Organizacja płatnicza Visa, która jest oficjalnym partnerem płatniczym i technologicznym igrzysk olimpijskich i paraolimpijskich, zaprezentowała dane dotyczące wpływu tego wielkiego sportowego wydarzenia na turystykę i wydatki konsumenckie we Francji.
Tylko w pierwszym tygodniu igrzysk do Paryża przyjechało o 42 procent więcej gości posiadających karty Visa niż w tym samym czasie rok wcześniej.
Także inne miasta, w których odbywały się zawody, zanotowały wzrost liczby gości, w tym Lille o 188 procent, Saint-Etienne o 150 procent, a Marsylia o 48 procent.
Czytaj więcej
Muzea w Paryżu i okolicy, nawet te leżące blisko miejsc, w których rozgrywane są zawody, mają mniej gości niż przed igrzyskami olimpijskimi – pisze dziennik "Le Monde".
Największą grupę odwiedzających stanowili posiadacze kart Visa ze Stanów Zjednoczonych (wzrost o 72 procent, licząc rok do roku), za którymi znaleźli się kibice z Ameryki Łacińskiej i Karaibów (plus 62 procent) oraz regionu Azji i Pacyfiku (plus 57 procent).