Zmagania kolarzy i piękne krajobrazy, czyli promocja turystyki podczas Tour de Pologne

Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke i prezes Lang Team Czesław Lang podpisali umowę zakładającą promowania polskich regionów i turystyki aktywnej podczas wyścigu Tour de Pologne. W tym roku impreza obchodzi jubileusz 80-lecia.

Publikacja: 06.07.2023 13:48

W podpisaniu umowy o współpracy reklamowej udział wzięli Czesław Lang (w środku), Andrzej Gut-Mostow

W podpisaniu umowy o współpracy reklamowej udział wzięli Czesław Lang (w środku), Andrzej Gut-Mostowy (z lewej) i Rafał Szmytke

Foto: Polska Organizacja Turystyczna

Tour de Pologne jest częścią cyklu obejmującego najważniejsze w kolarstwie wydarzenia pod nazwą UCI World Tour.  W tym roku wyścig rozpocznie się w Poznaniu. jego trasa prowadzi też pętlą przez Wielkopolskę. Drugi etap to ponad 200-kilometrowy odcinek z Leszna do Karpacza, trzeci z Wałbrzycha do Dusznik-Zdroju, czwarty połączy Dolny Śląsk z Opolem, a w piątej kolarze będą się ścigać na od Pszczyny do Bielska-Białej. W Katowicach sportowców czeka indywidualna jazda na czas. Zwycięzcę kibice poznają na mecie po 7. etapie z Zabrza do Krakowa.

W ramach umowy w telewizji promowane będą miasta, regiony i inne atrakcje turystyczne znajdujące się po drodze. Promocja prowadzona będzie także w radiu, kinach, internecie i prasie. Polska Organizacja Turystyczna i polskie marki turystyczne będą widoczne też w mediach społecznościowych, w kampanii outdoorowej i folderach. Ponadto POT zaznaczy swoją obecność w spotach reklamowych prezentowanych w pociągach i na dworcach.

Wyścig będzie transmitowany w ponad 100 państwach, w tym w USA, Kanadzie, Chinach, Nowej Zelandii, Azji i na Bliskim Wschodzie - informuje Polska Organizacja Turystyczna w komunikacie.

- Wydarzenie o takiej renomie i wspaniałej historii jest doskonałym przykładem nierozerwalnych relacji łączących sport i turystykę. Ministerstwo Sportu i Turystyki wspiera inicjatywy propagujące zdrowy tryb życia, wypoczynek na świeżym powietrzu i aktywne spędzanie czasu – wskazuje cytowany w komunikacie wiceminister sportu i turystyki Andrzej Gut-Mostowy.

- Kolarstwo, co potwierdza chociażby trwający teraz Tour de France, jest sportem, który przybliża widzom kraj w którym odbywają sie zawody. Tak będzie i w Polsce, gdzie dzięki nowoczesnej technice kibice zobaczą zmagania sportowców na pięknych trasach. Zaprosimy w ten sposób gości zagranicznych do odwiedzenia Polaki, a Polakom pokażemy nieodkryte zakątki kraju - przekonuje prezes Lang Team Czesław Lang.

- Przez niemal 20 lat współpracy Lang Team dał się poznać jako solidny partner w promocji Polski – dodaje w komunikacie prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke. - Poprzez przekaz medialny kierowany do odbiorców na całym świecie możemy zaprezentować najpiękniejsze regiony naszego kraju. Wierzę, że szczególnie w tym roku, Tour de Pologne będzie olbrzymim sukcesem, a obserwujący zmagania sportowców będą mogli czerpać z relacji podróżnicze inspiracje.

Popularne Trendy
Turystyczni blogerzy stają w szranki. „Odkrywamy niezwykłe polskie miejsca”
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Popularne Trendy
Idealne wakacje Polaka? Plaża, all inclusive i animacje dla dzieci
Popularne Trendy
Polska zaprasza na rowery, kajaki i wędrówki. Nowa promocja w Niderlandach
Popularne Trendy
Hiszpania ma problem z pensjami w turystyce. Kobiety zostają w tyle
Popularne Trendy
Anna Ptak nową prezeską turystyki dziecięcej w Polskiej Izbie Turystyki