Polska wyróżniona przez chińskich turystów

W Pekinie wręczono nagrody miesięcznika „National Tourism”. W kategorii „Najpopularniejsze cele podróży w 2017 roku” jednym z dziesięciu laureatów została Polska

Publikacja: 25.01.2018 09:00

Polska wyróżniona przez chińskich turystów

Foto: materiały prasowe

Obok naszego kraju znalazły się: Australia, Austria, Hongkong, Japonia, Maroko, Nowa Zelandia, Seszele, Tunezja i Turcja.

Lista jest ustalana w oparciu o arkusze oceny i opinie największych chińskich organizatorów podróży i agencji turystycznych. Miernikiem nie są liczby wysłanych turystów, lecz zainteresowanie klientów danym kierunkiem i wzrost sprzedaży ofert do tego miejsca. Organizatorem konkursu jest wydawnictwo National Tourism Media, wydawca miesięcznika „National Tourism” – najważniejszego magazynu dla chińskiej branży turystycznej.

Nagrodę dla Polski odebrał dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Pekinie Jan Wawrzyniak.

– To znakomita wiadomość dla polskiej turystyki i docenienie pracy Polskiej Organizacji Turystycznej w promocji naszego kraju na rynkach azjatyckich – mówi cytowany w komunikacie prasowym prezes POT Robert Andrzejczyk. – Jestem przekonany, że to wyróżnienie i nasze działania przełożą się na jeszcze większe zainteresowanie Polską wśród turystów z Chin oraz innych krajów azjatyckich.

W ocenie chińskich biur podróży Polska stała się w ciągu ostatnich dwóch lat bardzo popularnym celem wyjazdów turystycznych. Organizatorzy współpracujący z POT potwierdzają gwałtowny wzrost zainteresowania i sprzedaży programów „polskich” – zarówno podróży odbywających się do dwóch, trzech krajów (np. Węgry, Czechy i Polska), jak i podróży monotematycznych, czyli odbywanych wyłącznie do Polski. Są to z reguły podróże objazdowe do polskich miast trwające od 9 do 12 dni.

Najpopularniejszymi miastami w Polsce są Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław i Poznań. Dwa ostatnie – podkreśla POT w komunikacie – zostały wprowadzone do programów dzięki działaniom promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Kolejnymi miastami wspieranymi przez POT od drugiej połowy 2017 roku są Łódź i Katowice.

Popularność Polski jako celu podróży turystycznych Chińczyków potwierdzają dane GUS. W latach 2016-2017 liczba turystów chińskich przyjeżdżających do Polski wzrosła o ponad 115 procent. W trzecim kwartale 2017 roku przekroczona została po raz pierwszy w historii bariera stu tysięcy osób, a w okresie od stycznia do listopada Polskę odwiedziło ponad 124 tys. turystów z Chin (dane GUS za 11 miesięcy 2017 roku).

Obok naszego kraju znalazły się: Australia, Austria, Hongkong, Japonia, Maroko, Nowa Zelandia, Seszele, Tunezja i Turcja.

Lista jest ustalana w oparciu o arkusze oceny i opinie największych chińskich organizatorów podróży i agencji turystycznych. Miernikiem nie są liczby wysłanych turystów, lecz zainteresowanie klientów danym kierunkiem i wzrost sprzedaży ofert do tego miejsca. Organizatorem konkursu jest wydawnictwo National Tourism Media, wydawca miesięcznika „National Tourism” – najważniejszego magazynu dla chińskiej branży turystycznej.

Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?