Trzy lata temu ENIT zlikwidował komórkę w Warszawie i od tej pory sterował promocją w naszym kraju z biura we Frankfurcie. – Ponieważ polski rynek jest dla nas coraz ważniejszy, zdecydowaliśmy jednak, że będziemy się nim zajmować na miejscu – wyjaśnia przedstawiciel ENIT-u w Polsce Stefano Zedde. – Centrala naszej organizacji w Rzymie, korzystając z sugestii ambasadora Republiki Włoskiej w Warszawie Enrica De Pedysa utworzyła komórkę przy Włoskiej Izbie Handlowo-Przemysłowej w Polsce.
Czas na małe miasteczka
Widać już pierwsze efekty działania Zeddego – podczas listopadowych targów turystycznych w Warszawie, TT Warsaw, Włochy będą miały największe stoisko – 400 metrów kwadratowych. Promować się na nim będą przedstawiciele dziesięciu regionów: Friuli-Wenecja Julijska, Wenecja Euganejska (Veneto), Emilia-Romania, Marche, Umbria, Abruzja, Lacjum, Kalabria a także dwie wyspy – Sycylia i Sardynia. Przyjedzie około 100 hotelarzy, reprezentantów muzeów i innych atrakcji turystycznych z tych regionów. – Liczę na ogromną liczbę spotkań polskich i włoskich przedstawicieli branży – mówi Zedde.
– Naszym głównym celem jest zachowanie wysokiej pozycji w turystyce przyjazdowej z Polski, zwłaszcza w obszarze Morza Śródziemnego – podkreśla Zedde. – A konkurencję mamy poważną: Hiszpanię, kraje bałkańskie czy Grecję (według danych Polskiego Związku Organizatorów Turystyki Włochy są na szóstym miejscu wśród najchętniej wybieranych przez klientów polskich biur podróży krajów – red.).
Przy tym nie chcemy jedynie podtrzymywać zainteresowania dużymi miastami, jak Rzym, Florencja i Wenecja, które są już Polakom znane. Pragniemy ich skłonić, aby z naszą pomocą odkryli urok małych miasteczek, ich nierzadko bezcenne zabytki i otaczającą je przyrodę. Promocję tych miejsc przewiduje trzyletnia strategia ENIT-u, przy czym koncentruje się ona zwłaszcza na czterech regionach Włoch środkowych: Marche, Umbrii, Abruzji i obszarach wiejskich Lacjum. Ten priorytet będzie widoczny na targach – dodaje Zedde.
Obecność Włoch na TT Warsaw będzie nastawiona na spotkania z przedstawicielami branży turystycznej. Poza tym jednak ENIT organizuje wyjazdy prasowe i promuje Włochy w prasie, aby dotrzeć bezpośrednio do samych turystów. Planuje też Tydzień Kuchni Włoskiej, między 19 a 29 listopada.