Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) podaje, że przeprowadzi kampanię we współpracy z organizacjami marketingowymi krajów związkowych. Celem będzie zwiększenie ruchu w turystyce przyjazdowej Niemiec.

W kampanii zostaną wykorzystane media społecznościowe, w których będą publikowane wskazówki dotyczące celów podróży w Niemczech, konkretne propozycje wydarzeń kulturalnych i atrakcji turystycznych oraz turystyczne osobliwości z 16 krajów związkowych.

– Niemcy jako cel podróży są doskonałą marką na światowym rynku turystycznym – zapewnia, cytowana w komunikacie prasowym Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT. – Trudne warunki zewnętrzne dla turystyki przyjazdowej w 2016 roku, szczególnie czynniki ekonomiczne (na przykład niepewność związana z Brexitem czy kryzysy gospodarcze na ważnych rynkach źródłowych), ale również aspekty związane z bezpieczeństwem i strach przed atakami terrorystycznymi, będą w 2017 roku dalej odgrywać ważną rolę na rynkach źródłowych. Dlatego chcemy mocno podkreślać niesłabnącą atrakcyjność Niemiec, jako celu turystycznego za pomocą propozycji wycieczek czy wskazówek dla turystów oraz zachęcić do odwiedzenia naszego kraju – dodaje.

DZT wyróżniła 4 tematy kampanii: (1) kulinaria, (2) zamki, pałace, parki i ogrody, (3)muzyka i show, (4) tradycja i zwyczaje. Najważniejszą grupą docelową będą rynki pierwszej dziesiątki niemieckiej turystyki przyjazdowej, czyli Holandia, Szwajcaria, USA, Wielka Brytania, Austria, Włochy, Francja, Dania, Belgia i Hiszpania.

Kampania będzie prowadzona poprzez udostępnianie filmików tematycznych w profilach na Facebooku i Youtube oraz zdjęć na Facebooku i Instagramie. DZT zapowiada, że w kampanię poprzez lokowanie produktu zostaną włączeni krajowi partnerzy z branży transportowej i hotelarskiej.