Jak informuje lotnisko, rozbudowa bazy technicznej samolotów na lotnisku im. Wojciecha Korfantego podzielona była na dwa zadania. Pierwszym była budowa nowej przedhangarowej płyty postojowej o powierzchni ponad 6,4 ha z dziewięcioma stanowiskami dla średniodystansowych samolotów wielkości airbusa A320 i boeinga 737. To zadanie zakończono na przełomie pierwszego i drugiego kwartału tego roku.
Czytaj więcej
Międzynarodowy port lotniczy Hamad w Katarze został uznany drugi rok z rzędu za najlepsze lotnisko na świecie w rankingu Skytrax. Pierwszy pozaazjatycki port uplasował się w rankingu dopiero na miejscu piątym. Polskie lotniska poza setką.
Drugim przedsięwzięciem była budowa trzeciego hangaru. Inwestycja rozpoczęła się w drugim kwartale 2021 roku i trwała dwanaście miesięcy. Generalnym wykonawcą była firma Promus Ruda Śląska. Nowy hangar jest największym tego typu obiektem, jaki do tej pory powstał w Pyrzowicach, ma ponad 9,2 tys. m kw. powierzchni i około 122 tys. m sześc. kubatury. Wysokość nowego hangaru to 17,6 metra, główna czteroskrzydłowa brama ma 88 metrów długości. W jego dwóch zatokach zmieszczą się dwa samoloty wielkości airbusa A321neo na raz. Oprócz tego są tam magazyny, narzędziownie i warsztaty, w tym kompozytownia i malarnia. Całość uzupełnia zaplecze socjalne i biurowe. Jego najemcą, podobnie jak jednego ze starszych hangarów, jest Wizz Air.
Cała inwestycja kosztowała ponad 110 milionów złotych brutto.
W nowym hangarze można naprawiac i malowac samoloty.