Polska Organizacja Turystyczny prowadzi kolejny nabór przedsiębiorców, którzy chcieliby wziąć udział w akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”. Będzie to już piąta odsłona tej imprezy, zaplanowano ją na 5 – 7 października. Do 26 sierpnia hotele, restauracje, atrakcje turystyczne i inne podmioty z branży turystycznej, które chcą wziąć udział w tym turystycznym pospolitym ruszeniu mogą zgłosić chęć uczestnictwa. Z edycji na edycję przybywa zainteresowanych taką promocją. W kwietniowym wydaniu było ich już 661, czy tym razem pęknie kolejna setka?
Agroturystyka Nowy Kraków w Jeżycach pod Darłowem, udostępniająca 10 łóżek (15 miejsc do spania) w pięciu pokojach przystępuje do „Weekendu…” czwarty raz. – Pierwszy raz zdecydowaliśmy się na udział dlatego, że organizatorem jest Polska Organizacja Turystyczna, a pomysł przedłużenia poprzez „weekend…” sezonu turystycznego wydał nam się strzałem w dziesiątkę – przyznaje właścicielka Bożena Kożuchowska – Uznaliśmy to za świetną formę promocji, pozwalającą nam dotrzeć do szerszego grona klientów niż dotąd. Nie myliliśmy się – w jej wyniku odnotowaliśmy znaczny wzrost ruchu na naszej stronie internetowej i na Facebooku, a w rezultacie wzrost rezerwacji o 100 procent we wszystkich edycjach. Po prostu „Weekend” zapełnił nam obiekt, który w tym czasie nie miał gości.
Agroturystyka po remoncie, do którego przyczyniły się między innymi wyniki „weekendu…”, oferuje pokoje tematyczne: morski, plażowy, wędkarski, wiejski i leśny z fototapetami i innymi akcesoriami utrzymanymi w danej stylistyce. – Do uatrakcyjnienia oferty noclegowej zmobilizował nas udział w „Weekendzie za pół ceny”, który dla nas jest skutecznym „napędzaczem” klientów na cały rok – mówi Kożuchowska.
Więcej gości
– O 50 procent wzrosło nam obłożenie po sezonie, moim zdaniem to wynik naszego udziału we wszystkich „weekendach za pół ceny” – mówi dyrektor hotelu Nadmorskiego w Gdyni Joanna Węgrzyn. – Przystąpiliśmy do akcji z naszym produktem pod nazwą „jod-weekend”. Między końcem września a końcem marca każdego roku oferujemy pakiet z biośniadaniami i obiadokolacją rybną i zajęciami na świeżym powietrzu, pozwalającymi wdychać dużo jodu – objaśnia.
Liczący 90 pokojów hotel Nadmorski na początku działalności nastawiony był wyłącznie na obsługiwanie klientów biznesowych i konferencje. – Położenie nad samą Zatoką Gdańską, nieopodal Bulwaru Nadmorskiego, skłoniło nas jednak, żeby gdy sezon konferencyjny zamiera, czyli latem, przyjmować turystów na wypoczynek – wyjaśnia Węgrzyn. – Co prawda nie mamy basenu czy spa, ale promujemy aktywny urlop i plażowanie. W tym roku w lipcu odnotowaliśmy 30-procent więcej gości niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Rewelacyjny wynik zawdzięczamy bez wątpienia ogólnopolskiej promocji, jaką daje „Weekend za pół ceny” i dlatego zamierzamy w nim uczestniczyć tak długo, jak będzie organizowany – deklaruje.