Niemcy – ruszyła kampania promująca obiekty i miejsca z listy UNESCO

Gotycka katedra w Kolonii, pałac Sanssouci w Poczdamie, a może umocnienia wyznaczające granice imperium rzymskiego? W Niemczech jest 51 miejsc i obiektów wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Właśnie ruszyła kampania promująca je.

Publikacja: 09.06.2023 02:07

- Niemcy mają jedno z największych zagęszczeń obiektów UNESCO na świecie - mówił Tomasz Pędzik, dyre

- Niemcy mają jedno z największych zagęszczeń obiektów UNESCO na świecie - mówił Tomasz Pędzik, dyrektor DZT na Polskę

Foto: Deutsche Zentrale für tourismus

Wystartowała kampania przygotowana przez Niemiecką Centralę Turystyki (Deutsche Zentrale für tourismus, DZT) „Historic.Modern.Germany” promująca 51 obiektów historycznych (czterdzieści osiem) i miejsc cennych ze względu na wyjątkową wartość przyrodniczą (trzy), które UNESCO wpisała na swoje listy.

Turyści potrzebują kultury i różnorodności

- Dlaczego akurat obiekty z list UNESCO będziemy promować? Po pierwsze Niemcy są na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o statystyki podróży Europejczyków, których celem jest odwiedzenie miejsc ważnych ze względu na ich znaczenie dla kultury – zabytków, muzeów, teatrów. A właśnie wśród obiektów na liście światowego dziedzictwa kultury znalazły się między innymi gotycki ratusz w Stralsundzie, Wyspa Muzeów w Berlinie, biskupstwo w Würzburgu czy teatr operowy w Bayreuth – wyliczał podczas konferencji prasowej zorganizowanej dla przedstawienia najnowszych działań promocyjnych DZT Tomasz Pędzik, dyrektor tej organizacji w Warszawie.

- Po drugie, 26 procent wszystkich podróży do Niemiec to podróże kulturalne, a po trzecie, Niemcy mają jedno z pierwszych miejsc na świecie, jeśli chodzi o zagęszczenie obiektów z list UNESCO, co oznacza, że podczas jednej podróży można zobaczyć wiele takich atrakcji – wymienia.

Pędzik przedstawił cele, jakie stawia sobie DZT, rozpoczynając nową promocję. Zaliczył do nich wzmocnienie pozycji Niemiec, jako zrównoważonego celu podróży, z dużym wyborem miejsc z list UNESCO, promowanie tych miejsc, jako elementu pokazującego różnorodność produktów turystycznych, ze względu na ich położenie, w miastach i na wsiach, a także próbę odbudowania po pandemii ruchu turystycznego w miastach i przedłużenia pobytu turystów na wsiach, a przy tym pokazania, jak są dostępne dzięki dobrej infrastrukturze (drogi, komunikacja publiczna).

Osiem szlaków - rowerem, samochodem, autobusem

Statystyki odwiedzin pokazują, że dziesięć najpopularniejszych obiektów UNESCO to katedra w Kolonii (ponad 6 mln odwiedzających rocznie), park i pałac Sanssouci w Poczdamie, Wyspa Muzeów w Berlinie, rzymska brama miejska Porta Nigra w Trewirze, zabytek przemysłowy, kopalnia i koksownia Zollverein w Essen, park krajobrazowy Bergpark Wilhemshöhe w Kassel, katedra w Akwizgranie i zamek Wartburg.

Jako pierwsza na listę wpisana została katedra w Akwizgranie, było to w roku 1978. Najnowsze obiekty, i to od razu pięć, dostały się do prestiżowego wykazu w 2021 roku. Były to Limes Dunajski, Limes Dolnogermańsko-Retycki (oba obiekty to pozostałości po działaniu Rzymian, wyznaczających granice swojego Imperium – forty, wały obronne, wieże), Kolonia Artystów na Wzgórzu Matyldy w Darmstadt, trzy miasta nad Renem - Spira, Wormacja i Moguncja – jako szczególnie zasłużone dla rozwoju społeczności żydowskiej w Europie, a wreszcie znane uzdrowiska, jak Bad Ems, Baden-Baden i Bad Kissingen, wpisane w ramach szerszego projektu uzdrowisk europejskich.

Zabytki UNESCO można zwiedzać – samochodem, rowerem lub komunikacją zbiorową – podążając specjalnie wyznaczonymi do tego ośmioma szlakami. Wśród nich szlakiem kultury przemysłowej „Energia i estetyka”, religijnym „Dziedzictwo żydowskie i reformacja chrześcijańska”, czy dla rodzin – „Śladami Rzymian, rycerzy i syren”.

Kampania ma swoje polskie wydanie – organizatorzy zadbali o stronę w internecie, tłumaczenie filmu reklamowego i o interaktywną mapę szlaków.

Wystartowała kampania przygotowana przez Niemiecką Centralę Turystyki (Deutsche Zentrale für tourismus, DZT) „Historic.Modern.Germany” promująca 51 obiektów historycznych (czterdzieści osiem) i miejsc cennych ze względu na wyjątkową wartość przyrodniczą (trzy), które UNESCO wpisała na swoje listy.

Turyści potrzebują kultury i różnorodności

Pozostało 90% artykułu
Popularne Trendy
Hiszpańska turystyka pobije w tym roku rekord. Pęknie granica 90 milionów gości
Materiał Promocyjny
City break w Chorwacji
Popularne Trendy
Sławomir Nitras: Mój cel - zwiększyć trzykrotnie wydatki państwa na turystykę
Popularne Trendy
Wyspy Kanaryjskie nie chcą więcej domów wakacyjnych. Będzie zakaz budowania
Popularne Trendy
Rok 2024 zakończy kryzys w światowej turystyce. Ruszyli się Azjaci i Amerykanie