„Polska za pół ceny” – skuteczny napędzacz klientów

„Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” ma już swoich „weteranów”. – Ta akcja rzeczywiście przedłuża sezon i powoduje wzrost zysków – mówią

Publikacja: 16.08.2018 16:04

Fot. NIFC/Wojciech Grzędziński

Fot. NIFC/Wojciech Grzędziński

Foto: Materiały promocyjne

Polska Organizacja Turystyczny prowadzi kolejny nabór przedsiębiorców, którzy chcieliby wziąć udział w akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”. Będzie to już piąta odsłona tej imprezy, zaplanowano ją na 5 – 7 października. Do 26 sierpnia hotele, restauracje, atrakcje turystyczne i inne podmioty z branży turystycznej, które chcą wziąć udział w tym turystycznym pospolitym ruszeniu mogą zgłosić chęć uczestnictwa. Z edycji na edycję przybywa zainteresowanych taką promocją. W kwietniowym wydaniu było ich już 661, czy tym razem pęknie kolejna setka?

Agroturystyka Nowy Kraków w Jeżycach pod Darłowem, udostępniająca 10 łóżek (15 miejsc do spania) w pięciu pokojach przystępuje do „Weekendu…” czwarty raz. – Pierwszy raz zdecydowaliśmy się na udział dlatego, że organizatorem jest Polska Organizacja Turystyczna, a pomysł przedłużenia poprzez „weekend…” sezonu turystycznego wydał nam się strzałem w dziesiątkę – przyznaje właścicielka Bożena Kożuchowska – Uznaliśmy to za świetną formę promocji, pozwalającą nam dotrzeć do szerszego grona klientów niż dotąd. Nie myliliśmy się – w jej wyniku odnotowaliśmy znaczny wzrost ruchu na naszej stronie internetowej i na Facebooku, a w rezultacie wzrost rezerwacji o 100 procent we wszystkich edycjach. Po prostu „Weekend” zapełnił nam obiekt, który w tym czasie nie miał gości.

Agroturystyka po remoncie, do którego przyczyniły się między innymi wyniki „weekendu…”, oferuje pokoje tematyczne: morski, plażowy, wędkarski, wiejski i leśny z fototapetami i innymi akcesoriami utrzymanymi w danej stylistyce. – Do uatrakcyjnienia oferty noclegowej zmobilizował nas udział w „Weekendzie za pół ceny”, który dla nas jest skutecznym „napędzaczem” klientów na cały rok – mówi Kożuchowska.

Więcej gości

– O 50 procent wzrosło nam obłożenie po sezonie, moim zdaniem to wynik naszego udziału we wszystkich „weekendach za pół ceny” – mówi dyrektor hotelu Nadmorskiego w Gdyni Joanna Węgrzyn. – Przystąpiliśmy do akcji z naszym produktem pod nazwą „jod-weekend”. Między końcem września a końcem marca każdego roku oferujemy pakiet z biośniadaniami i obiadokolacją rybną i zajęciami na świeżym powietrzu, pozwalającymi wdychać dużo jodu – objaśnia.

Liczący 90 pokojów hotel Nadmorski na początku działalności nastawiony był wyłącznie na obsługiwanie klientów biznesowych i konferencje. – Położenie nad samą Zatoką Gdańską, nieopodal Bulwaru Nadmorskiego, skłoniło nas jednak, żeby gdy sezon konferencyjny zamiera, czyli latem, przyjmować turystów na wypoczynek – wyjaśnia Węgrzyn. – Co prawda nie mamy basenu czy spa, ale promujemy aktywny urlop i plażowanie. W tym roku w lipcu odnotowaliśmy 30-procent więcej gości niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Rewelacyjny wynik zawdzięczamy bez wątpienia ogólnopolskiej promocji, jaką daje „Weekend za pół ceny” i dlatego zamierzamy w nim uczestniczyć tak długo, jak będzie organizowany – deklaruje.

Zaskakujące zyski

– Jesteśmy stałym uczestnikiem akcji, więc przygotowujemy już wydarzenie jesienne, z tym że nie biorą w nim udziału wszystkie nasze obiekty – zaznacza Monika Trojan, koordynator do spraw marketingu i sprzedaży Fundacji Polish Prestige Hotels.

– Zaczynaliśmy jesienią 2016 roku i wtedy uczestniczyło w nim 18 hoteli z 34, które gromadzimy w naszej organizacji – mówi Trojan. – Dostajemy z POT-u materiały dotyczące akcji i rozsyłamy je do naszych obiektów, a one zgłaszają się indywidualnie. One też prowadzą własne statystyki.

Choć w kolejnych latach w grupie następowała spora rotacja, można zauważyć, że obiekty, które promowały się w pierwszej edycji, brały udział również w kolejnych.  Niektóre uczestniczyły w akcji już czterokrotnie: Krasicki z Lidzbarka Warmińskiego, Amadeus z Krakowa, Anders ze Starych Jabłonek, Warszawa Spa & Resort z Augustowa i Akwawit z Leszna.

