Egipt chce mocniej promować się w internecie jako kierunek turystyczny - pisze portal gazety „Daily News Egypt”. Dlatego minister turystyki i zabytków Egiptu Sherif Fathy spotkał się z dyrektorem Google'a na Egipt Hiszamem el Nazerem i innymi przedstawicielami tej firmy.
Promocja ma też objąć współpracę z touroperatorami, a konkretnie kampanie marketingowe na rynkach źródłowych prowadzone we współpracy z Egipską Radą Promocji Turystyki. Nacisk będzie położony na reklamowanie konkretnych miast, kierunków i produktów, co ma przyciągnąć więcej gości, szczególnie tych gotowych zostawić w Egipcie więcej pieniędzy.
Google doszkoli pracowników egipskiego ministerstwa turystyki
Spotkanie dotyczyło również tego, jak wykorzystać narzędzia cyfrowe i usługi Google'a, aby dotrzeć do użytkowników internetu – omówiono więc potencjalne wykorzystanie Google Street View, dzięki któremu na mapach użytkownicy mogliby zobaczyć sklepy i atrakcje turystyczne. Propozycja współpracy obejmowała również szkolenia, które pozwolą doskonalić cyfrowe umiejętności pracowników ministerstwa.
Czytaj więcej
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku Turcję odwiedziło 49,2 miliona turystów, a przychody sektora turystycznego sięgnęły 46,9 miliarda dolarów. Kraj jest na dobrej drodze do przekroczenia celu wyznaczonego na ten rok, który zakłada przyciągnięcie 60 milionów turystów.
Przedstawiciele Google'a podkreślili, że współpraca z ministerstwem turystyki układa się coraz lepiej, co potwierdzają statystyki wyszukań informacji o Egipcie.