W grudniu w pierwszy rejs z Gdyni do Karlskrony wypłynie prom Stena Ebba - zawiadamia w komunikacie jego operator Stena Line. To druga jednostka klasy E-Flexer, po Stenie Estelle, która będzie pływać na tej trasie (Stena Estelle wypłynie w morze w sierpniu).

Bliźniacze statki są dwoma największymi jednostkami klasy E-Flexer we flocie Stena Line. Mają długość 240 metrów i są o 36 metrów dłuższe od pozostałych trzech E-Flexerów eksploatowanych przez Stenę Line - Steny Eddy, Steny Embli i Steny Estrid. Mają też o połowę więcej kabin (po 263) i mogą zabrać o 30 procent więcej pasażerów (1200 każdy) i 15 procent więcej ładunku.

Czytaj więcej

Stena Line przenosi się do nowego terminala w Gdyni. „Będzie bliżej do miasta”

- Południowy Bałtyk jest kluczowym regionem dla Steny Line. Trasa Gdynia-Karlskrona stanowi podstawę naszego dalszego rozwoju i ekspansji – mówi dyrektor zarządzający koncernu Stena Line Niclas Mårtensson, cytowany w komunikacie. - Stena Ebba wraz z siostrzanym statkiem Stena Estelle wyznaczą nowe standardy zarówno elastyczności i jakości usług, jak i zadowolenia klientów - zapewnia.

Wprowadzenie nowych E-Flexerów na trasę Gdynia - Karlskrona to element strategii rozwoju na Morzu Bałtyckim, która w ostatnich latach zaowocowała wprowadzeniem przedłużonych statków Stena Scandica i Stena Baltica na trasę Nynäshamn (Szwecja) - Ventspils (Łotwa), jak również otwarciem nowego połączenia z Nynäshamn (Szwecja) do Hanko (Finlandia).