Jak informuje lotnisko, rozbudowa bazy technicznej samolotów na lotnisku im. Wojciecha Korfantego podzielona była na dwa zadania. Pierwszym była budowa nowej przedhangarowej płyty postojowej o powierzchni ponad 6,4 ha z dziewięcioma stanowiskami dla średniodystansowych samolotów wielkości airbusa A320 i boeinga 737. To zadanie zakończono na przełomie pierwszego i drugiego kwartału tego roku.
Czytaj więcej
Międzynarodowy port lotniczy Hamad w Katarze został uznany drugi rok z rzędu za najlepsze lotnisko na świecie w rankingu Skytrax. Pierwszy pozaazjatycki port uplasował się w rankingu dopiero na miejscu piątym. Polskie lotniska poza setką.
Drugim przedsięwzięciem była budowa trzeciego hangaru. Inwestycja rozpoczęła się w drugim kwartale 2021 roku i trwała dwanaście miesięcy. Generalnym wykonawcą była firma Promus Ruda Śląska. Nowy hangar jest największym tego typu obiektem, jaki do tej pory powstał w Pyrzowicach, ma ponad 9,2 tys. m kw. powierzchni i około 122 tys. m sześc. kubatury. Wysokość nowego hangaru to 17,6 metra, główna czteroskrzydłowa brama ma 88 metrów długości. W jego dwóch zatokach zmieszczą się dwa samoloty wielkości airbusa A321neo na raz. Oprócz tego są tam magazyny, narzędziownie i warsztaty, w tym kompozytownia i malarnia. Całość uzupełnia zaplecze socjalne i biurowe. Jego najemcą, podobnie jak jednego ze starszych hangarów, jest Wizz Air.
Cała inwestycja kosztowała ponad 110 milionów złotych brutto.
W nowym hangarze można naprawiac i malowac samoloty.
Pierwszy i trzeci hangar wynajął Wizz Air
- Katowice Airport to miejsce, w którym rozpoczęła się historia Wizz Aira - mówi prezes Wizz Aira Robert Carey,cytowany w komunikacie lotniska. - Nasz pierwszy lot odbył się z Katowic do Londynu Luton w 2004 roku. Od tego czasu linia przewiozła ponad 270 milionów pasażerów i powiększyła flotę do 157 airbusów A320, A321ceo i A321neo.
- Doceniamy profesjonalizm i doświadczenie firm Katowice Airport oraz GTL, dzięki którym ta imponująca inwestycja została sfinalizowana pomimo trudnego czasu pandemii. Dla Wizz Aira oznacza to możliwość rozwoju. Wierzymy, że uruchomienie najnowszego hangaru, w którym Wizz Air będzie przeprowadzać przeglądy techniczne samolotów, jest też kolejnym etapem zacieśniania współpracy między naszymi firmami - dodaje.
- Jestem dumny, że mimo największego kryzysu w
historii branży lotniczej zrealizowaliśmy ważny dla rozwoju
lotniska projekt –
mówi prezes lotniska Artur Tomasik. - Trzeci hangar to nowe miejsca pracy, to dalsza dywersyfikacja infrastruktury i kolejny element tworzenia z Pyrzowic portu wielofunkcyjnego, to także wzmocnienie efektu synergii między biznesem a nauką, ponieważ na Politechnice Śląskiej cały czas kształcone są kadry na potrzeby firm zajmujących się obsługą techniczną samolotów.
Czytaj więcej
Port Lotniczy Gdańsk otwiera nowy pirs, dzięki niemu pasażerowie zyskają więcej wyjść do samolotów, więcej rękawów, punktów odprawy paszportowej i miejsca do odbierania bagażu.