Od stycznia do maja hotele w emiracie miały średnio obłożenie na poziomie 76 procent (rok wcześniej – 62 procent). Według firmy STR, zajmującej się analizą rynku hotelarskiego, Dubaj w okresie styczeń-kwiecień 2022 r. zajął pierwsze miejsce na świecie pod względem obłożenia miejsc hotelowych, wyprzedzając inne międzynarodowe kierunki, takie jak Nowy Jork (61 procent), Londyn (60 procent) i Paryż (57 procent) – informuje Visit Dubaj.
Czytaj więcej
Dubaj, Londyn, Cancun, Bali i Kreta to - według słynnej platformy z poradami dla podróżników, Tripadvisor - najpopularniejsze miejsca na świecie, które warto odwiedzić w 2022 roku. W najnowszych rankingach jest też akcent polski.
Jak wyjaśnił podczas konferencji z mediami dyrektor generalny Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing Issam Kazim, emirat prowadzi kampanię promocyjną „Zostań dłużej, zapłać mniej”, w której bierze udział ponad 60 hoteli. W jej ramach goście, którzy zatrzymają się na siedem nocy zapłacą tylko za pięć, a ci którzy wybiorą pięć nocy płacą tylko za trzy.
- Nasz stały dialog z interesariuszami i partnerami ma kluczowe znaczenie w realizacji strategii turystycznej emiratu - komentował Kazim, którego cytuje komunikat. - Współpraca z branżą daje możliwość skorzystania z różnorodnych kampanii i działań, które mają podtrzymać atrakcyjność Dubaju. Jesteśmy przekonani, że sezon letni będzie idealnym czasem to dalszego rozwoju całej branży.
W czasie spotkania „omówiono globalne kampanie, prezentujące największe atrakcje Dubaju i wyróżnienia, które otrzymało miasto - od Dubai Presents, poprzez zwiastuny z udziałem gwiazd Hollywood i Bollywood, aż po pierwsze miejsce w rankingu Tripadvisor Travellers Choice Awards 2022. Podkreślano też dążenia Dubaju do zostania globalnym centrum gastronomicznym, dzięki niedawno wydanemu przewodnikowi Michelina na temat Dubaju i pojawieniem się renomowanej marki Gault&Millau”.