Polska oczami Brytyjczyka - jeden z najtańszych i najchętniej odwiedzanych kierunków

Polska znalazła się w pierwszej czwórce kierunków turystycznych, w których jest najtaniej w Europie. Brytyjscy turyści chętnie z tego korzystają - zostawili nad Wisłą w zeszłym roku 1,2 miliarda funtów - wynika z raportu przygotowanego na podstawie danych Brytyjskiego Urzędu Statystycznego.

Publikacja: 12.07.2023 10:37

Mieszkańcy Zjednoczonego Królestwa wybierali się nad Wisłę w 2022 roku 2,39 miliona razy

Mieszkańcy Zjednoczonego Królestwa wybierali się nad Wisłę w 2022 roku 2,39 miliona razy

Foto: Filip Frydrykiewicz

W zeszłym roku Brytyjczycy zostawili w sumie za granicą 58,54 miliarda funtów, co stanowiło o 6,1 procent mniej w stosunku do 2019 roku. Najwięcej wydali pieniędzy w Hiszpanii (11 miliardów funtów), Stanach Zjednoczonych (5,3 miliarda funtów), we Francji (4,9 miliarda funtów), Grecji (3,3 miliarda funtów) i we Włoszech (2,8 miliarda funtów) - podaje portal DealsDaddy.

Polska w tym zestawieniu znalazła się na dziewiątym miejscu, wyprzedziły ją jeszcze Portugalia, Turcja i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Dziesiątkę zamknęła zaś Irlandia.

Czytaj więcej

Krakowska branża turystyczna do BBC: Informujcie rzetelnie, bo tracimy klientów

Polskie wydatki Brytyjczyków było mniejsze od tych z 2019 roku o 9 procent. Dziennie na swój pobyt turyści ci przeznaczali 44 funty (-2,22 procent wobec 2019 roku), co oznacza, że nasz kraj znalazł się na czwartej pozycji wśród najbardziej przystępnych cenowo dla podróżnych z Wysp. Wyprzedziły go Rumunia (40 funtów), Litwa (40 funtów)i Słowacja (27 funtów).

W gronie kierunków europejskich, w których odnotowano największy spadek dziennych wydatków Brytyjczyków, znalazły się Finlandia (-40,68 procent), Słowacja (-22,86 procent) i Litwa (-16,67 procent).

Kraje, w których Brytyjczycy wydali w 2022 roku najwięcej pieniędzy

Kraje, w których Brytyjczycy wydali w 2022 roku najwięcej pieniędzy

Foto: DealsDaddy

Z kolei na drugim końcu skali – wśród krajów najdroższych dla podróżnych z Wielkiej Brytanii, w grupie państw europejskich znalazły się Luksemburg (średnie dzienne wydatki w 2022 roku 126 funtów, +5,88 procent wobec 2019 roku), Szwajcaria (115 funtów, +26,37 procent) i Austria (108 funtów, -0,92 procent).

Z kierunków poza Starym Kontynentem te, w których Brytyjczycy wydają najwięcej w przeliczeniu na każdy dzień pobytu, pierwsze trzy miejsca należały do Barbadosu (170 funtów, +86,81 procent), Zjednoczonych Emiratów Arabskich (144 funty, +39,81 procent) i Stanów Zjednoczonych (119 funtów, +20,2 procent).

Czytaj więcej

Biuro POT w Londynie: Przyjeżdżajcie do Polski. U nas jest bezpiecznie

Jeśli spojrzeć na liczbę wyjazdów, tu zmiana na minus jest większa, bo wynosi 23,8 procent – z 93,1 miliona w 2019 roku do 71 mln w 2022 roku. Ma to prawdopodobnie związek ze wzrostem kosztów – od cen biletów lotniczych po noclegi w hotelach i posiłki w restauracjach.

Polska znalazła się w gronie dziesięciu najpopularniejszych kierunków – zajęła miejsce dziewiąte, łącznie mieszkańcy Zjednoczonego Królestwa wybierali się nad Wisłę 2,39 miliona razy, czyli o 25,97 procent mniej niż przed pandemią.

W zeszłym roku Brytyjczycy zostawili w sumie za granicą 58,54 miliarda funtów, co stanowiło o 6,1 procent mniej w stosunku do 2019 roku. Najwięcej wydali pieniędzy w Hiszpanii (11 miliardów funtów), Stanach Zjednoczonych (5,3 miliarda funtów), we Francji (4,9 miliarda funtów), Grecji (3,3 miliarda funtów) i we Włoszech (2,8 miliarda funtów) - podaje portal DealsDaddy.

Polska w tym zestawieniu znalazła się na dziewiątym miejscu, wyprzedziły ją jeszcze Portugalia, Turcja i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Dziesiątkę zamknęła zaś Irlandia.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Popularne Trendy
Polacy coraz chętniej jeżdżą nad Balaton. Są tam liderem wzrostu
Popularne Trendy
Grecka turystyka stoi przed ważną decyzją – jak działać, żeby utrzymać sukces?
Popularne Trendy
Znani sportowcy promowali polską turystykę. "Setki milionów wyświetleń"
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Popularne Trendy
Polska Organizacja Turystyczna promowała polską turystykę w Ameryce
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont