Polska Organizacja Turystyczna wystartowała z kampanią wspierającą akcję pod hasłem „Zmień termin, nie odwołuj”, którą wymyślili przedsiębiorcy turystyczni. Ma ona złagodzić skutki pandemii i pomóc firmom utrzymać płynność finansową. Jednak, jak podkreśla POT w komunikacie, bez pełnego zaangażowania się w nią całego środowiska nie uda się przekonać turystów, by nie wycofywali wpłat za wycieczki, tylko przekładali wyjazdy na później.
CZYTAJ TEŻ: Sondaż: Czy koronawirus wpłynie na plany wakacyjne Polaków?
– Turystyka to dla wielu osób emocje i dobre wspomnienia. Dlatego zachęcam wszystkich przedsiębiorców, żeby przyłączyli się do akcji #ZmienTerminNieOdwoluj. Wspierajmy turystykę! Jestem przekonany, że dzięki temu turyści wrócą do państwa nie tylko po to, aby zrealizować wykupioną usługę, ale także w przyszłości – mówi sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju odpowiedzialny za turystykę Andrzej Gut-Mostowy, cytowany w komunikacie.
– Do akcji włączyło się już wiele podmiotów, w tym między innymi Itaka, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Polski Holding Hotelowy, Harmony Polish Hotels, Krakowska Izba Turystyki, Forum Branży Eventowej FBE, Nocowanie.pl czy PKS Polonus. Klientom kojarzymy się z pozytywnymi rzeczami. Przede wszystkim z gościnnością. Dbajmy o to, aby ten wizerunek nie został nadszarpnięty. Wszyscy chcemy, aby po minięciu kryzysu nasi klienci do nas wrócili – dodaje prezes POT Robert Andrzejczyk.
Akcja będzie propagowana przede wszystkim w mediach społecznościowych. W jej promocję włączyły się zagraniczne ośrodki POT-u działające w krajach, z których przyjeżdża do Polski najwięcej turystów.