Polskie miasta czekają na głosy w konkursie na najlepszy film turystyczny świata

Do 18 października można głosować na najlepszy turystyczny spot promocyjny na świecie. W konkursie biorą udział trzy polskie produkcje.

Publikacja: 02.10.2024 13:23

Jednym z bohaterów spotu „Bydgoszcz - more beautiful than you think” jest zespół Big Bike Orchestra

Jednym z bohaterów spotu „Bydgoszcz - more beautiful than you think” jest zespół Big Bike Orchestra

Foto: „Bydgoszcz - More Beautiful Than You Think”

Plebiscyt o nagrodę publiczności „People’s Choice Award”, organizowany przez Międzynarodowy Komitet Turystycznych Festiwali Filmowych (International Committee of Tourism Film Festivals - CIFFT), odbywa się już siódmy raz.

Jak wyjaśnia organizator, konkurs „prezentuje innowacyjne produkcje marek turystycznych i agencji kreatywnych z całego świata, oferując wgląd w zróżnicowany świat marketingu turystycznego”.

Zwycięzcę wyłoni internetowe głosowanie na stronie www.cifft.com/cast-your-vote, które potrwa do 18 października (ograniczone do jednego głosu na adres IP danego komputera lub sesję przeglądarki dziennie).

W tym roku o głosy internautów zabiega 66 filmów turystycznych z 23 krajów, w tym trzy polskie spoty wyprodukowane na zlecenie Urzędu Miasta Bydgoszczy, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego i Wrocławskiej Organizacji Turystycznej.

Czytaj więcej

Mazowsze z Centrum Nauki Kopernik startuje po złoty certyfikat POT

Bydgoszcz, Wrocław i Dolny Śląsk w konkursie

„To miał być zwykły film promocyjny, jednak coś poszło nie tak. Zobacz sam” - zachęca narrator pierwszego filmu „Bydgoszcz - more beautiful than you think” (Bydgoszcz - piękniejsza niż myślisz”). W szaloną i pełną zwrotów akcji podróż po mieście zabiera widzów pop-folkowy zespół Big Bike Orchestra, poruszający się wraz ze swymi instrumentami na sześcioosobowym rowerze. Spot zebrał dotąd 8 głosów.

W 2023 roku film zdobył Grand Prix 18. Festiwalu Filmów Turystycznych, Ekologicznych i Artystycznych FilmAT.

Drugi film „Discover the mysterious Lower Silesia” (Odkryj tajemniczy Dolny Śląsk) pokazuje największe atrakcje regionu i jednocześnie jego różnorodność. W spocie pojawiają się między innymi Szczeliniec Wielki, zamki Książ i Czocha, wodospad Kamieńczyk, Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju, Podziemne Miasto Osówka, wrocławski Rynek, Kraina Wygasłych Wulkanów i Śnieżka, a motywem łączącym wszystkie te miejsca jest papierowy samolot - symbol dostępności Dolnego Śląska, otwartości i gościnności jego mieszkańców. Spot zebrał dotąd 6 głosów.

Osią trzeciego filmu „Wroclaw: City of Adventure” (Wrocław: miasto przygody), nakręconego w konwencji filmów przygodowych w stylu „Kodu Leonarda da Vinci” czy serii „Indiana Jones”, jest poszukiwanie skarbu ukrytego, jak chce legenda, w zaginionym sarkofagu Piotra Włostowica, śląskiego możnowładcy i fundatora klasztoru benedyktyńskiego na Ołbinie (rozebranego w XVI w.). Oprócz aktorów młodego pokolenia wystąpił w nim, w roli czarnego charakteru, Daniel Olbrychski. Film przenosi widzów do najpopularniejszych miejsc we Wrocławiu - do Hali Stulecia, Narodowego Forum Muzyki, na Ostrów Tumski, Bulwary Dunikowskiego czy Rynek. Spot zebrał dotąd 13 głosów.

W 2023 roku film zajął pierwsze miejsce na 18. Festiwalu Filmów Turystycznych, Ekologicznych i Artystycznych FilmAT w kategorii promocja turystyczna miast. W 2024 roku zgarnął dwie nagrody: Srebrnego Delfina w międzynarodowym konkursie Corporate Media & TV Awards w Cannes w kategorii filmy turystyczne i pierwszą nagrodę na Terres Film Festival w Hiszpanii.

Najwięcej, bo aż 14 filmów, ma w plebiscycie CIFFT Portugalia, silną reprezentację wystawiły też Hiszpania (7), Słowenia i Austria (po 5).

W głosowaniu prowadzą spoty portugalskie. Na „PORTUGALNTN We Are What We Feel” zagłosowało 1189 internautów. Niewiele mniej, bo 1102 głosy, zebrał spot „Romaria d'Agonia”, zaś trzecią pozycję zajmuje „Caldas da Rainha Magnificent” z 555 głosami.

Czytaj więcej

Sukces kampanii promocyjnej Warmii i Mazur w Holandii - prawie 2 miliony odsłon

CIFFT: Zaangażuj się w turystykę i zagłosuj

Jak podliczył organizator, w całej historii konkursu internauci ze 150 krajów oddali w sumie ponad 350 tysięcy głosów. W poprzednich edycjach zwyciężały produkcje z Grecji (2018), Azerbejdżanu (2019), Hiszpanii (2020), Portugalii (2021), Bośni i Hercegowiny (2022) i ponownie Portugalii (2023).

- Ta nagroda jest okazją do zaangażowania się w turystykę i uhonorowania wysiłków filmowców i podmiotów turystycznych. Zachęcamy wszystkich do głosowania - mówi dyrektor CIFFT Alexander Kammel, cytowany w komunikacie dla mediów.

Zwycięzca zostanie ogłoszony na stronie internetowej CIFFT i w mediach społecznościowych 18 października, a swoje trofeum odbierze na gali World Tourism Film Awards, która odbędzie się w Walencji w Hiszpanii.

Oprócz „People’s Choice Award” filmy walczą także o uznanie międzynarodowego jury, które ocenia je pod kątem między innymi kreatywności, oryginalności i efektów wizualnych. Wcześniej startują w festiwalach turystycznych na całym świecie, tworzących tzw. CIFFT Circuit. Zdobyte w nich nagrody zamieniane są na punkty, które dają dostęp do rankingu CIFFT. Trzy najlepsze produkcje z pięciu kategorii (miasta, regiony, kraje, produkty turystyczne, usługi turystyczne), które zajmą pierwsze, drugie i trzecie miejsca, zostaną najlepszymi filmami turystycznymi 2024 roku.

Plebiscyt o nagrodę publiczności „People’s Choice Award”, organizowany przez Międzynarodowy Komitet Turystycznych Festiwali Filmowych (International Committee of Tourism Film Festivals - CIFFT), odbywa się już siódmy raz.

Jak wyjaśnia organizator, konkurs „prezentuje innowacyjne produkcje marek turystycznych i agencji kreatywnych z całego świata, oferując wgląd w zróżnicowany świat marketingu turystycznego”.

Pozostało 93% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
Złoty certyfikat POT. W tym roku najlepszy okazał się Bałtowski Kompleks Turystyczny
Popularne Trendy
Hiszpania bije turystyczny rekord. Co czterdziesty gość przyjechał z Polski
Popularne Trendy
Nitras: Opłata turystyczna to głupi pomysł. Nie uzyska akceptacji póki jestem ministrem
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Popularne Trendy
Unijny komisarz od turystyki: Europa musi pozostać najważniejszym kierunkiem