Turyści wracają do Dubaju. Frekwencja w hotelach lepsza niż u konkurencji

W ciągu pięciu miesięcy tego roku Dubaj odwiedziło ponad 6,2 miliona zagranicznych gości. To 197 procent więcej niż w tym samym czasie 2021 roku – podał dubajski Departament Gospodarki i Turystyki.

Publikacja: 30.06.2022 20:49

Turyści wracają do Dubaju. Frekwencja w hotelach lepsza niż u konkurencji

Foto: Dubai Tourism

Od stycznia do maja hotele w emiracie miały średnio obłożenie na poziomie 76 procent (rok wcześniej – 62 procent). Według firmy STR, zajmującej się analizą rynku hotelarskiego, Dubaj w okresie styczeń-kwiecień 2022 r. zajął pierwsze miejsce na świecie pod względem obłożenia miejsc hotelowych, wyprzedzając inne międzynarodowe kierunki, takie jak Nowy Jork (61 procent), Londyn (60 procent) i Paryż (57 procent) – informuje Visit Dubaj.

Czytaj więcej

Tripadvisor: Co warto zobaczyć w 2022 roku? Jedźcie do Dubaju i do Krakowa

Jak wyjaśnił podczas konferencji z mediami dyrektor generalny Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing Issam Kazim, emirat prowadzi kampanię promocyjną „Zostań dłużej, zapłać mniej”, w której bierze udział ponad 60 hoteli. W jej ramach goście, którzy zatrzymają się na siedem nocy zapłacą tylko za pięć, a ci którzy wybiorą pięć nocy płacą tylko za trzy.

- Nasz stały dialog z interesariuszami i partnerami ma kluczowe znaczenie w realizacji strategii turystycznej emiratu - komentował Kazim, którego cytuje komunikat. - Współpraca z branżą daje możliwość skorzystania z różnorodnych kampanii i działań, które mają podtrzymać atrakcyjność Dubaju. Jesteśmy przekonani, że sezon letni będzie idealnym czasem to dalszego rozwoju całej branży.

W czasie spotkania „omówiono globalne kampanie, prezentujące największe atrakcje Dubaju i wyróżnienia, które otrzymało miasto - od Dubai Presents, poprzez zwiastuny z udziałem gwiazd Hollywood i Bollywood, aż po pierwsze miejsce w rankingu Tripadvisor Travellers Choice Awards 2022. Podkreślano też dążenia Dubaju do zostania globalnym centrum gastronomicznym, dzięki niedawno wydanemu przewodnikowi Michelina na temat Dubaju i pojawieniem się renomowanej marki Gault&Millau”.

Skuteczność kampanii promocyjnych potwierdzają też pozostałe statystyki. Od czwartego kwartału 2021 roku emirat odnotował ponad 200 milionów internetowych wyszukiwań dotyczących podróży do Dubaju. W maju 2022 roku rezerwacje osiągnęły niemal poziom sprzed pandemii.

Ahmed Al Khaja, Dyrektor Generalny Dubai Festivals and Retail Establishment przedstawił najważniejsze imprezy tegorocznego kalendarza wydarzeń, w tym wyczekiwany Dubai Summer Surprises, największy letni festiwal w regionie, w tym roku świętujący swoją 25. lecie (1 lipica- 4 września), a także obchody Eid in Dubai - Eid Al Adha i Dubai Fitness Challenge.

Dzięki naszej bezkonkurencyjnej letniej propozycji, oferujemy więcej niż jakakolwiek inna destynacja. Światowej klasy infrastruktura, szeroka gama wydarzeń i centrów rozrywki sprawiają, że jest to ulubiony letni kierunek dla rodzin. Ponadto, stała współpraca z partnerami pozwoliła Dubajowi proponować wyjątkowe pakiety wakacyjne, umożliwiając rodzinom, mieszkańcom i gościom skorzystanie z niezwykłych promocji dostępnych tego lata w emiracie” powiedział Ahmed Al Khaja.

Od stycznia do maja hotele w emiracie miały średnio obłożenie na poziomie 76 procent (rok wcześniej – 62 procent). Według firmy STR, zajmującej się analizą rynku hotelarskiego, Dubaj w okresie styczeń-kwiecień 2022 r. zajął pierwsze miejsce na świecie pod względem obłożenia miejsc hotelowych, wyprzedzając inne międzynarodowe kierunki, takie jak Nowy Jork (61 procent), Londyn (60 procent) i Paryż (57 procent) – informuje Visit Dubaj.

Jak wyjaśnił podczas konferencji z mediami dyrektor generalny Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing Issam Kazim, emirat prowadzi kampanię promocyjną „Zostań dłużej, zapłać mniej”, w której bierze udział ponad 60 hoteli. W jej ramach goście, którzy zatrzymają się na siedem nocy zapłacą tylko za pięć, a ci którzy wybiorą pięć nocy płacą tylko za trzy.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
Ruszyły drugie Międzynarodowe Targi Turystyczne ITTF Warsaw - 200 wystawców z 29 krajów
Popularne Trendy
Chorwacja zachwyca przez cały rok
Popularne Trendy
Złoty certyfikat POT. W tym roku najlepszy okazał się Bałtowski Kompleks Turystyczny
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Popularne Trendy
Hiszpania bije turystyczny rekord. Co czterdziesty gość przyjechał z Polski