Stena Scandica i Stena Baltica maja długość po 222 metrów. Dla klientów frachtowych armatora oznacza to wzrost zdolności przewozowej połączenia o 30 procent, a dla pasażerów – nową jakość podróżowania - wyjaśnia w komunikacie armator.

Stena Scandica i Stena Baltica zostały zbudowane we włoskiej stoczni Visentini w 2005 roku. Wcześniej kursowały na linii promowej Stena Line między Belfastem a Liverpoolem na Morzu Irlandzkim pod nazwami Stena Lagan i Stena Mersey. Następnie obsługiwały linię Stena Line między Nynäshamn w Szwecji a Ventspils na Łotwie.

Zabierają po 970 pasażerów, dla których mają 202 kabiny, w tym dla rodzin lub pasażerów ze zwierzętami. Mają restaurację, bar, kafeterię i sklep o powierzchni 120 m kwadratowych z kosmetykami, słodyczami i alkoholami. Są na nich też sale z fotelami i ekranami telewizyjnymi. Promy mogą przewieźć 2875 metrów ładunku, do tego mają oddzielny pokład dla samochodów osobowych.

Stena Line obsługuje linię promową między Gdynią a Karlskroną w Szwecji od ponad 26 lat. W tym czasie przewiozła ponad 10 milionów pasażerów i prawie 2 miliony ciężarówek - dowiadujemy się z komunikaty. "Połączenie ma status autostrady morskiej i jest dziś ważną częścią europejskiej sieci logistycznej a także ma znaczenie dla turystyki w Polsce i Szwecji. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wzrosty przewozów na tej linii sięgnęły 60 procent. Trasa jest dziś jednym z najważniejszych połączeń promowych w sieci Stena Line z prawie 2000 rejsów między Gdynią a Karlskroną rocznie".