Zmagania kolarzy i piękne krajobrazy, czyli promocja turystyki podczas Tour de Pologne

Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke i prezes Lang Team Czesław Lang podpisali umowę zakładającą promowania polskich regionów i turystyki aktywnej podczas wyścigu Tour de Pologne. W tym roku impreza obchodzi jubileusz 80-lecia.

Publikacja: 06.07.2023 13:48

W podpisaniu umowy o współpracy reklamowej udział wzięli Czesław Lang (w środku), Andrzej Gut-Mostow

W podpisaniu umowy o współpracy reklamowej udział wzięli Czesław Lang (w środku), Andrzej Gut-Mostowy (z lewej) i Rafał Szmytke

Foto: Polska Organizacja Turystyczna

Tour de Pologne jest częścią cyklu obejmującego najważniejsze w kolarstwie wydarzenia pod nazwą UCI World Tour.  W tym roku wyścig rozpocznie się w Poznaniu. jego trasa prowadzi też pętlą przez Wielkopolskę. Drugi etap to ponad 200-kilometrowy odcinek z Leszna do Karpacza, trzeci z Wałbrzycha do Dusznik-Zdroju, czwarty połączy Dolny Śląsk z Opolem, a w piątej kolarze będą się ścigać na od Pszczyny do Bielska-Białej. W Katowicach sportowców czeka indywidualna jazda na czas. Zwycięzcę kibice poznają na mecie po 7. etapie z Zabrza do Krakowa.

W ramach umowy w telewizji promowane będą miasta, regiony i inne atrakcje turystyczne znajdujące się po drodze. Promocja prowadzona będzie także w radiu, kinach, internecie i prasie. Polska Organizacja Turystyczna i polskie marki turystyczne będą widoczne też w mediach społecznościowych, w kampanii outdoorowej i folderach. Ponadto POT zaznaczy swoją obecność w spotach reklamowych prezentowanych w pociągach i na dworcach.

Wyścig będzie transmitowany w ponad 100 państwach, w tym w USA, Kanadzie, Chinach, Nowej Zelandii, Azji i na Bliskim Wschodzie - informuje Polska Organizacja Turystyczna w komunikacie.

- Wydarzenie o takiej renomie i wspaniałej historii jest doskonałym przykładem nierozerwalnych relacji łączących sport i turystykę. Ministerstwo Sportu i Turystyki wspiera inicjatywy propagujące zdrowy tryb życia, wypoczynek na świeżym powietrzu i aktywne spędzanie czasu – wskazuje cytowany w komunikacie wiceminister sportu i turystyki Andrzej Gut-Mostowy.

- Kolarstwo, co potwierdza chociażby trwający teraz Tour de France, jest sportem, który przybliża widzom kraj w którym odbywają sie zawody. Tak będzie i w Polsce, gdzie dzięki nowoczesnej technice kibice zobaczą zmagania sportowców na pięknych trasach. Zaprosimy w ten sposób gości zagranicznych do odwiedzenia Polaki, a Polakom pokażemy nieodkryte zakątki kraju - przekonuje prezes Lang Team Czesław Lang.

- Przez niemal 20 lat współpracy Lang Team dał się poznać jako solidny partner w promocji Polski – dodaje w komunikacie prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke. - Poprzez przekaz medialny kierowany do odbiorców na całym świecie możemy zaprezentować najpiękniejsze regiony naszego kraju. Wierzę, że szczególnie w tym roku, Tour de Pologne będzie olbrzymim sukcesem, a obserwujący zmagania sportowców będą mogli czerpać z relacji podróżnicze inspiracje.

Tour de Pologne jest częścią cyklu obejmującego najważniejsze w kolarstwie wydarzenia pod nazwą UCI World Tour.  W tym roku wyścig rozpocznie się w Poznaniu. jego trasa prowadzi też pętlą przez Wielkopolskę. Drugi etap to ponad 200-kilometrowy odcinek z Leszna do Karpacza, trzeci z Wałbrzycha do Dusznik-Zdroju, czwarty połączy Dolny Śląsk z Opolem, a w piątej kolarze będą się ścigać na od Pszczyny do Bielska-Białej. W Katowicach sportowców czeka indywidualna jazda na czas. Zwycięzcę kibice poznają na mecie po 7. etapie z Zabrza do Krakowa.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
Baleary nałożą wyższe opłaty na turystów. Mniej gości, ale więcej spokoju
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki. Kolejny sezon na wodzie zbliża się wielkimi krokami
Popularne Trendy
Taste Poland. Polska kuchnia (i nie tylko) na targach turystycznych w Berlinie
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Popularne Trendy
36 milionów turystów odwiedziło Grecję. Grecy zarobili 22 miliardy euro
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń