Polska Organizacja Turystyczna ogłasza nabór do drugiej odsłony konkursu „Czekamy na Was”. Najwyższy czas, by przypomnieć spragnionym podróżowania Polakom o rodzimych atrakcjach turystycznych – pisze w komunikacie.

– Od 12 lutego hotele i obiekty noclegowe mogą być otwarte, ponad tydzień wcześniej gości zaczęły przyjmować muzea i galerie. Konkurs ma przypomnieć Polakom, że czeka na nich wiele atrakcji w kraju i zachęcić ich do planowania podróży – mówi prezes POT Rafał Szlachta, cytowany w komunikacie. – Liczę, że z tygodnia na tydzień coraz więcej obiektów będzie mogło przyjmować turystów. Zachęcam także przedsiębiorców do dołączenia do programu Polski Bon Turystyczny. Dzięki nowelizacji ustawy turyści mogą także skorzystać z bonu podczas wycieczek jednodniowych – dodaje.

CZYTAJ TEŻ: Blogerzy nagrodzeni za inspirowanie Polaków do podróżowania po kraju

Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu filmu o długości od 15 do 30 sekund, zachęcającego do odwiedzenia obiektu po zakończeniu okresu izolacji społecznej. Motywem przewodnim zadania jest hasło: „Czekamy na Was”. Kapituła konkursu wybierze pięć najlepszych prac, kierując się ich jakością i kreatywnością twórców.

Film konkursowy należy przesłać do 28 lutego za pomocą jednego z takich narzędzi jak wetransfer.com lub filemail.com, w polu nadawcy wpisując swój adres mailowy, w polu odbiorcy adres konkurs@pot.gov.pl i uzupełniając formularz zgłoszenia o tytuł filmu i nazwę miejscowości i województwa, w którym świadczona jest usługa turystyczna przedstawiona w filmie. Każdy uczestnik może zgłosić jeden film.

W ubiegłym roku konkurs poświęcony był laureatom konkursów POT, między innymi Certyfikatów POT dla najlepszych produktów turystycznych, EDEN (European Destinations of Excellence – Modelowe Ośrodki Turystyczne Europy) i Na wsi najlepiej. W tegorocznej edycji może wziąć udział szeroko rozumiana branża turystyczna, to znaczy produkty turystyczne, miejsca, gminy, obiekty noclegowe czy muzea.

Nagrodą jest prezentacja wyróżnionych filmów w mediach społecznościowych POT (Facebook, Instagram, LinkedIn i Twitter), w tym płatna kampania na profilu facebookowym polska.travel.

Regulamin konkursu tutaj.

Zwycięzcy pierwszej odsłony konkursu to Istebna, Hevelianum w Gdańsku, Centrum Nauki Kopernik w Warszawie,
Muzeum Mleka w Grajewie i Muzeum Wsi Kieleckiej – Park Etnograficzny w Tokarni.