Warszawa znalazła się w gronie najlepszych marek miejskich na świecie. Przedstawiony przez firmę konsultingową Brand Finance ranking opiera się na ankiecie przeprowadzonej w kwietniu 2023 roku wśród prawie 15 tysięcy osób w 20 krajach na wszystkich kontynentach.
Na pierwszym miejscu znalazł się Londyn (84,6 punktu na 100), druga pozycja przypadła Nowemu Jorkowi (83 punkty), a trzecia należy do Paryża (79,7 punktu). W pierwszej piątce znalazły się jeszcze Los Angeles i Sydney.
Czytaj więcej
Wenus namalowana przez renesansowego mistrza Botticelliego została ambasadorką włoskiej turystyki. Występuje w spocie reklamowym w jeansach, robi sobie selfie i je pizzę. Nie wszystkim się to podoba.
Z wynikiem 62,9 punktu Warszawa zajęła 62. miejsce. Słabsza znajomość wśród respondentów niektórych rynków objętych badaniem była powodem, dla którego stolica Polski zdobyła niższą pozycję – na przykład Praga pojawia się na miejscu 49., a Budapeszt na 51. Ci, którzy dobrze znają miasto, doceniają je za osiągnięcia w takich obszarach jak zarządzanie, edukacja i nauka oraz biznes i inwestycje. W tej ostatniej kategorii Warszawa dostała wyższe noty niż stolice Czech i Węgier.
Uczestnicy sondażu byli pytani nie tylko o to, czy znają dane miasto, ale też, jak je oceniają jako miejsce do życia, pracy (w tym zdalnej), nauki, spędzania emerytury, zwiedzania lub możliwości inwestycyjnych. Ocena preferencji w tych siedmiu obszarach została uzupełniona o ocenę 45 podstawowych atrybutów marki miasta, obejmujących między innymi biznes i inwestycje, czy zrównoważony rozwój i transport.