Nowa kampania promocyjna Grecji. „Wizyta u nas odmieni twoje życie”

Nurkowanie w krystalicznie czystej wodzie, mycie pomidorów w morzu, picie mocnego alkoholu i spontaniczny taniec z Grekami - to „doświadczenia, które odmienią twoje życie”.

Publikacja: 12.05.2023 13:49

Spot reklamowy pokazuje zaskakujące przyjemności, jakie czekają na turystów w Grecji

Spot reklamowy pokazuje zaskakujące przyjemności, jakie czekają na turystów w Grecji

Foto: Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna

Zapewnia o tym Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna (GNTO), która zaprezentowała nową kampanię promocyjną, mającą zainspirować turystów do odwiedzenia Grecji tego lata. Kampania odbywa się pod hasłem „Grecja. Doświadczenie zmieniające życie” (ang. Greece. A life-changing experience) i przedstawia turystkę, która odwiedza Grecję i doświadcza różnych zaskakujących przyjemności. Skacze do morza ze skały, płynie łódką i myje pomidora w morskiej wodzie, je na świeżym powietrzu greckie potrawy (w tym wychyla kieliszek "42-procentowego" alkoholu), wędruje ścieżką nad brzegiem morza, a wieczorem tańczy trzymając się za ramiona z miejscowymi Grekami.

Czytaj więcej

Grecja: przyciągamy turystów słońcem i plażą. Co jeszcze możemy im zaoferować?

Jak podkreśla GNTO, kampania wykorzystuje świeże i zabawne podejście, aby pokazać, co można przeżyć podczas wakacji w Grecji. Chodzi przy tym o doświadczenia, które wiążą się z nieskażoną przyrodą, prostotą i autentycznością stylu życia w tym kraju.

Jak mówi bohaterka kampanii, „przyjazd do Grecji to nie wakacje, to o wiele więcej - to doświadczenie zmieniające życie!”.

Nową kampanię zaprezentowano w czwartek w siedzibie GNTO w Atenach na konferencji z udziałem ministra turystyki Wasilisa Kikiliasa, prezesa GNTO Angeli Gerekou i sekretarza generalny GNTO Dimitrisa Fragakisa – relacjonuje portal Greek Travel Pages.

Nowy spot jest kontynuacją szeregu akcji promocyjnych, które GNTO prowadzi szczególnie intensywnie od czterech lat. - Wysiłki te miały utrzymać żywy obraz Grecji w świadomości społecznej podczas pandemii – mówiła dyrektor generalna organizacji Sofia Lazaridou.

W tym cyklu w 2021 roku GNTO lansowało hasło „Wszystko, czego potrzebujesz, to Grecja” i zachęcało do odwiedzenia Grecji kontynentalnej zimą, zapewniając, że "Grecja ma też zimę". W zeszłym roku zaś pokazało kampanię "Grecja to więcej niż widać" i „Będziesz chciał zostać na zawsze”, w której prezentowało różnorodność Grecji. Jak pisze portal, ta kampania była ciepło przyjęta.

- Prowadziliśmy kampanie przez cały rok, promowaliśmy turystykę zimową i inne specjalne formy turystyki i udało nam się umieścić Grecję wśród pięciu najlepszych marek na świecie – zapewniał podczas prezentacji Kikilias.

W ciągu ostatnich dwóch lat GNTO rozpowszechniło informacje o Grecji w siedmiu kampaniach promocyjnych i programach reklamowych o wartości 34 milionów euro. Organizacja wykorzystała ponad 350 mediów i platform komunikacyjnych na 35 rynkach docelowych.

Organizacja przeprowadziła również programy o wartości 30 milionów euro z ponad 200 partnerami z całego świata.

Czytaj więcej

Grecy: Nasz rząd wie, jak promować turystykę

Do tego GNTO dofinansowało sumą 11 milionów euro programy reklamowe w 10 liniach lotniczych, 2 miliony euro zainwestowało w ukierunkowane kampanie promujące turystykę zimową i wypady do miast, a 2 miliony euro w specjalną promocję wysp Morza Egejskiego, dotkniętych kryzysem migracyjnym.

Kampania „Grecja. Doświadczenie zmieniające życie” będzie promowana w międzynarodowych mediach na wybranych rynkach.

Według Banku Grecji w 2022 r. Grecję odwiedziło 27,8 miliona turystów, co oznaczało wzrost o 89,3 procent w porównaniu z 2021 rokiem, kiedy było ich 14,7 miliona.

Jak z kolei podaje polski Urząd Lotnictwa Cywilnego, na trasach z Polski do Grecji podróżowało samolotami (w dwie strony) zarówno połączeniami regularnymi, jak i czarterowymi, 2,03 miliona turystów.

Zapewnia o tym Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna (GNTO), która zaprezentowała nową kampanię promocyjną, mającą zainspirować turystów do odwiedzenia Grecji tego lata. Kampania odbywa się pod hasłem „Grecja. Doświadczenie zmieniające życie” (ang. Greece. A life-changing experience) i przedstawia turystkę, która odwiedza Grecję i doświadcza różnych zaskakujących przyjemności. Skacze do morza ze skały, płynie łódką i myje pomidora w morskiej wodzie, je na świeżym powietrzu greckie potrawy (w tym wychyla kieliszek "42-procentowego" alkoholu), wędruje ścieżką nad brzegiem morza, a wieczorem tańczy trzymając się za ramiona z miejscowymi Grekami.

Pozostało 84% artykułu
Popularne Trendy
Turyści w kwestiach klimatycznych są jak schizofrenicy
Popularne Trendy
Amerykanie planują wakacje. Na szczycie listy marzeń europejska stolica
Popularne Trendy
Badanie. 60 procent Polaków nie planuje wyjazdu na majówkę
Popularne Trendy
Nowy rok - nowy rekord Polaków w Chorwacji. „Między nami są dobre wibracje”
Popularne Trendy
Polacy mają plany na majówkę. Polska wygrywa z zagranicą, a góry z morzem