Promocja Włoch wraca do Polski

Promowanie mniej znanych regionów, turystyki konferencyjno-kongresowej i wellenss & spa – to priorytety Narodowej Agencji Turystyki Włoskiej (ENIT), która od kwietnia znów działa w Polsce

Publikacja: 31.07.2018 09:46

Promocja Włoch wraca do Polski

Foto: Filip Frydrykiewicz

Trzy lata temu ENIT zlikwidował komórkę w Warszawie i od tej pory sterował promocją w naszym kraju z biura we Frankfurcie. – Ponieważ polski rynek jest dla nas coraz ważniejszy, zdecydowaliśmy jednak, że będziemy się nim zajmować na miejscu – wyjaśnia przedstawiciel ENIT-u w Polsce Stefano Zedde. – Centrala naszej organizacji w Rzymie, korzystając z sugestii ambasadora Republiki Włoskiej w Warszawie Enrica De Pedysa utworzyła komórkę przy Włoskiej Izbie Handlowo-Przemysłowej w Polsce.

Czas na małe miasteczka

Widać już pierwsze efekty działania Zeddego – podczas listopadowych targów turystycznych w Warszawie, TT Warsaw, Włochy będą miały największe stoisko – 400 metrów kwadratowych. Promować się na nim będą przedstawiciele dziesięciu regionów: Friuli-Wenecja Julijska, Wenecja Euganejska (Veneto), Emilia-Romania, Marche, Umbria, Abruzja, Lacjum, Kalabria a także dwie wyspy – Sycylia i Sardynia. Przyjedzie około 100 hotelarzy, reprezentantów muzeów i innych atrakcji turystycznych z tych regionów. – Liczę na ogromną liczbę spotkań polskich i włoskich przedstawicieli branży – mówi Zedde.

– Naszym głównym celem jest zachowanie wysokiej pozycji w turystyce przyjazdowej z Polski, zwłaszcza w obszarze Morza Śródziemnego – podkreśla Zedde. – A konkurencję mamy poważną: Hiszpanię, kraje bałkańskie czy Grecję (według danych Polskiego Związku Organizatorów Turystyki Włochy są na szóstym miejscu wśród najchętniej wybieranych przez klientów polskich biur podróży krajów – red.).

Przy tym nie chcemy jedynie podtrzymywać zainteresowania dużymi miastami, jak Rzym, Florencja i Wenecja, które są już Polakom znane. Pragniemy ich skłonić, aby z naszą pomocą odkryli urok małych miasteczek, ich nierzadko bezcenne zabytki i otaczającą je przyrodę. Promocję tych miejsc przewiduje trzyletnia strategia ENIT-u, przy czym koncentruje się ona zwłaszcza na czterech regionach Włoch środkowych: Marche, Umbrii, Abruzji i obszarach wiejskich Lacjum. Ten priorytet będzie widoczny na targach – dodaje Zedde.

Obecność Włoch na TT Warsaw będzie nastawiona na spotkania z przedstawicielami branży turystycznej. Poza tym jednak ENIT organizuje wyjazdy prasowe i promuje Włochy w prasie, aby dotrzeć bezpośrednio do samych turystów. Planuje też Tydzień Kuchni Włoskiej, między 19 a 29 listopada.

Ta inicjatywa zrodziła się trzy lata temu we włoskim Ministerstwie Spraw Zagranicznych i teraz Tydzień Kuchni Włoskiej ma miejsce w tym samym czasie na całym świecie. – Powstanie strona internetowa przybliżająca smaki włoskiej kuchni – zdradza Zedde. – Jesteśmy przekonani, że promocja jedzenia silnie łączy się z promocją turystyki, bo zachęcając do danego produktu przybliżamy miejsce jego pochodzenia. Poza tym ten rok został ogłoszony Rokiem Włoskiej Żywności jeszcze przez poprzedniego ministra kultury, Dario Frenceschiniego, stając się priorytetem wspomnianego już, trzyletniego planu promocji ENIT-u – wyjaśnia.

Biznes i zdrowie

Jesteśmy również przekonani, że Włochy są idealnym miejscem dla firm organizujących kongresy, konferencje i wyjazdy motywacyjne – zaznacza Zedde. Stąd pomysł zorganizowania w przyszłym roku w Polsce warsztatów dla branży MICE i incentive. – Zaprosimy na nie zarówno ekspertów jak i właścicieli obiektów oferujących tego typu usługi – zapowiada Zedde.

Kolejnym priorytetem ENIT-u jest turystyka zdrowotna. – Włochy mają wiele do zaoferowania w tym zakresie, gdyż mamy mnóstwo miejsc oferujących usługi wellness i spa we wszystkich regionach kraju, od gór po morze. W promocji zamierzamy zwracać się zarówno do branży, jak i bezpośrednio zachęcając klientów do korzystania z tej propozycji zdrowego, regenerującego wypoczynku na najwyższym poziomie – opowiada Zedde.

Jak mówi, ENIT nie ma jeszcze zatwierdzonego budżetu na rok 2019, ale zapewnia, że centrali w Rzymie bardzo zależy na promocji w Polsce, nie będzie więc na nią szczędzić wydatków.

Trzy lata temu ENIT zlikwidował komórkę w Warszawie i od tej pory sterował promocją w naszym kraju z biura we Frankfurcie. – Ponieważ polski rynek jest dla nas coraz ważniejszy, zdecydowaliśmy jednak, że będziemy się nim zajmować na miejscu – wyjaśnia przedstawiciel ENIT-u w Polsce Stefano Zedde. – Centrala naszej organizacji w Rzymie, korzystając z sugestii ambasadora Republiki Włoskiej w Warszawie Enrica De Pedysa utworzyła komórkę przy Włoskiej Izbie Handlowo-Przemysłowej w Polsce.

Pozostało 87% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Materiał Promocyjny
Fundusze Europejskie stawiają na transport intermodalny