Reklama

Czy turyści wrócą do Australii po wielkich pożarach? Kraj rozpoczął rekordową kampanię

Rekordową, jak na ten kraj, kwotę 130 milionów dolarów amerykańskich przeznaczy Tourism Australia na kampanię mającą przyciągnąć turystów z zagranicy i wzmocnić turystyczną markę Australii.

Publikacja: 12.08.2025 13:50

Czy turyści wrócą do Australii po wielkich pożarach? Kraj rozpoczął rekordową kampanię

Foto: Adobe Stock

Jak poinformowało australijskie Ministerstwo Handlu i Turystyki, narodowa organizacja zajmująca się promocją turystyki Tourism Australia rozpoczęła nową, dwuletnią kampanię reklamową, której celem jest odbudowanie i rozwijanie turystyki po pandemii i dotkliwych klęskach żywiołowych, takich jak pożary i powodzie.

Nowe działania są kontynuacją kampanii „Come and Say G’Day” z 2022 roku (g’day to australijskie „dzień dobry”).

Kampania obejmie pięć kluczowych rynków: Stany Zjednoczone, Wielką Brytanię, Chiny, Indie i Japonię. Zamiast jednej uniwersalnej reklamy przygotowano odrębne wersje, dostosowane do lokalnych odbiorców i z udziałem popularnych w danym kraju osobistości.

W USA i Chinach twarzą kampanii został Robert Irwin, syn legendarnego „Łowcy krokodyli” Steve’a Irwina, znany z działalności na rzecz ochrony przyrody. Natomiast w Wielkiej Brytanii występuje Nigella Lawson, popularna autorka książek kulinarnych i gwiazda programów telewizyjnych.

Wszystkie spoty łączy obecność animowanej kangurzycy Ruby the Roo, którą określono jako „rozpoznawalny symbol Australii i sympatycznego przewodnika po atrakcjach kraju”.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Hiszpania na turystycznej fali – błogosławieństwo czy pułapka gospodarcza?

Turystyka siłą napędową australijskiej gospodarki

– Turystyka jest siłą napędową naszego kraju. Każdy dolar zainwestowany w jej promocję daje 14 dolarów zwrotu, co pomaga utrzymać ponad 700 tysięcy miejsc pracy i 360 tysięcy firm – mówi minister handlu i turystyki Don Farrell, cytowany w komunikacie.

Według ministra kampania ma nie tylko przyciągnąć turystów, ale także wzmocnić pozycję Australii na tle rosnącej konkurencji ze strony innych kierunków długodystansowych.

Ministerstwo przewiduje, że liczba turystów z zagranicy osiągnie rekordowe 10 milionów w 2026 roku i wzrośnie do 11,8 miliona w 2029 roku.

Czytaj więcej

Lofoty na dalekiej Północy też już mają dosyć turystów. Będą opłaty

 

Jak poinformowało australijskie Ministerstwo Handlu i Turystyki, narodowa organizacja zajmująca się promocją turystyki Tourism Australia rozpoczęła nową, dwuletnią kampanię reklamową, której celem jest odbudowanie i rozwijanie turystyki po pandemii i dotkliwych klęskach żywiołowych, takich jak pożary i powodzie.

Nowe działania są kontynuacją kampanii „Come and Say G’Day” z 2022 roku (g’day to australijskie „dzień dobry”).

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Rzecznik MŚP o „aferze KPO”: Pomówienia osłabiają konkurencyjność polskiej gospodarki
Nowe Trendy
Polska Izba Turystyki do premiera: KPO to szansa, nie zagrożenie
Nowe Trendy
Kolejny wypadek drogowy w Egipcie. Wśród rannych są Polacy
Nowe Trendy
Hiszpania kłóci się o byka – megalomania narodowa czy nowa atrakcja turystyczna?
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama