Jak czytamy w komunikacie Biura Promocji i Rozwoju Turystyki Emiratu Ras al-Chajma (RAKTDA), mimo wyzwań politycznych i gospodarczych emirat stał się jednym z miejsc o najszybszym wzroście w regionie. Szczególnie wyjątkowy był grudzień, kiedy emirat odnotował najwyższą liczbę turystów, którzy spędzili tu przynajmniej jedną noc, w ciągu miesiąca - ponad 128 tysięcy, co stanowiło wzrost o 23 procent w porównaniu z grudniem 2021 roku.

- To był bardzo dobry rok, poczynając od styczniowego ogłoszenia wartego wiele miliardów dolarów zintegrowanego projektu budowy kurortu Wynn, który zapoczątkuje nową erę rozwoju gospodarczego poprzez turystykę, po grudniowe zdobycie dwóch tytułów rekordu Guinnessa za nasze sylwestrowe fajerwerki i pokazy dronów – mówi cytowany w komunikacie dyrektor generalny RAKTDA Raki Phillips. - Udowodniliśmy, jak dynamiczny jest nasz emirat. Sukces oparty był na naszej elastyczności i zdolności reagowania i na fakcie, że myślimy podobnie jak społeczność, kształtując nasze doświadczenia tak, aby przemawiały do gości i mieszkańców. Koncentrując się na dywersyfikacji, dostępności i zrównoważonym rozwoju, jesteśmy na dobrej drodze do jeszcze większych osiągnięć w 2023 roku.

RAKTDA wymienia też zeszłoroczne osiągnięcia emiratu. Zalicza do nich uruchomienie programu zrównoważonej turystyki, którego celem jest uzyskanie uznawanego na świecie certyfikatu „zrównoważonej destynacji turystycznej”, rozwój bazy hotelowej (Intercontinental, Mövenpick i Radisson otworzyły swoje pierwsze hotele, co zaowocowało 17-procentowym wzrostem liczby pokojów do ponad 8 tysięcy), uznanie przez magazyn „Time” za jedno z najwspanialszych miejsc na świecie w 2022 roku, a przez CNN Travel za jedno z najlepszych miejsc do odwiedzenia w 2023 roku, a także otwarcie nowych atrakcji, w tym najdłuższego toru saneczkowego.

Kraj promował się podczas 90 imprez, targów, warsztatów i wydarzeń medialnych, na 24 rynkach. Kluczowymi dla niego rynkami źródłowymi były Kazachstan, Rosja, Wielka Brytania, Niemcy i Czechy. „Było to spowodowane szeregiem partnerstw z liniami lotniczymi i wiodącymi touroperatorami, ukierunkowanymi na wschodzące i rozwijające się rynki”.

Pozycja emiratu jako kierunku turystycznego rosła też dzięki zorganizowaniu ponad 50 imprez sportowych i kulturalnych. „Emirat był gospodarzem wielu wydarzeń i konferencji, w tym Arab Aviation Summit i szczyt Pacific Asia Travel Association. Zapewnił sobie trzyletnią współpracę z Global Citizen Forum w celu organizacji prestiżowego dorocznego szczytu” - czytamy.

Zadowolenie odwiedzających zmierzone zgodnie ze standardem NPS osiągnęło poziom ponad 80 procent – „znacznie powyżej średniej branżowej wynoszącej 51”.