Grecja zainwestuje setki milionów euro ze swojego KPO w turystykę. Co poprawi?

Grecja przeznaczy 387 mln euro ze swojego KPO na projekty turystyczne. Trzy największe to modernizacja ośrodków narciarskich i schronisk górskich, poprawa dostępności plaż i modernizacja portów turystycznych.

Publikacja: 20.11.2023 11:05

Grecja zainwestuje setki milionów euro ze swojego KPO w turystykę. Co poprawi?

Foto: Aleksander Kramarz

Pieniądze z funduszu na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności mają pomóc w promowaniu zrównoważonego rozwoju poszczególnych regionów, wzbogaceniu i zdywersyfikowaniu oferty turystycznej i poprawę konkurencyjności greckiej turystyki na rynku światowym - pisze portal Greek Travel Pages.

Wśród innych celów, minister turystyki Grecji Olga Kefalogianni, która przedstawiła plan rozwoju turystyki zawarty w Narodowym Planie Odbudowy i Zwiększania Odporności „Grecja 2.0”, wymienia podniesienie jakości edukacji i szkoleń w sektorze turystycznym i wzmocnienie promocji produktu turystycznego przy wykorzystaniu nowego podejścia i nowych narzędzi.

Czytaj więcej

Grecka turystyka to świetne kąpieliska, ale słaby internet

Kefalogianni zachęca przedsiębiorców i samorządy lokalne do zgłaszania projektów. Jeśli ktoś chce skorzystać z dofinansowania, powinien zrobić to jak najszybciej, bo wnioski będą rozpatrywane zgodnie z kolejnością zgłaszania.

Greckie inwestycje dla narciarzy, żeglarzy i plażowiczów

Ministerstwo wskazało już, w jaki sposób pieniądze zostaną podzielone. Pierwsza dziedzina to rozwój turystyki – tu budżet wynosi 321 milionów euro. Projekt podzielony jest na siedem tematów: rozwój turystyki górskiej, w tym narciarskiej i schronisk, zwiększenie dostępności plaż, poprawa jakości portów turystycznych. Na ten cel rząd przeznaczy maksymalnie 222 miliony euro. Wkrótce resort ogłosi też terminy aplikowania do kolejnych czterech projektów, które obejmują tworzenie DMMO (z angielskiego destination management and marketing organizations, organizacje zajmujące się zarządzaniem i promowaniem kierunków turystycznych), poprawę jakości ośrodków z wodami termalnymi (chodzi o promocję turystyki zdrowotnej i typu wellness), rozwój turystyki kulinarnej, poprawę parków i miejsc do nurkowania.

Drugi obszar działań to edukacja w turystyce z budżetem w wysokości 45 milionów euro. Mowa o podnoszeniu kwalifikacji pracowników oraz kształceniu w nowych dziedzinach.

Więcej greckiej turystyki w internecie

Trzeci to cyfrowa transformacja rejestru przedsiębiorców turystycznych – na ten cel ministerstwo przeznacza 10 milionów euro. Chodzi o stworzenie nowego, elastycznego spisu, co ma poprawić jakość usług zarówno dla mieszkańców, jak i przedsiębiorców turystycznych. Rząd chce stworzyć platformę MyDigitalTourism, na której znajdą się informacje o kompetencjach resortu. Kolejnym projektem będzie zbudowanie podsystemu, w którym gromadzone będą informacje o przyjazdach i wyjazdach turystów korzystających z zakwaterowania. Resort chce również usprawnić proces składania wniosków licencyjnych, będzie też skuteczniej informował o wymogach, jakie trzeba spełnić, by móc zacząć działać w sektorze.

Czwarty segment, na który pójdzie 10 milionów euro, to unowocześnienie Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej. W ramach tego przedsięwzięcia powstanie cyfrowa mapa, na której prezentowane będą produkty turystyczne i unikatowe cechy wszystkich kierunków. Podróżni mają tam znaleźć także aktualne informacje. Część funduszy zostanie przeznaczona na rozwój obecnej strony internetowej visitgreece.gr i stworzenie aplikacji na urządzenia mobilne.

Czytaj więcej

Nowa kampania promocyjna Grecji. „Wizyta u nas odmieni twoje życie”

Cały program „Grecja 2.0” (grecki odpowiednik polskiego Krajowego Programu Odbudowy, KPO) obejmuje 106 inwestycji i 68 reform – na ich przeprowadzenie pójdzie 31,16 miliarda euro, z czego 30,5 miliarda euro z funduszy europejskich (17,8 miliarda euro w postaci grantów i 12,7 miliarda euro w formie pożyczek). Łączny budżet projektu to 60 miliardów euro w formie inwestycji, które muszą zostać przeprowadzone do 2026 roku.

Pieniądze z funduszu na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności mają pomóc w promowaniu zrównoważonego rozwoju poszczególnych regionów, wzbogaceniu i zdywersyfikowaniu oferty turystycznej i poprawę konkurencyjności greckiej turystyki na rynku światowym - pisze portal Greek Travel Pages.

Wśród innych celów, minister turystyki Grecji Olga Kefalogianni, która przedstawiła plan rozwoju turystyki zawarty w Narodowym Planie Odbudowy i Zwiększania Odporności „Grecja 2.0”, wymienia podniesienie jakości edukacji i szkoleń w sektorze turystycznym i wzmocnienie promocji produktu turystycznego przy wykorzystaniu nowego podejścia i nowych narzędzi.

Pozostało 85% artykułu
Nowe Trendy
Koncern TUI rusza na ratunek podwodnego świata Balearów. „To wspólny interes”
Nowe Trendy
Niemieckie miasto światowym hitem na lato. Turystów kręcą piłka nożna i plaże
Nowe Trendy
Ekspert radzi: Biura podróży nie mogą lekceważyć protestów przeciwko turystom
Nowe Trendy
Niemiecki rząd podniósł podatek - drożeją wycieczki. Branża turystyczna protestuje
Nowe Trendy
Szwajcaria po 30 latach zmienia promocyjne logo. Czym zastąpiła szarotkę?