Turyści wracają do Dubaju. Frekwencja w hotelach lepsza niż u konkurencji

W ciągu pięciu miesięcy tego roku Dubaj odwiedziło ponad 6,2 miliona zagranicznych gości. To 197 procent więcej niż w tym samym czasie 2021 roku – podał dubajski Departament Gospodarki i Turystyki.

Publikacja: 30.06.2022 20:49

Turyści wracają do Dubaju. Frekwencja w hotelach lepsza niż u konkurencji

Foto: Dubai Tourism

Od stycznia do maja hotele w emiracie miały średnio obłożenie na poziomie 76 procent (rok wcześniej – 62 procent). Według firmy STR, zajmującej się analizą rynku hotelarskiego, Dubaj w okresie styczeń-kwiecień 2022 r. zajął pierwsze miejsce na świecie pod względem obłożenia miejsc hotelowych, wyprzedzając inne międzynarodowe kierunki, takie jak Nowy Jork (61 procent), Londyn (60 procent) i Paryż (57 procent) – informuje Visit Dubaj.

Czytaj więcej

Tripadvisor: Co warto zobaczyć w 2022 roku? Jedźcie do Dubaju i do Krakowa

Jak wyjaśnił podczas konferencji z mediami dyrektor generalny Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing Issam Kazim, emirat prowadzi kampanię promocyjną „Zostań dłużej, zapłać mniej”, w której bierze udział ponad 60 hoteli. W jej ramach goście, którzy zatrzymają się na siedem nocy zapłacą tylko za pięć, a ci którzy wybiorą pięć nocy płacą tylko za trzy.

- Nasz stały dialog z interesariuszami i partnerami ma kluczowe znaczenie w realizacji strategii turystycznej emiratu - komentował Kazim, którego cytuje komunikat. - Współpraca z branżą daje możliwość skorzystania z różnorodnych kampanii i działań, które mają podtrzymać atrakcyjność Dubaju. Jesteśmy przekonani, że sezon letni będzie idealnym czasem to dalszego rozwoju całej branży.

W czasie spotkania „omówiono globalne kampanie, prezentujące największe atrakcje Dubaju i wyróżnienia, które otrzymało miasto - od Dubai Presents, poprzez zwiastuny z udziałem gwiazd Hollywood i Bollywood, aż po pierwsze miejsce w rankingu Tripadvisor Travellers Choice Awards 2022. Podkreślano też dążenia Dubaju do zostania globalnym centrum gastronomicznym, dzięki niedawno wydanemu przewodnikowi Michelina na temat Dubaju i pojawieniem się renomowanej marki Gault&Millau”.

Skuteczność kampanii promocyjnych potwierdzają też pozostałe statystyki. Od czwartego kwartału 2021 roku emirat odnotował ponad 200 milionów internetowych wyszukiwań dotyczących podróży do Dubaju. W maju 2022 roku rezerwacje osiągnęły niemal poziom sprzed pandemii.

Ahmed Al Khaja, Dyrektor Generalny Dubai Festivals and Retail Establishment przedstawił najważniejsze imprezy tegorocznego kalendarza wydarzeń, w tym wyczekiwany Dubai Summer Surprises, największy letni festiwal w regionie, w tym roku świętujący swoją 25. lecie (1 lipica- 4 września), a także obchody Eid in Dubai - Eid Al Adha i Dubai Fitness Challenge.

Dzięki naszej bezkonkurencyjnej letniej propozycji, oferujemy więcej niż jakakolwiek inna destynacja. Światowej klasy infrastruktura, szeroka gama wydarzeń i centrów rozrywki sprawiają, że jest to ulubiony letni kierunek dla rodzin. Ponadto, stała współpraca z partnerami pozwoliła Dubajowi proponować wyjątkowe pakiety wakacyjne, umożliwiając rodzinom, mieszkańcom i gościom skorzystanie z niezwykłych promocji dostępnych tego lata w emiracie” powiedział Ahmed Al Khaja.

Od stycznia do maja hotele w emiracie miały średnio obłożenie na poziomie 76 procent (rok wcześniej – 62 procent). Według firmy STR, zajmującej się analizą rynku hotelarskiego, Dubaj w okresie styczeń-kwiecień 2022 r. zajął pierwsze miejsce na świecie pod względem obłożenia miejsc hotelowych, wyprzedzając inne międzynarodowe kierunki, takie jak Nowy Jork (61 procent), Londyn (60 procent) i Paryż (57 procent) – informuje Visit Dubaj.

Jak wyjaśnił podczas konferencji z mediami dyrektor generalny Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing Issam Kazim, emirat prowadzi kampanię promocyjną „Zostań dłużej, zapłać mniej”, w której bierze udział ponad 60 hoteli. W jej ramach goście, którzy zatrzymają się na siedem nocy zapłacą tylko za pięć, a ci którzy wybiorą pięć nocy płacą tylko za trzy.

Popularne Trendy
Turyści w kwestiach klimatycznych są jak schizofrenicy
Popularne Trendy
Amerykanie planują wakacje. Na szczycie listy marzeń europejska stolica
Popularne Trendy
Badanie. 60 procent Polaków nie planuje wyjazdu na majówkę
Popularne Trendy
Nowy rok - nowy rekord Polaków w Chorwacji. „Między nami są dobre wibracje”
Popularne Trendy
Polacy mają plany na majówkę. Polska wygrywa z zagranicą, a góry z morzem