Ogólnopolską akcję organizują Polska Organizacja Turystyczna i Ministerstwo Sportu i Turystyki. To będzie jej trzecia edycja, poprzednie miały miejsce jesienią zeszłego roku i wiosną tego roku. Impreza jest oczkiem w głowie ministra sportu i turystyki Witolda Bańki. Nic dziwnego, że inaugurację sprzedaży zorganizowano w Zamku Królewskim w Warszawie. Zaproszono 200 osób – działaczy turystycznych, urzędników, przedstawicieli obiektów, które włączyły się do akcji. – Cieszę się , że rząd tak wspiera turystykę, najdynamiczniej rozwijającą się dziedzinę gospodarki, która już teraz przynosi 6 procent PKB – mówił Bańka.
Akcja ma służyć popularyzowaniu turystyki krajowej, wspomaganie ruchu turystycznego poza sezonami letnim i zimowym. – Chcielibyśmy, aby „weekendy za pół ceny”stały się tradycją, żeby Polacy odkrywali Polskę – mówił Bańka. Wspomniał też, że Polska jest coraz popularniejsza wśród turystów zagranicznych, jednym z najważniejszych jej atutów jest bezpieczeństwo. Zadeklarował, że rząd będzie intensywniej promował turystyczne walory Polski za granicą. Budżet Polskiej Organizacji Turystycznej ma być w nowym roku powiększony o 10 milionów złotych, czyli o jedną czwartą, bo tegoroczny wynosi 40 mln złotych.
– Coraz częściej doceniamy turystyczne walory Polski i to właśnie Polskę wybieramy na miejsce odpoczynku oraz wakacji. Z wstępnych szacunków wynika, że w pierwszym półroczu tego roku nastąpił wzrost krajowych podróży o ponad 7 procent w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Krajowy ruch turystyczny wciąż rośnie a takie akcje jak „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” bez wątpienia przyczyniają się do tego pozytywnego trendu – mówił minister.
Bańka zaprosił do udziału w akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” spółek państwowych – PKP Intercity i Poczty Polskiej. Spot zachęcający do udziału w akcji pod tytułem „Zakochaj się w Polsce” ma się ukazywać w TVP 1 i TVP 2 oraz w internecie.
W jesiennej edycji akcji weźmie udział 560 podmiotów – hoteli, pensjonatów, muzeów, restauracji, ośrodków sportowych – o 100 więcej niż wiosną. 36 procent z nich zakwalifikowano do kategorii zakwaterowanie, 18 procent – zwiedzanie, 13 procent – kultura, 11 procent – gastronomia, a 9 procent – sport i rekreacja. Najwięcej, bo 105 zgłosiło się partnerów z województwa małopolskiego. Na drugim miejscu jest województwo pomorskie z liczbą 62, a na trzecim dolnośląskie – 49 podmiotów oferujących usługi turystyczne. Niewiele mniej, bo 47 partnerów weźmie udział w akcji na Mazowszu.