Zieleniec Ski Arena buduje nową kolejkę linową

Stacja narciarska Zieleniec Ski Arena rozpoczęła przygotowania do sezonu narciarskiego. Jednym z najważniejszych elementów tego procesu jest budowa nowej kolei linowej

Publikacja: 31.07.2018 15:18

Zieleniec Ski Arena buduje nową kolejkę linową

Foto: materiały prasowe

Nowa kolej G10 – Tatralift (typ TS-4) będzie wyposażona w 4-osobowe kanapy. Stanie w środkowej części góry Szerlich w centralnym miejscu Zieleńca, tuż obok znajdującego się w tym miejscu niegdyś wyciągu orczykowego N10.

– Cały czas szukamy okazji i rozwiązań, które poprawią jakość naszej stacji – mówi Grzegorz Głód, menedżer stacji w Zieleńcu, cytowany w komunikacie inwestora, spółki Tatra Mountain. – Nowa kolej znacząco zwiększy dostępność narciarskich tras i poprawi przepustowość Zieleniec Ski Areny.

Przedsięwzięcie jest wspólnym projektem dwóch zielenieckich ośrodków – Nartoramy i Gryglówki. Planowany termin oddania kolei to grudzień 2018 roku, czyli najpewniej tuż po rozpoczęciu kolejnego narciarskiego sezonu – czytamy w komunikacie.

Górna stacja kolejki znajdować się będzie tuż obok górnej stacji kolei W3, potocznie zwanej Pomarańczową Kanapą. Jej uruchomienie otworzy nowe możliwości korzystania z zielenieckich stoków i skróci kolejki przy dolnych stacjach. Elementami towarzyszącymi budowie kolei będzie instalacja sztucznego naśnieżania i oświetlenia.

Dane techniczne dotyczące nowej kolei G10:

• położenie dolnej stacji 871 m n.p.m. • położenie górnej stacji 1017 m n.p.m. • długość po stoku ok – 600 m • średnie nachylenie stoku 24 procent • różnica wzniesień kolei 146 m • stacja napędowo-napinająca z taśmą rozbiegową na dole • stacja przewojowa na górze • podpory trasowe – 8 • krzesła 4 osobowe szt. 90 • silnik – 160 KW • przepustowość 2400 osób na godzinę • prędkość jazdy 0 – 2,5 m na sekundę.

Nowa kolej G10 – Tatralift (typ TS-4) będzie wyposażona w 4-osobowe kanapy. Stanie w środkowej części góry Szerlich w centralnym miejscu Zieleńca, tuż obok znajdującego się w tym miejscu niegdyś wyciągu orczykowego N10.

– Cały czas szukamy okazji i rozwiązań, które poprawią jakość naszej stacji – mówi Grzegorz Głód, menedżer stacji w Zieleńcu, cytowany w komunikacie inwestora, spółki Tatra Mountain. – Nowa kolej znacząco zwiększy dostępność narciarskich tras i poprawi przepustowość Zieleniec Ski Areny.

Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty