Minister turystyki i starożytnego dziedzictwa Egiptu Khaled El-Enany spotkał się z członkami Komisji ds. Promocji, by omówić szczegóły planu marketingowego, dzięki któremu kraj ma pozyskać więcej turystów – informuje dziennik „Daily News Egypt” w swoim elektronicznym wydaniu.
Plany promocji obejmują między innymi rozbudowę i modernizację strony internetowej Egipskiego Urzędu ds. Turystyki, by była bardziej przyjazna dla użytkowników, zachęcała ich do przyjazdu do kraju i odkrywania różnych regionów.
CZYTAJ TEŻ: Egipt szykuje nową atrakcję, chce przyciągnąć turystów do Kairu
Jednocześnie ministerstwo podpisało kontrakt z dużą międzynarodową firmą, która ma opracować strategię promującą kraj jako kierunek turystyczny.
Wkrótce rozpocznie się kampania „Ciesz się zimą w Egipcie” (Enjoy your winter in Egypt) na rynku wewnętrznym. Będzie prowadzona od 15 stycznia do 28 lutego we współpracy z Ministerstwem Lotnictwa Cywilnego i Izbą Hotelarską. Zakłada wprowadzenie stałych cen biletów lotniczych na rejsach krajowych do Luksoru, Asuanu, Szarm el-Szejk, Taby, Hurghady i Marsa Alam. W zależności od trasy będą kosztować od 1,5 do 2 tysięcy funtów egipskich (około 96-127 dolarów) wraz z podatkami. Natomiast hotele, które włączą się do programu, obniżą ceny zakwaterowania i wyżywienia. Dotyczy to obiektów trzy-, cztero- i pięciogwiazdkowych. Z kolei Najwyższa Rada Starożytności zezwoliła na obniżenie o 50 procent cen biletów wstępu do stanowisk archeologicznych i muzeów w Kinie, Luksorze i Asuanie.