POT nawołuje do akcji „Zmień termin, nie odwołuj”

Polska Organizacja Turystyczna apeluje do przedsiębiorców, by przyłączali się do akcji „Zmień termin, nie odwołuj”. Jej celem jest przekonanie turystów, by nie rezygnowali z wyjazdów, ale zmieniali ich terminy.

Publikacja: 19.03.2020 12:40

Fot. materiały prasowe

Fot. materiały prasowe

Foto: Fot. materiały prasowe

Polska Organizacja Turystyczna wystartowała z kampanią wspierającą akcję pod hasłem „Zmień termin, nie odwołuj”, którą wymyślili przedsiębiorcy turystyczni. Ma ona złagodzić skutki pandemii i pomóc firmom utrzymać płynność finansową. Jednak, jak podkreśla POT w komunikacie, bez pełnego zaangażowania się w nią całego środowiska nie uda się przekonać turystów, by nie wycofywali wpłat za wycieczki, tylko przekładali wyjazdy na później.

CZYTAJ TEŻ: Sondaż: Czy koronawirus wpłynie na plany wakacyjne Polaków?

– Turystyka to dla wielu osób emocje i dobre wspomnienia. Dlatego zachęcam wszystkich przedsiębiorców, żeby przyłączyli się do akcji #ZmienTerminNieOdwoluj. Wspierajmy turystykę! Jestem przekonany, że dzięki temu turyści wrócą do państwa nie tylko po to, aby zrealizować wykupioną usługę, ale także w przyszłości – mówi sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju odpowiedzialny za turystykę Andrzej Gut-Mostowy, cytowany w komunikacie.

– Do akcji włączyło się już wiele podmiotów, w tym między innymi Itaka, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Polski Holding Hotelowy, Harmony Polish Hotels, Krakowska Izba Turystyki, Forum Branży Eventowej FBE, Nocowanie.pl czy PKS Polonus. Klientom kojarzymy się z pozytywnymi rzeczami. Przede wszystkim z gościnnością. Dbajmy o to, aby ten wizerunek nie został nadszarpnięty. Wszyscy chcemy, aby po minięciu kryzysu nasi klienci do nas wrócili – dodaje prezes POT Robert Andrzejczyk.

Akcja będzie propagowana przede wszystkim w mediach społecznościowych. W jej promocję włączyły się zagraniczne ośrodki POT-u działające w krajach, z których przyjeżdża do Polski najwięcej turystów.

POT zachęca również przedsiębiorców do wprowadzenia na czas kryzysu dobrych praktyk rekomendowanych przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego.

ZOBACZ: IGHP radzi hotelarzom, jak działać w sytuacji kryzysowej

Polska Organizacja Turystyczna wystartowała z kampanią wspierającą akcję pod hasłem „Zmień termin, nie odwołuj”, którą wymyślili przedsiębiorcy turystyczni. Ma ona złagodzić skutki pandemii i pomóc firmom utrzymać płynność finansową. Jednak, jak podkreśla POT w komunikacie, bez pełnego zaangażowania się w nią całego środowiska nie uda się przekonać turystów, by nie wycofywali wpłat za wycieczki, tylko przekładali wyjazdy na później.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Nowe Trendy
Turcja liczyła w tym roku na 60 milionów turystów. Będzie miała ich więcej
Nowe Trendy
Polscy turyści nie odpuszczają Hiszpanii po sezonie. Potrzebują więcej samolotów
Nowe Trendy
Sławomir Nitras dementuje. "Opłata turystyczna? Za wcześnie o niej mówić"
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Nowe Trendy
Egipt potrzebuje nowych hoteli. Rząd oferuje inwestorom miliard dolarów
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni