Paryż sporo zarobił na igrzyskach olimpijskich. Turyści nie oszczędzali

Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024 były pozytywnym impulsem dla francuskiej turystyki. Nie tylko wzrosła liczba gości, ale też ich wydatki - pokazują dane organizacji płatniczej.

Publikacja: 12.08.2024 17:12

Paryż sporo zarobił na igrzyskach olimpijskich. Turyści nie oszczędzali

Foto: AFP, Stephane de Sakutin

Organizacja płatnicza Visa, która jest oficjalnym partnerem płatniczym i technologicznym igrzysk olimpijskich i paraolimpijskich, zaprezentowała dane dotyczące wpływu tego wielkiego sportowego wydarzenia na turystykę i wydatki konsumenckie we Francji.

Tylko w pierwszym tygodniu igrzysk do Paryża przyjechało o 42 procent więcej gości posiadających karty Visa niż w tym samym czasie rok wcześniej.

Także inne miasta, w których odbywały się zawody, zanotowały wzrost liczby gości, w tym Lille o 188 procent, Saint-Etienne o 150 procent, a Marsylia o 48 procent.

Czytaj więcej

Kibice nie chcą odwiedzać paryskich muzeów. Branża turystyczna liczy, że wrócą

Największą grupę odwiedzających stanowili posiadacze kart Visa ze Stanów Zjednoczonych (wzrost o 72 procent, licząc rok do roku), za którymi znaleźli się kibice z Ameryki Łacińskiej i Karaibów (plus 62 procent) oraz regionu Azji i Pacyfiku (plus 57 procent).

Wśród kibiców europejskich posługujących się kartami Visa prym wiedli Brytyjczycy (plus 53 procent) i Niemcy (plus 53 procent).

Restauracje liczą zyski

Posiadacze kart Visa wydali w Paryżu więcej niż w poprzednim roku (dane dotyczą osobistych transakcji między 26 lipca a 2 sierpnia). Na czele zestawienia są turyści z Wielkiej Brytanii (wzrost wydatków o 42 procent, licząc rok do roku), a następnie goście z Ameryki Łacińskiej i Karaibów (plus 34 procent) oraz Stanów Zjednoczonych (plus 32 procent).

Turyści z kartami Visa, którzy na żywo oglądali zawody olimpijskie, wydali o 20 procent więcej.

Najbardziej znaczący wzrost wydatków odnotowano w paryskich restauracjach (plus 49 procent).

Czytaj więcej

Niemcy wydadzą na podróże 80 miliardów euro. Dobrze im się powodzi

- Nasze dane pokazują, że igrzyska olimpijskie są pozytywnym impulsem dla paryskiej gospodarki - mówi prezes Visy w Europie Charlotte Hogg, cytowana w komunikacie prasowym.

- Paryż to niezmiennie jedna z najczęściej odwiedzanych stolic na świecie, ale jestem pewna, że niesamowite wrażenia z pobytu w tym mieście podczas igrzysk lub z oglądania z oddali zmagań sportowych, które odbywały się w wielu obiektach, przyciągną jeszcze więcej odwiedzających w nadchodzących latach - dodaje.

Organizacja płatnicza Visa, która jest oficjalnym partnerem płatniczym i technologicznym igrzysk olimpijskich i paraolimpijskich, zaprezentowała dane dotyczące wpływu tego wielkiego sportowego wydarzenia na turystykę i wydatki konsumenckie we Francji.

Tylko w pierwszym tygodniu igrzysk do Paryża przyjechało o 42 procent więcej gości posiadających karty Visa niż w tym samym czasie rok wcześniej.

Pozostało 86% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
Nowe Trendy
Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne. 200 milionów odsłon w Europie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Egipt chce dotrzeć do młodych turystów. Szuka pomocy w Google'u