Zmagania kolarzy i piękne krajobrazy, czyli promocja turystyki podczas Tour de Pologne

Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke i prezes Lang Team Czesław Lang podpisali umowę zakładającą promowania polskich regionów i turystyki aktywnej podczas wyścigu Tour de Pologne. W tym roku impreza obchodzi jubileusz 80-lecia.

Publikacja: 06.07.2023 13:48

W podpisaniu umowy o współpracy reklamowej udział wzięli Czesław Lang (w środku), Andrzej Gut-Mostow

W podpisaniu umowy o współpracy reklamowej udział wzięli Czesław Lang (w środku), Andrzej Gut-Mostowy (z lewej) i Rafał Szmytke

Foto: Polska Organizacja Turystyczna

Tour de Pologne jest częścią cyklu obejmującego najważniejsze w kolarstwie wydarzenia pod nazwą UCI World Tour.  W tym roku wyścig rozpocznie się w Poznaniu. jego trasa prowadzi też pętlą przez Wielkopolskę. Drugi etap to ponad 200-kilometrowy odcinek z Leszna do Karpacza, trzeci z Wałbrzycha do Dusznik-Zdroju, czwarty połączy Dolny Śląsk z Opolem, a w piątej kolarze będą się ścigać na od Pszczyny do Bielska-Białej. W Katowicach sportowców czeka indywidualna jazda na czas. Zwycięzcę kibice poznają na mecie po 7. etapie z Zabrza do Krakowa.

W ramach umowy w telewizji promowane będą miasta, regiony i inne atrakcje turystyczne znajdujące się po drodze. Promocja prowadzona będzie także w radiu, kinach, internecie i prasie. Polska Organizacja Turystyczna i polskie marki turystyczne będą widoczne też w mediach społecznościowych, w kampanii outdoorowej i folderach. Ponadto POT zaznaczy swoją obecność w spotach reklamowych prezentowanych w pociągach i na dworcach.

Wyścig będzie transmitowany w ponad 100 państwach, w tym w USA, Kanadzie, Chinach, Nowej Zelandii, Azji i na Bliskim Wschodzie - informuje Polska Organizacja Turystyczna w komunikacie.

- Wydarzenie o takiej renomie i wspaniałej historii jest doskonałym przykładem nierozerwalnych relacji łączących sport i turystykę. Ministerstwo Sportu i Turystyki wspiera inicjatywy propagujące zdrowy tryb życia, wypoczynek na świeżym powietrzu i aktywne spędzanie czasu – wskazuje cytowany w komunikacie wiceminister sportu i turystyki Andrzej Gut-Mostowy.

- Kolarstwo, co potwierdza chociażby trwający teraz Tour de France, jest sportem, który przybliża widzom kraj w którym odbywają sie zawody. Tak będzie i w Polsce, gdzie dzięki nowoczesnej technice kibice zobaczą zmagania sportowców na pięknych trasach. Zaprosimy w ten sposób gości zagranicznych do odwiedzenia Polaki, a Polakom pokażemy nieodkryte zakątki kraju - przekonuje prezes Lang Team Czesław Lang.

- Przez niemal 20 lat współpracy Lang Team dał się poznać jako solidny partner w promocji Polski – dodaje w komunikacie prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke. - Poprzez przekaz medialny kierowany do odbiorców na całym świecie możemy zaprezentować najpiękniejsze regiony naszego kraju. Wierzę, że szczególnie w tym roku, Tour de Pologne będzie olbrzymim sukcesem, a obserwujący zmagania sportowców będą mogli czerpać z relacji podróżnicze inspiracje.

Tour de Pologne jest częścią cyklu obejmującego najważniejsze w kolarstwie wydarzenia pod nazwą UCI World Tour.  W tym roku wyścig rozpocznie się w Poznaniu. jego trasa prowadzi też pętlą przez Wielkopolskę. Drugi etap to ponad 200-kilometrowy odcinek z Leszna do Karpacza, trzeci z Wałbrzycha do Dusznik-Zdroju, czwarty połączy Dolny Śląsk z Opolem, a w piątej kolarze będą się ścigać na od Pszczyny do Bielska-Białej. W Katowicach sportowców czeka indywidualna jazda na czas. Zwycięzcę kibice poznają na mecie po 7. etapie z Zabrza do Krakowa.

Popularne Trendy
Chorwacja: Przestawiamy turystykę na zrównoważone tory. Celem - wysoka jakość
Popularne Trendy
Turyści w kwestiach klimatycznych są jak schizofrenicy
Popularne Trendy
Amerykanie planują wakacje. Na szczycie listy marzeń europejska stolica
Popularne Trendy
Badanie. 60 procent Polaków nie planuje wyjazdu na majówkę
Popularne Trendy
Nowy rok - nowy rekord Polaków w Chorwacji. „Między nami są dobre wibracje”
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił