby dojść do poziomu innych krajów basenu Morza Śródziemnego, musi doprowadzić do podniesienia przychodów o 100-150 dolarów od osoby.

Z danych urzędu statystycznego TurkStat wynika, że w zeszłym roku wskaźnik ten wyniósł 666 dolarów na osobę (w 2018 roku było to 647 dolarów), łączne przychody z turystyki urosły o 17 procent do 34,5 miliarda dolarów. Zgodnie z nową strategią rozwoju turystyki kraj ma pozyskać do 2023 roku (w setną rocznicę utworzenia Republiki Turcji) 75 milionów turystów i 65 miliardów dolarów przychodów. Początkowe założenia mówiły o 50 milionach turystów i 50 miliardach dolarów przychodów, ale już w zeszłym roku udało się przekroczyć tę pierwszą liczbę. Wówczas do kraju przyjechały ponad 52 miliony gości, czyli o 14 procent więcej, licząc rok do roku. To dało mu szóste miejsce wśród najczęściej odwiedzanych państw na świecie (według Światowej Organizacji Turystyki).

ZOBACZ TAKŻE: Turcja zmienia zasady pobierania podatku turystycznego

Cüneyt Ortan, prezes firmy Dijimedya, która współtworzyła kartę, podkreśla, że oferty specjalne będą szyte na miarę, bo system sterujący aplikacją może zapisywać preferencje zakupowe użytkowników. Jego zdaniem, dzięki przedsięwzięciu przychody sektora turystycznego zwiększą się w ciągu pierwszych trzech lat o 50 milionów dolarów.

Tureckie organizacje TÜRSAB (Stowarzyszenie Tureckich Biur Podróży), TÜROB (Stowarzyszenie Tureckich Hotelarzy), AYD (Rada Centrów Handlowych), TURYİD (Tureckie Stowarzyszenie Restauracji i Obiektów Rozrywkowych) i firma zajmująca się zwrotem podatku podróżnym Global Blue wydały wspólnie kartę, która ma zachęcić do zakupów w czasie wakacji w Turcji. Taką informację podał turecki dziennik „Daily Sabah” w swoim internetowym wydaniu.

Disconti Tourist Sale Card daje szereg korzyści, takich jak zniżki dostępne tylko dla jej posiadaczy, może być również wykorzystywana jako karta płatnicza (debetowa) w sklepach, restauracjach, hotelach i innych miejscach, które przyłączyły się do programu. Za jej pośrednictwem użytkownik skorzysta bezpłatnie z internetu bezprzewodowego, wykorzysta ją jako bilet w komunikacji miejskiej, dostanie zniżki na przejazdy z lotniska i bonusy w wypożyczalniach samochodów. Otrzymać można ją poprzez aplikację stworzoną na potrzeby projektu.

Nowe Trendy
Koncern TUI rusza na ratunek podwodnego świata Balearów. „To wspólny interes”
Nowe Trendy
Niemieckie miasto światowym hitem na lato. Turystów kręcą piłka nożna i plaże
Nowe Trendy
Ekspert radzi: Biura podróży nie mogą lekceważyć protestów przeciwko turystom
Nowe Trendy
Niemiecki rząd podniósł podatek - drożeją wycieczki. Branża turystyczna protestuje
Nowe Trendy
Szwajcaria po 30 latach zmienia promocyjne logo. Czym zastąpiła szarotkę?
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?