Tour de Pologne jest częścią cyklu obejmującego najważniejsze w kolarstwie wydarzenia pod nazwą UCI World Tour. W tym roku wyścig rozpocznie się w Poznaniu. jego trasa prowadzi też pętlą przez Wielkopolskę. Drugi etap to ponad 200-kilometrowy odcinek z Leszna do Karpacza, trzeci z Wałbrzycha do Dusznik-Zdroju, czwarty połączy Dolny Śląsk z Opolem, a w piątej kolarze będą się ścigać na od Pszczyny do Bielska-Białej. W Katowicach sportowców czeka indywidualna jazda na czas. Zwycięzcę kibice poznają na mecie po 7. etapie z Zabrza do Krakowa.
W ramach umowy w telewizji promowane będą miasta, regiony i inne atrakcje turystyczne znajdujące się po drodze. Promocja prowadzona będzie także w radiu, kinach, internecie i prasie. Polska Organizacja Turystyczna i polskie marki turystyczne będą widoczne też w mediach społecznościowych, w kampanii outdoorowej i folderach. Ponadto POT zaznaczy swoją obecność w spotach reklamowych prezentowanych w pociągach i na dworcach.
Wyścig będzie transmitowany w ponad 100 państwach, w tym w USA, Kanadzie, Chinach, Nowej Zelandii, Azji i na Bliskim Wschodzie - informuje Polska Organizacja Turystyczna w komunikacie.
- Wydarzenie o takiej renomie i wspaniałej historii jest doskonałym przykładem nierozerwalnych relacji łączących sport i turystykę. Ministerstwo Sportu i Turystyki wspiera inicjatywy propagujące zdrowy tryb życia, wypoczynek na świeżym powietrzu i aktywne spędzanie czasu – wskazuje cytowany w komunikacie wiceminister sportu i turystyki Andrzej Gut-Mostowy.
- Kolarstwo, co potwierdza chociażby trwający teraz Tour de France, jest sportem, który przybliża widzom kraj w którym odbywają sie zawody. Tak będzie i w Polsce, gdzie dzięki nowoczesnej technice kibice zobaczą zmagania sportowców na pięknych trasach. Zaprosimy w ten sposób gości zagranicznych do odwiedzenia Polaki, a Polakom pokażemy nieodkryte zakątki kraju - przekonuje prezes Lang Team Czesław Lang.