Niemcy – ruszyła kampania promująca obiekty i miejsca z listy UNESCO

Gotycka katedra w Kolonii, pałac Sanssouci w Poczdamie, a może umocnienia wyznaczające granice imperium rzymskiego? W Niemczech jest 51 miejsc i obiektów wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Właśnie ruszyła kampania promująca je.

Publikacja: 09.06.2023 02:07

- Niemcy mają jedno z największych zagęszczeń obiektów UNESCO na świecie - mówił Tomasz Pędzik, dyre

- Niemcy mają jedno z największych zagęszczeń obiektów UNESCO na świecie - mówił Tomasz Pędzik, dyrektor DZT na Polskę

Foto: Deutsche Zentrale für tourismus

Wystartowała kampania przygotowana przez Niemiecką Centralę Turystyki (Deutsche Zentrale für tourismus, DZT) „Historic.Modern.Germany” promująca 51 obiektów historycznych (czterdzieści osiem) i miejsc cennych ze względu na wyjątkową wartość przyrodniczą (trzy), które UNESCO wpisała na swoje listy.

Turyści potrzebują kultury i różnorodności

- Dlaczego akurat obiekty z list UNESCO będziemy promować? Po pierwsze Niemcy są na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o statystyki podróży Europejczyków, których celem jest odwiedzenie miejsc ważnych ze względu na ich znaczenie dla kultury – zabytków, muzeów, teatrów. A właśnie wśród obiektów na liście światowego dziedzictwa kultury znalazły się między innymi gotycki ratusz w Stralsundzie, Wyspa Muzeów w Berlinie, biskupstwo w Würzburgu czy teatr operowy w Bayreuth – wyliczał podczas konferencji prasowej zorganizowanej dla przedstawienia najnowszych działań promocyjnych DZT Tomasz Pędzik, dyrektor tej organizacji w Warszawie.

- Po drugie, 26 procent wszystkich podróży do Niemiec to podróże kulturalne, a po trzecie, Niemcy mają jedno z pierwszych miejsc na świecie, jeśli chodzi o zagęszczenie obiektów z list UNESCO, co oznacza, że podczas jednej podróży można zobaczyć wiele takich atrakcji – wymienia.

Pędzik przedstawił cele, jakie stawia sobie DZT, rozpoczynając nową promocję. Zaliczył do nich wzmocnienie pozycji Niemiec, jako zrównoważonego celu podróży, z dużym wyborem miejsc z list UNESCO, promowanie tych miejsc, jako elementu pokazującego różnorodność produktów turystycznych, ze względu na ich położenie, w miastach i na wsiach, a także próbę odbudowania po pandemii ruchu turystycznego w miastach i przedłużenia pobytu turystów na wsiach, a przy tym pokazania, jak są dostępne dzięki dobrej infrastrukturze (drogi, komunikacja publiczna).

Osiem szlaków - rowerem, samochodem, autobusem

Statystyki odwiedzin pokazują, że dziesięć najpopularniejszych obiektów UNESCO to katedra w Kolonii (ponad 6 mln odwiedzających rocznie), park i pałac Sanssouci w Poczdamie, Wyspa Muzeów w Berlinie, rzymska brama miejska Porta Nigra w Trewirze, zabytek przemysłowy, kopalnia i koksownia Zollverein w Essen, park krajobrazowy Bergpark Wilhemshöhe w Kassel, katedra w Akwizgranie i zamek Wartburg.

Jako pierwsza na listę wpisana została katedra w Akwizgranie, było to w roku 1978. Najnowsze obiekty, i to od razu pięć, dostały się do prestiżowego wykazu w 2021 roku. Były to Limes Dunajski, Limes Dolnogermańsko-Retycki (oba obiekty to pozostałości po działaniu Rzymian, wyznaczających granice swojego Imperium – forty, wały obronne, wieże), Kolonia Artystów na Wzgórzu Matyldy w Darmstadt, trzy miasta nad Renem - Spira, Wormacja i Moguncja – jako szczególnie zasłużone dla rozwoju społeczności żydowskiej w Europie, a wreszcie znane uzdrowiska, jak Bad Ems, Baden-Baden i Bad Kissingen, wpisane w ramach szerszego projektu uzdrowisk europejskich.

Zabytki UNESCO można zwiedzać – samochodem, rowerem lub komunikacją zbiorową – podążając specjalnie wyznaczonymi do tego ośmioma szlakami. Wśród nich szlakiem kultury przemysłowej „Energia i estetyka”, religijnym „Dziedzictwo żydowskie i reformacja chrześcijańska”, czy dla rodzin – „Śladami Rzymian, rycerzy i syren”.

Kampania ma swoje polskie wydanie – organizatorzy zadbali o stronę w internecie, tłumaczenie filmu reklamowego i o interaktywną mapę szlaków.

Wystartowała kampania przygotowana przez Niemiecką Centralę Turystyki (Deutsche Zentrale für tourismus, DZT) „Historic.Modern.Germany” promująca 51 obiektów historycznych (czterdzieści osiem) i miejsc cennych ze względu na wyjątkową wartość przyrodniczą (trzy), które UNESCO wpisała na swoje listy.

Turyści potrzebują kultury i różnorodności

Pozostało 90% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
Kto ma najładniejsze stoiska na targach turystycznych ITTF Warsaw? Rozdano siedem nagród
Popularne Trendy
Bułgaria na ITTF Warsaw: Mamy drugie miejsce w źródłach termalnych i trzecie w zabytkach
Popularne Trendy
Ruszyły drugie Międzynarodowe Targi Turystyczne ITTF Warsaw - 200 wystawców z 29 krajów
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Popularne Trendy
Chorwacja zachwyca przez cały rok