Reklama

Tajlandia zapowiada „rok wielkiej turystyki i sportu”, zniżki i odwiedziny celebrytów

40 milionów turystów z zagranicy chce w tym roku pozyskać Tajlandia. W osiągnięciu tego celu ma pomóc kampania promocyjna pod tytułem „Niesamowity rok wielkiej turystyki i sportu w Tajlandii 2025”.

Publikacja: 09.01.2025 06:18

W tym roku Tajlandię powinno odwiedzić 40 milionów turystów, o milion więcej niż rok wcześniej

W tym roku Tajlandię powinno odwiedzić 40 milionów turystów, o milion więcej niż rok wcześniej

Foto: AFP, Jack Taylor

- Cel na 2025 rok w zakresie przyjazdów turystów zagranicznych to 40 milionów, co stanowi wzrost o milion w stosunku do poprzedniego wyniku wynoszącego 39 milionów – mówi minister turystyki i sportu Sarawong Thianthong.

Czytaj więcej

Jedziesz do Tajlandii? Zainstaluj policyjną aplikację

Prezes Tajlandzkiej Organizacji Turystycznej (TAT) Thapanee Kiatphaibool informuje, że biorąc pod uwagę konkurencyjność otoczenia, agencja będzie tak prowadzić promocję, by pozyskiwać bardziej zamożnych klientów, którzy są zainteresowani luksusowym wypoczynkiem, gości z nowych rynków i poprawić ich ogólne wrażenia z podróży do Tajlandii.

Tajlandia przyciągnie turystów kulturą, kuchnią i tradycjami

Kolejny pomysł to dywersyfikacja rynków, w tym mocniejsze skupienie się na Europie, obu Amerykach i innych krajach rozwijających się.

W ramach poprawy wrażeń turystów pojawią się innowacyjne trasy podróży, mają pojawić się także ułatwienia w formach płatności.

Reklama
Reklama

Tajlandia będzie promować swoje wyjątkowe dziedzictwo kulturowe, kuchnię i gościnność, nie zabraknie też działań z zakresu zrównoważonego rozwoju.

Jak pisze portal Nation Thailand, Tajlandia osiągnęła dochód z turystyki w wysokości 7,5 miliarda dolarów w 2024 roku, co oceniono jako stosunkowo niewielką różnicę w stosunku do zakładanego celu wynoszącego 8,6 miliarda dolarów. Mimo dobrych wyników, nie można spoczywać na laurach, bo branża nadal stoi przed dużymi wyzwaniami takimi jak niepewność gospodarcza, wzrost wartości bahta i rosnąca konkurencja ze strony innych krajów, oferujących ułatwienia wizowe, takich jak Japonia i Chiny.

Zniżki na wycieczki i odwiedziny zachodnich celebrytów

Kampania „Niesamowity rok wielkiej turystyki i sportu w Tajlandii w 2025 roku” będzie opierać się na pięciu filarach – organizowaniu dużych wydarzeń i festiwali, prezentowaniu wyjątkowych przeżyć podróżniczych, tworzeniu atrakcyjnych ofert obejmujących zniżki na zakupy, wycieczki i loty, przyciągnięciu celebrytów, a także obchodzenia uroczystego tradycyjnych świąt, relacji dyplomatycznych i osiągnięć w różnych dziedzinach.

TAT skupi się też na rozwijaniu głównych kierunków turystycznych, promowaniu podróży krajowych poprzez inicjatywy takie jak projekt „Podróżujemy razem” i zachęcaniu linii lotniczych do zwiększenia liczby lotów i rozszerzenia tras do Tajlandii.

- Rok 2025 jest kluczowym rokiem dla tajlandzkiej turystyki. Naszym celem jest nie tylko zwiększenie liczby odwiedzających, ale także podniesienie jakości poprzez przyciąganie podróżnych o wysokich dochodach i dywersyfikacja rynków źródłowych – wyjaśnia Thapanee.

Ministerstwo Finansów ponownie wprowadzi również „łatwe e-paragony 2025” w okresie od 15 stycznia do 28 lutego, oferujące ulgi podatkowe konsumentom, którzy korzystają z elektronicznych faktur VAT za zakupy od zarejestrowanych firm.

- Cel na 2025 rok w zakresie przyjazdów turystów zagranicznych to 40 milionów, co stanowi wzrost o milion w stosunku do poprzedniego wyniku wynoszącego 39 milionów – mówi minister turystyki i sportu Sarawong Thianthong.

Prezes Tajlandzkiej Organizacji Turystycznej (TAT) Thapanee Kiatphaibool informuje, że biorąc pod uwagę konkurencyjność otoczenia, agencja będzie tak prowadzić promocję, by pozyskiwać bardziej zamożnych klientów, którzy są zainteresowani luksusowym wypoczynkiem, gości z nowych rynków i poprawić ich ogólne wrażenia z podróży do Tajlandii.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Popularne Trendy
Minister szuka kandydata na prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej – ogłosił konkurs
Popularne Trendy
Bez 35 miliardów euro turystyka na wyspach się załamie – twierdzi grecki bank centralny
Popularne Trendy
Ruszyła procedura wyłonienia nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Popularne Trendy
Turystyka na Mazowszu. Co czwarty przyjezdny to cudzoziemiec
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama