Gościnność i otwartość na turystów to elementy, które wyróżniają Madryt na tle innych miast. I właśnie te atrybuty stały się podstawą nowej strategii miasta opracowanej przez tamtejszą organizację turystyczną Turismo del Ayuntamiento de Madrid.
Jej twórcy chcą, żeby Madryt kojarzył się odwiedzającym z przyjaznym przyjęciem, tak jak Paryż łączony jest z miłością, Nowy Jork z ciągłą aktywnością, a Rzym z historią.
Nowy wizerunek stolicy Hiszpanii ma znaleźć odzwierciedlenie w stworzonym właśnie logotypie, na którym pokazano narysowane dziecięcą kreską ręce obejmujące przyjaźnie napis „ma-drid”. Jego przekaz jest w miarę jasny – Madryt bierze cię w swoje objęcia.
Autorem nowego znaku jest agencja reklamowa Erretres. Prezentacja nowego logo, które ma cztery wersje kolorystyczne, zbiega się z Paradą Równości, która odbędzie się w Madrycie tego lata. W mieście zaplanowanych jest wiele wydarzeń kulturalnych, w tym festiwal muzyczny Mad Cool.
Od jesieni logotyp będzie prezentowany w różnych materiałach promocyjnych wydawanych przez ratusz, pojawi się też w serwisie turystycznym miasta, na portalach społecznościowych, esMADRID.com, w oficjalnym magazynie esMADRIDmagazine, a także w reklamach prowadzonych za granicą i zastąpi dotychczasowy znak !MADRID!.