2500 wystawców przyjechało na 25 targi turystyczne w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Prezentują się kraje, regiony, biura podróży, firmy lotnicze i hotele. Organizatorzy Arab Travel Market spodziewają się, że w czasie czterodniowej imprezy podpisane zostaną kontrakty o wartości 2,5 miliarda dolarów.
Polscy wystawcy pod egidą Polskiej Organizacji Turystycznej promują turystykę prozdrowotną. – Niedawno otwarto trzecie bezpośrednie lotnicze połączenie z Polską. Dla mieszkańców Bliskiego Wschodu będzie to dobra okazja, aby poznać nasz kraj – mówi nadzorująca projekt w imieniu POT Marta Talmont.
„Rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich to rynek z dużym potencjałem, a walory Polski wciąż nie zostały do końca odkryte. Targi w Dubaju mają to zmienić. (…) Polska Organizacja Turystyczna jest bardzo dobrze przygotowana na podbój arabskiego rynku. Oferta turystyki medycznej cieszy się dużym zainteresowaniem. Do gości trafiają materiały promocyjno-reklamowe, a eksperci udzielają fachowej informacji o dostępności usług prozdrowotnych w Polsce” – czytamy na profilu POT na Facebooku.
Obok stoiska organizowanego przez POT w Dubaju wystawiają się jeszcze Region Lubelski i firma organizująca turystykę medyczną Polish Health Centers.
W dubajskich targach biorą udział firmy organizujące turystykę z wszystkich krajów Bliskiego Wschodu. Do Polski coraz częściej przyjeżdżają na przykład mieszkańcy Arabii Saudyjskiej. Szukają placówek specjalizujących się w odnowie biologicznej, kardiochirurgii i rehabilitacji dzieci. Jednocześnie coraz więcej Polaków odwiedza Zjednoczone Emiraty Arabskie czy Oman. Władze Dubaju szacują, że w 2020 roku, kiedy odbędzie się w ich emiracie Expo, miasto to odwiedzi prawie 20 milionów gości z całego świata.