Iwona Białobrzycka dyrektorem ZOPOT-u w Londynie

Konkurs na stanowisko dyrektora Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Londynie wygrała Iwona Białobrzycka. Jej kadencja zaczyna się dzisiaj

Publikacja: 01.09.2018 10:06

Iwona Białobrzycka dyrektorem ZOPOT-u w Londynie

Foto: archiwum prywatne

Nowo mianowana dyrektor karierę zawodową rozpoczęła w 1980 r. w dziale umów i negocjacji Polskich Linii Lotniczych LOT. W latach 1990-1994 była głównym specjalistą w dziale systemów dystrybucji narodowego przewoźnika.

W 1994 r. z LOT-u przeszła do polskiego oddziału Amadeusa, gdzie przez prawie 18 lat pracowała jako dyrektor ds. sprzedaży. W 2012 r. awansowała na stanowisko zastępcy dyrektora generalnego Amadeus Polska. Była odpowiedzialna za marketing, kontakty z klientami i sprzedaż.

Czytaj też: „POT ma czterech stuprocentowych dyrektorów ZOPOT-ów”.

Jak przyznaje, szybko zmieniający się świat jest dla niej źródłem inspiracji i pozytywnych emocji. Jej dewizą w życiu prywatnym i zawodowym są słowa irlandzkiego pisarza Georga Bernarda Shawa: „Niektórzy ludzie widzą sprawy takimi, jakimi są i pytają: dlaczego? Ja marzę o tym, czego jeszcze nie było i pytam: dlaczego nie?”. Imponują jej ludzie z wizjonerskim, niesztampowym podejściem do biznesu i umiejętnością szybkiego podejmowania decyzji, z rozmachem realizujący założone cele, jak Richard Branson, twórca Virgin Group.

Iwona Białobrzycka, która zaczynała karierę prawie 40 lat temu w branży zdominowanej wówczas przez mężczyzn, podpisuje się również pod słowami Margaret Thatcher: „Jeśli chcesz, by coś zostało powiedziane – powierz to mężczyźnie. Jeśli chcesz, by zostało zrobione – powierz to kobiecie”.

Białobrzycka jest absolwentką Uniwersytetu Łódzkiego – studiowała językoznawstwo stosowane, język i literaturę angielską w Instytucie Anglistyki Wydziału Filologicznego. Oprócz języka angielskiego zna również włoski. Jest mężatką, a jej hobby to literatura i ogrodnictwo.

Nowo mianowana dyrektor karierę zawodową rozpoczęła w 1980 r. w dziale umów i negocjacji Polskich Linii Lotniczych LOT. W latach 1990-1994 była głównym specjalistą w dziale systemów dystrybucji narodowego przewoźnika.

W 1994 r. z LOT-u przeszła do polskiego oddziału Amadeusa, gdzie przez prawie 18 lat pracowała jako dyrektor ds. sprzedaży. W 2012 r. awansowała na stanowisko zastępcy dyrektora generalnego Amadeus Polska. Była odpowiedzialna za marketing, kontakty z klientami i sprzedaż.

Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty
Tendencje
Minister: Grecka turystyka musi poprawić cztery elementy, żeby się rozwijać