Niemcy idą na wybory. Branża turystyczna: Nie dajmy się zepchnąć na boczny tor

Ponad 250 tysięcy firm, zatrudniających ponad 6 milionów ludzi, wypracowuje dzięki turystyce 11 procent PKB Niemiec. Domagają się uwagi polityków i realizowania ich postulatów.

Publikacja: 15.12.2024 01:28

Branża turystyczna zamierza prowadzić masową akcję docierania do kandydatów do parlamentu

Branża turystyczna zamierza prowadzić masową akcję docierania do kandydatów do parlamentu

Foto: AFP, Kirill Kudryavtsev

W przyszłym roku w Niemczech odbędą się przedterminowe wybory do parlamentu. Branża turystyczna zabiega o uwagę polityków, obawia się, że jej problemy mogą zostać zepchnięte na margines, kiedy na świecie tyle się dzieje.

Niemiecka turystyka nie chce być zepchnięta na boczny tor

Niemiecki think-tank Zukunft der Gastwelt (DZG) prowadzi kampanię #HerzUnsererGesellschaft (serce naszego społeczeństwa), dzięki której ma nadzieję zwrócić uwagę na problemy szeroko rozumianej branży turystycznej. Odbywa się to w związku z nadchodzącymi wyborami parlamentarnymi w Niemczech i obawami, że w związku z napięciami politycznymi na świecie turystyka może zostać zepchnięta na boczny tor.

Czytaj więcej

Brytyjska branża turystyczna: Kraj korzysta na turytyce, nie podnoście nam podatków

Celem kampanii jest pokazanie całego sektora turystyki, obejmującego biura podróży, hotelarstwo, usługi gastronomiczne i wypoczynek, jako ważnej gałęzi gospodarki, i uzyskanie od polityków deklaracji rozwiązania jej. Spełnienie postulatów dotyczących turystyki powinno się znaleźć, zdaniem DZG, w porozumieniu koalicji tworzącej przyszły rząd. Udział w przedsięwzięciu zadeklarowały liczne stowarzyszenia, organizacje i firmy, w tym także wsparcie finansowe kampanii.

- 23 lutego (dzień wyborów – red.) przekonamy się, czy biorąc pod uwagę otoczenie naznaczone poważnymi kryzysami, 250 tysięcy firm z sektora turystyki w ciągu najbliższych czterech lat będzie zmierzało w kierunku sukcesu czy porażki gospodarczej – mówi rzecznik DZG, a wcześniej poseł do Bundestagu Marcel Klinge.

Przestrzega zarazem: nowy rząd federalny nie da branży nic za darmo. Po wyborach obietnice zawsze zderzają się z innymi priorytetami, a ci, którzy nie działają zgodnie z przygotowaną wcześniej strategią, ryzykują, że przez polityków zostaną pominięci. – W obliczu ograniczonych możliwości finansowych i silnej konkurencji, jaką stanowi choćby branża motoryzacyjna, musimy komunikować nasze problemy mądrze i w sposób strategicznie przemyślany, a nie rozdrobniony. W przeszłości nie zawsze to się udawało, nawet kiedy okoliczności były bardziej sprzyjające – dodaje.

Pospolite ruszenie branży turystycznej w Niemczech

Kampania opiera się na sukcesie poprzedniej, prowadzonej przed poprzednimi wyborami, pod tym samym hasłem #HerzUnsererGesellschaft. Tym razem będzie prowadzona do końca kwietnia 2025 roku. Została podzielona na trzy etapy: okres mobilizacji, czas samej kampanii wyborczej i moment tworzenia rządu.

Plany obejmują między innymi rozmowy z przyszłymi parlamentarzystami i precyzyjne dotarcie z głównymi treściami. Klinge apeluje do branży turystycznej, by włączyła się w te działania, bo to pozwoli wywrzeć większy nacisk na polityków. Czasu jest niewiele, dlatego trzeba postawić na skoordynowane, jednolite prezentowanie interesów turystyki, aby głos sektora, który zatrudnia 6,18 miliona ludzi i ma 11-procentowy udział w PKB, był słyszalny, żeby się przebił w krótkiej i dynamicznej kampanii wyborczej.

W przyszłym roku w Niemczech odbędą się przedterminowe wybory do parlamentu. Branża turystyczna zabiega o uwagę polityków, obawia się, że jej problemy mogą zostać zepchnięte na margines, kiedy na świecie tyle się dzieje.

Niemiecka turystyka nie chce być zepchnięta na boczny tor

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Nowe Trendy
„Tętniące życiem miasta, dobre jedzenie i życzliwi mieszkańcy”. Polska w amerykańskiej telewizji
Nowe Trendy
Młodzi gardzą wakacjami all inclusive? Nic bardziej mylnego, zaskakujące wyniki badania
Nowe Trendy
Najliczniej odwiedzane miasta świata. Azja goni Europę
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Nowe Trendy
Baleary wydadzą 850 mln euro na zrównoważoną turystykę. "Od tego zależy rozwój"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego