Nitras deklaruje dziesiątki milionów złotych na wsparcie branży turystycznej po powodzi

50 milionów złotych na wsparcie "instytucji i przedsiębiorstw turystycznych", które poniosły straty w związku z powodzią i 2 miliony złotych na promocję Dolnego Śląska, jako bezpiecznego miejsca organizacji turystyki – deklaruje minister sportu i turystyki Sławomir Nitras.

Publikacja: 25.09.2024 13:20

Każdy z ministrów mówił o swoich działaniach na rzecz powodzian. Przy mikrofonie minister sportu i t

Każdy z ministrów mówił o swoich działaniach na rzecz powodzian. Przy mikrofonie minister sportu i turystyki Sławmir Nitras (pierwszy z prawej)

Foto: KPRM

Wtorkowe posiedzenie rządu odbyło się w wyjątkowej formule - w pierwszej, jawnej, części ministrowie przedstawili sprawozdania z działalności swoich resortów w związku z powodzią. Jak mówił premier Donald Tusk, najbliższe spotkania rządu będą się właśnie zaczynać od takiego podsumowania. - Moją intencją jest, aby każde posiedzenie rządu – w tym dramatycznym czasie powodzi i odbudowy po powodzi – zaczynało się od konkretnego raportu, który powinien docierać natychmiast do ludzi – zadeklarował.  

Czytaj więcej

Premier zachęca do przyjazdu na Dolny Śląsk, minister obiecuje kampanię na rzecz turystyki

Nitras: 200 milionów złotych na infrastrukturę sportową

Wśród ministrów, którzy zabrali głos był minister sportu i turystyki Sławomir Nitras.

Jak mówił jeszcze przed posiedzeniem rządu, jego resort przygotował „cztery podstawowe instrumenty wsparcia. Na pierwszy, największy, obejmujący odbudowę infrastruktury sportowej, zabezpieczyliśmy w tegorocznym budżecie 200 milionów złotych”.

Na drugim miejscu Nitras wymienił „drugi instrument wsparcia” na „infrastrukturę obiektów użyteczności publicznej turystycznych, przede wszystkim szlaki turystyczne, parki”. Na ten cel ministerstwo ma już w tegorocznym budżecie 83 miliony złotych.

Nitras: 50 milionów złotych na straty w turystyce

Jak mówił, na wsparcie resortu mogą też liczyć przedsiębiorcy z branży turystycznej. Na wsparcie przedsiębiorców przeznaczy on 50 milionów złotych. – Trzecia pozycja to jest 50 milionów złotych na wsparcie instytucji przedsiębiorstw, wprost organizatorów turystycznych, którzy ponieśli straty w związku z odwołaniem pobytu czy z niemożnością zrealizowania pobytu ze względu na to, że na przykład miejsce, gdzie usługa miała być realizowana zostało zniszczone – wyjaśniał Nitras.

Czytaj więcej

Klęski żywiołowe, konflikty, cyberataki? Będzie ich więcej, turystyka musi być gotowa

Rząd planuje też rozpoczęcie kampanii promującej region Dolnego Śląska, która ma pomóc odbudować ruch turystyczny w regionie. - Zabezpieczyliśmy w budżecie turystycznym 2 miliony złotych na program promocji Dolnego Śląska jako bezpiecznego miejsca organizacji turystyki – przekazał Nitras.

Wcześniej o pomoc dla przedsiębiorców z zalanych terenów apelowały w pismach do ministra sportu i turystyki organizacje branżowe, Polska Izba Turystyki i Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego. Z kolei Turystyczna Organizacja Otwarta namawiała go do uruchomienia Turystycznego Funduszu Pomocowego, w którym pożyczki mogłyby zaciągać biura podróży, jeśli musiały odwołać imprezy w związku z powodzią. Na razie minister w sprawie TFP nie zabrał głosu.

W dalszej części posiedzenia rada ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi.

Wtorkowe posiedzenie rządu odbyło się w wyjątkowej formule - w pierwszej, jawnej, części ministrowie przedstawili sprawozdania z działalności swoich resortów w związku z powodzią. Jak mówił premier Donald Tusk, najbliższe spotkania rządu będą się właśnie zaczynać od takiego podsumowania. - Moją intencją jest, aby każde posiedzenie rządu – w tym dramatycznym czasie powodzi i odbudowy po powodzi – zaczynało się od konkretnego raportu, który powinien docierać natychmiast do ludzi – zadeklarował.  

Pozostało 84% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
Nowe Trendy
Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne. 200 milionów odsłon w Europie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Egipt chce dotrzeć do młodych turystów. Szuka pomocy w Google'u