Jak informuje lotnisko, rozbudowa bazy technicznej samolotów na lotnisku im. Wojciecha Korfantego podzielona była na dwa zadania. Pierwszym była budowa nowej przedhangarowej płyty postojowej o powierzchni ponad 6,4 ha z dziewięcioma stanowiskami dla średniodystansowych samolotów wielkości airbusa A320 i boeinga 737. To zadanie zakończono na przełomie pierwszego i drugiego kwartału tego roku.

Czytaj więcej

Ranking Skytrax: lotnisko Hamad w Katarze najlepsze na świecie. Polska poza setką

Drugim przedsięwzięciem była budowa trzeciego hangaru. Inwestycja rozpoczęła się w drugim kwartale 2021 roku i trwała dwanaście miesięcy. Generalnym wykonawcą była firma Promus Ruda Śląska. Nowy hangar jest największym tego typu obiektem, jaki do tej pory powstał w Pyrzowicach, ma ponad 9,2 tys. m kw. powierzchni i około 122 tys. m sześc. kubatury. Wysokość nowego hangaru to 17,6 metra, główna czteroskrzydłowa brama ma 88 metrów długości. W jego dwóch zatokach zmieszczą się dwa samoloty wielkości airbusa A321neo na raz. Oprócz tego są tam magazyny, narzędziownie i warsztaty, w tym kompozytownia i malarnia. Całość uzupełnia zaplecze socjalne i biurowe. Jego najemcą, podobnie jak jednego ze starszych hangarów, jest Wizz Air.

Cała inwestycja kosztowała ponad 110 milionów złotych brutto.

W nowym hangarze można naprawiac i malowac samoloty.

W nowym hangarze można naprawiac i malowac samoloty.

Lotnisko Katowice

Pierwszy i trzeci hangar wynajął Wizz Air

Pierwszy i trzeci hangar wynajął Wizz Air

Lotnisko Katowice

- Katowice Airport to miejsce, w którym rozpoczęła się historia Wizz Aira - mówi prezes Wizz Aira Robert Carey,cytowany w komunikacie lotniska. - Nasz pierwszy lot odbył się z Katowic do Londynu Luton w 2004 roku. Od tego czasu linia przewiozła ponad 270 milionów pasażerów i powiększyła flotę do 157 airbusów A320, A321ceo i A321neo.

- Doceniamy profesjonalizm i doświadczenie firm Katowice Airport oraz GTL, dzięki którym ta imponująca inwestycja została sfinalizowana pomimo trudnego czasu pandemii. Dla Wizz Aira oznacza to możliwość rozwoju. Wierzymy, że uruchomienie najnowszego hangaru, w którym Wizz Air będzie przeprowadzać przeglądy techniczne samolotów, jest też kolejnym etapem zacieśniania współpracy między naszymi firmami - dodaje.

- Jestem dumny, że mimo największego kryzysu w historii branży lotniczej zrealizowaliśmy ważny dla rozwoju lotniska projekt – mówi prezes lotniska Artur Tomasik. - Trzeci hangar to nowe miejsca pracy, to dalsza dywersyfikacja infrastruktury i kolejny element tworzenia z Pyrzowic portu wielofunkcyjnego, to także wzmocnienie efektu synergii między biznesem a nauką, ponieważ na Politechnice Śląskiej cały czas kształcone są kadry na potrzeby firm zajmujących się obsługą techniczną samolotów.

Autopromocja
Subskrybuj nielimitowany dostęp do wiedzy

Unikalna oferta

Tylko 5,90 zł/miesiąc


WYBIERAM

Czytaj więcej

Lotnisko w Gdańsku powiększa się. „Wzrośnie komfort pasażerów”