Ruszyły prace nad podstrategiami dla różnych obszarów turystyki, jakie wskazało Ministerstwo Sportu i Turystyki. Resort w konkursie ogłoszonym w marcu zaoferował do 250 tysięcy złotych fundacjom i stowarzyszeniom, które podejmą się napisać w tym roku trzynaście dokumentów pokazujących pożądane kierunki rozwoju turystyki do roku 2030: rowerowej, kulinarnej, uzdrowiskowej, wiejskiej, wodnej, konnej, biznesowej (MICE), gastronomiczno-hotelowej (HoReCa), przyrodniczej, kulturowej, zorganizowanej wyjazdowej i przyjazdowej oraz caravaningowej. Przewidziano też strategię dla „marki Polska”.
Ministerstwo Sportu i Turystyki dofinansuje powstanie 12 podstrategii dla poszczególnych działów turystyk
Nie będzie strategii dla caravaningu – za słaba oferta
Komisja złożona z pracowników Departamentu Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki przyznała po 200 tysięcy złotych na przygotowanie każdego z dokumentów. Wprawdzie wnioskodawcy wystąpili o maksymalną określoną w regulaminie sumę, 250 tysięcy złotych, ale ministerstwo uznało, że powinien wystarczyć im fundusz zredukowany o jedną piątą.
Wyjątek stanowiło stowarzyszenie deklarujące zajęcie się podstrategią „turystyka przyrodnicza”, któremu przyznano pełną postulowaną kwotę, czyli 186 tysięcy złotych.
Był też jeden przegrany – nie powstanie program dla turystyki caravaningowej. Jak przyznaje wiceminister sportu i turystyki Piotr Borys, zgłaszająca się do wykonania tego zadania Polska Grupa Caravaningowa przedstawiła tak słabą merytorycznie ofertę, że zdaniem komisji konkursowej, nie rokowała ona przygotowania dokumentu na oczekiwanym poziomie.