28 stycznia zakończył się „Tydzień z informacją turystyczną” promujący nową lokalizację oraz popularyzujący misję i działalność Łódzkiej Organizacji Turystycznej. W ramach wydarzenia przygotowano m.in. loterie z nagrodami i warsztaty dla grup szkolnych. Oficjalnego otwarcia dokonali wiceprezydent Łodzi i przewodniczący Rady ŁOT Krzysztof Piątkowski oraz Prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej Tomasz Koralewski.
– Informacja turystyczna jest często pierwszym miejscem kontaktu odwiedzającego z miastem. To tutaj turyści dowiadują się o atrakcjach turystycznych, wydarzeniach w mieście i możliwościach spędzenia wolnego czasu – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, Krzysztof Piątkowski. – Pracownicy informacji są prawdziwymi pasjonatami Łodzi. Doradzając, dostosowują swoją wypowiedź do zainteresowań i potrzeb turystów. Dzięki znajomości języków obcych – angielskiego, niemieckiego i rosyjskiego – bariera językowa nie stanowi problemu w kontaktach z turystami – dodaje.
Punkt informacji ma teraz nowe godziny otwarcia. Czynny jest siedem dni w tygodniu, od poniedziałku do soboty, od godz. 9.00 do godz. 18.00, a w sezonie wiosenno-letnim, od godz. 9.00 do godz. 19.00. W niedziele natomiast można zasięgnąć porady od godziny 10.00 do 15.00, a latem do 16.00. Turyści mogą skorzystać również ze stanowiska komputerowego i bezpłatnego połączenia Wi-Fi. Po dokonaniu przez KRS wpisu dla ŁOT z działalnością gospodarczą planowane jest również uruchomienie sprzedaży pamiątek i gadżetów.
– Bardzo się cieszę, że pod nowym adresem, w doskonałym miejscu przy Piotrkowskiej 28, możemy uruchomić łódzkie centrum informacji turystycznej. Będzie to miejsce w pełni otwarte zarówno dla turystów, jak i mieszkańców – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej Tomasz Koralewski.
Lokal przy ul. Piotrkowskiej 28 jest teraz nie tylko siedzibą informacji turystycznej, ale także biurem powołanej w 2017 roku Łódzkiej Organizacji Turystycznej i Łódź Convention Bureau. Organizacja zrzesza prawie 50 podmiotów działających w branży turystycznej.