Jako Grupa jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników „Weekendów…”, gdyż uzyskaliśmy widoczne efekty wizerunkowe, docierając z ofertą do rzeszy nowych gości. Natomiast nadspodziewanie dobre wyniki finansowe w wypadku niektórych obiektów, w tym hoteli Vivaldi w Karpaczu, Krasicki i Anders wręcz nas zaskoczyły już po pierwszej akcji jesienią 2016 roku. Wtedy w rezerwacjach on-line dla tych obiektów razem zanotowaliśmy wartość sprzedaży 13 205 złotych, z czego trzecia część rezerwacji w jednym z tych hoteli.

Jak dodaje kierownik recepcji Hotelu Krasicki Mariusz Bielec, jego obiekt zyskał podczas ostatniej imprezy 50 dodatkowych rezerwacji.

Aby te efekty sprzedażowe były większe być może potrzebna byłaby jeszcze intensywniejsza promocyja „weekendu”. Przydałyby się też klarowniejsze zasady uczestniczenia i zasad sprzedaży, na co skarżą się niektóre nasze obiekty – wyjaśnia Trojan.

Jak mówi, sprzedaż noclegów w ramach akcji może odbywać się tylko podczas „weekendu…”, ale rezerwacje mogą obejmować także noclegi po imprezie, choć nie jest to jasno sformułowane. Z kolei klienci widząc na stronach obiektów oferty prezentowane jeszcze przed „weekendem…”, czego wymaga regulamin, nie mogą zrozumieć, że ich rezerwacja jest możliwa tylko w czasie akcji.

Potrzeba tańszej kultury

– To fantastyczna inicjatywa, dzięki której w ostatni, wiosenny, „weekend..” zawitało do nas 50 procent więcej gości niż zwykle – mówi właścicielka Kopalni Złota w Złotym Stoku Elżbieta Szumska,. – Zaangażowaliśmy się w to wydarzenie od samego początku i teraz mamy już rosnące grono osób, które czekają na kolejną edycję, aby obejrzeć naszą ekspozycję za zniżką – dodaje.

611 zwiedzających podczas trzeciej edycji „weekendu…” i 675 podczas czwartej odnotował Dom Urodzenia Fryderyka Chopina i Park w Żelazowej Woli. – Część osób, szczególnie za drugim razem świadomie skorzystała z oferty, sporo ludzi było mile zaskoczonych akcją – zauważa kierowniczka muzeum Mariola Wojtkiewicz. W 2016 roku to muzeum odwiedziło 121,5 tysiąca ludzi, w zeszłym – 98 tysięcy.

– Teraz mamy zamiar intensywniej popularyzować nasze uczestnictwo w „weekendzie…”. Zwłaszcza, że od roku zatrudniamy osobę do promocji. Myślimy też o przeprowadzeniu ankiety wśród zwiedzających, która pozwoli nam dowiedzieć się, jaki procent gości decyduje się na przyjazd do Żelazowej Woli z powodu zniżki. Dla nas ważny jest sam cel akcji – dostęp do dziedzictwa chopinowskiego za mniejsze pieniądze. Ludzie oczekują i domagają się tańszej kultury. Oferujemy gościom bezpłatne środy, ale nie każdy może nas odwiedzić w tygodniu – wyjaśnia.

„Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” to cykliczne wydarzenie, którego celem jest promowanie turystycznych walorów Polski, szczególnie zaś zachęcanie do zwiedzania kraju i wypoczywania w nim po ścisłym sezonie turystycznym.

Z edycji na edycję cieszy się ona rosnącym zainteresowaniem. Za każdym razem bierze w niej udział coraz większa liczba partnerów i turystów. Jesienią 2016 roku było 396 partnerów i 60 tysięcy turystów, wiosną 2017 roku – 469 partnerów i 77,5 tysiąca turystów, jesienią 2017 roku – 554 partnerów i 110 tysięcy turystów, a wiosną 2018 roku – 661 i 132 tysiące turystów.

Piątą odsłonę zaplanowano na 5 – 7 października 2018 roku. Do 26 sierpnia 2018 roku podmioty z branży turystycznej mogą zgłosić chęć uczestnictwa.

Polska Organizacja Turystyczny prowadzi kolejny nabór przedsiębiorców, którzy chcieliby wziąć udział w akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”. Będzie to już piąta odsłona tej imprezy, zaplanowano ją na 5 – 7 października. Do 26 sierpnia hotele, restauracje, atrakcje turystyczne i inne podmioty z branży turystycznej, które chcą wziąć udział w tym turystycznym pospolitym ruszeniu mogą zgłosić chęć uczestnictwa. Z edycji na edycję przybywa zainteresowanych taką promocją. W kwietniowym wydaniu było ich już 661, czy tym razem pęknie kolejna setka?

Pozostało 92% artykułu
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty