Brytyjczycy jadą na zagraniczne wakacje. Rosnące koszty im nie straszne

Niemal dziewięciu na dziesięciu Brytyjczyków deklaruje, że w tym roku wyjedzie na wakacje, mimo wyzwań związanych z wysokimi kosztami życia. Część z nich zamierza podróżować za granicę, a część po kraju. Ale są również i tacy, którzy będą wypoczywać i w Wielkiej Brytanii i poza nią.

Publikacja: 04.06.2024 06:07

Najwięcej Brytyjczyków jak co roku wybierze się do Hiszpanii

Najwięcej Brytyjczyków jak co roku wybierze się do Hiszpanii

Foto: AFP, Jaime Reina

Brytyjska firma zajmująca się doradztwem biznesowym, BDO, przeprowadziła badanie, w którym zapytała o plany wakacyjne mieszkańców Wysp. Wzięło w nim udział ponad tysiąc osób w wieku od 18 lat. Okazuje się, że 87 procent konsumentów planuje spędzić je w tym roku poza miejscem zamieszkania. Wyzwania finansowe wynikające z rosnących kosztów życia nie będą przeszkodą w realizacji planów.

Koszty rosną, ale turystów to nie przeraża

Dokładniejsze spojrzenie w dane ujawnia, że prawie dwie trzecie – konkretnie 63 procent, zamierza podróżować po Wielkiej Brytanii, 61 procent chce wyjechać za granicę, a 36 procent zamierza spędzić urlop i tam, i tu. Ten wskaźnik w zeszłym roku wynosił jeszcze 33 procent, pisze brytyjski portal branży turystycznej Travel Weekly.

Czytaj więcej

Nad greckimi plażami pojawiły się drony. Za co władze będą wlepiać kary?

BDO zapytał również, jak daleko od domu Brytyjczycy zamierzają się wybrać. 47 procent konsumentów preferuje wycieczkę na krótkiej trasie, 24 procent woli pojechać do dalekiego kraju.

Respondenci twierdzą również, a jest ich o 12 punktów procentowych więcej niż przed rokiem, że na urlop wydadzą więcej niż rok temu. Gotowość do zwiększenia wydatków wynika przede wszystkim ze wzrostu cen – wskazuje na niego 28 procent konsumentów. 13 procent twierdzi, że więcej przeznaczy na posiłki poza miejscem zamieszkania, a 12 procent planuje skorzystać z większej liczby atrakcji.

W tym roku więcej osób niż przed rokiem zamierza wyjeżdżać częściej, ale na krócej – konkretnie o 5 procent więcej osób będzie podróżować bardziej intensywnie niż w 2023 roku, a 2 procent przyznaje, że ich wakacje będą trwały krócej. Ten trend szczególnie wyraźnie zaznacza się wśród konsumentów z pokolenia Z, czyli osób w wieku 18-24 lata – 21 procent z nich mówi, że chce wyjeżdżać częściej. Również oni są tą grupą demograficzną, która wykazuje największą gotowość do podróżowania – deklaruje ją 89 procent.

Ulubiony kierunek brytyjskich turystów to Hiszpania

W tym roku najpopularniejszym kierunkiem podróży za granicę będzie znów Hiszpania (43 procent), za nią plasują się Grecja i Włochy (po 30 procent) i Francja (29 procent). Jedna piąta (21 procent) zamierza wyjechać do Stanów Zjednoczonych.

Czytaj więcej

Majorka: Turyści, nie chcemy was!

Jeśli chodzi o kierunki krajowe, wśród najczęściej wymienianych pojawiają się południowo-zachodnia Anglia (17 procent), następnie Szkocja (12 procent) i Londyn (11 procent).

- Większość wydatków na podróże pochodzi od konsumentów z pokolenia Z, co prawdopodobnie wynika z tego, że osoby z tej grupy nie muszą spłacać kredytów hipotecznych, nie czują też obciążenia w związku z koniecznością płacenia rachunków za energię tak jak ma to miejsce wśród ludzi z innych pokoleń – komentuje partner w BDO Tom Holt.

Brytyjska firma zajmująca się doradztwem biznesowym, BDO, przeprowadziła badanie, w którym zapytała o plany wakacyjne mieszkańców Wysp. Wzięło w nim udział ponad tysiąc osób w wieku od 18 lat. Okazuje się, że 87 procent konsumentów planuje spędzić je w tym roku poza miejscem zamieszkania. Wyzwania finansowe wynikające z rosnących kosztów życia nie będą przeszkodą w realizacji planów.

Koszty rosną, ale turystów to nie przeraża

Pozostało 86% artykułu
Popularne Trendy
Rośnie zainteresowanie turystów wypoczynkiem w Grecji. Spodziewanych 35 milionów
Popularne Trendy
Na urlop głównie po Europie. Wakacyjne trendy Polaków
Popularne Trendy
Hiszpania coraz popularniejsza przed sezonem turystycznym
Popularne Trendy
Dziesiątki milionów euro dla szefa Bookingu. Najlepiej opłacany menedżer
Akcje Specjalne
Mapa drogowa do neutralności klimatycznej
Popularne Trendy
Poprawia się jakość usług. Konsumenci najlepiej oceniają branżę turystyczną
Popularne Trendy
Internetowi twórcy promują Polskę - głosuj na swój region i swojego blogera