Pierwszy raz oficjalnie MROT zaprezentował spot, który w tym roku będzie promował Mazowsze, "Mazowsze serce Polski". Premierę ma też nowy serwis www.mazowsze.travel i papierowa oraz cyfrowa wersja przewodnika „Industrialne Mazowsze”. Przedstawiała je prezes MROT Izabela Stelmańska.
Statystyki ruchu turystycznego w województwie mazowieckim stale rosną, w poprzednim roku wyniki zbliżyły się do najwyższych w ostatnich latach. Według badania przeprowadzonego na zlecenie MROT w zeszłym roku przez Mazowsze przewinęło się 2,76 miliona turystów z kraju, 637 tysięcy z zagranicy, bez wliczania tych z Ukrainy i 555 tysięcy turystów z Ukrainy. Oprócz tego region zwiedzało 514 tysięcy turystów regionalnych. - W tym roku liczymy na turystyczny rekord - zapewniała Stelmańska.
- Dla wielu z nas Mazowsze turystyczne to wciąż trochę terra incognita – mówił marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik. – A mieszkamy w wyjątkowym regionie, w którym na wyciągnięcie ręki mamy wspaniałą, dziką przyrodę, niezwykłe zabytki i atrakcje wyjątkowe na skalę Europy. Naszą rolą, jako samorządu, jest nie tylko promowanie tego zasobu, ale także troska o jego utrzymanie i rozwój. To jeden z naszych priorytetów - zapewniał.
Dzisiejsza konferencja była pierwszą z cyklu „otwarcie sezonu turystycznego 2023 na Mazowszu”. Kolejne odbędą się w Warszawie, Siedlcach i w Radomiu.