Polskie miasta, wieś i kuchnia na targach w Londynie

Prawie 51 tysięcy przedsiębiorców turystycznych, polityków i dziennikarzy z całego świata odwiedza londyńskie World Travel Market. Na tej drugiej pod względem znaczenia po ITB w Berlinie imprezie turystycznej w Europie Polska pokaże się w nowej odsłonie

Publikacja: 04.11.2018 20:12

Polska pojechała na targi do Londynu z nowym wystrojem stoiska

Polska pojechała na targi do Londynu z nowym wystrojem stoiska

Foto: Polska Organizacja Turystyczna

Dzisiaj rozpoczynają się targi World Travel Market London. Na terenach wystawowych ExCel spotka się tam prawie 51 tysięcy gości z całego świata. Organizatorzy imprezy chwalą się, że wartość kontraktów zawartych w trakcie wydarzenia sięga 2,8 miliarda funtów, które podpisywane są w czasie miliona spotkań odbywających się przez trzy dni trwania imprezy. Na WTM można spotkać się z 5 tysiącami wystawców, od hoteli, przez linie lotnicze, wypożyczalnie samochodów, organizacje promujące swoje regiony i miasta, armatorów statków wycieczkowych, firmy technologiczne, po touroperatorów.

Rozmowy biznesowe prowadzić będzie można tradycyjnie na stoiskach lub w czasie spotkań typu „szybka randka”. Pierwszego dnia uczestnicy zostaną podzieleni według regionów geograficznych, którymi są zainteresowani jako kupujący, a drugiego dnia według klucza rodzaju działalności. Żeby wziąć w nich udział trzeba kupić bilet za 125 funtów, który jest wystawiany na firmę i może być przekazywany między jej pracownikami. Trzeciego dnia 120 opiniotwórczych ekspertów będzie dyskutować, jak pomóc kierunkom w promocji. Wszystkie trzy imprezy odbędą się o 9 rano, jeszcze przed otwarciem targów dla zwiedzających.

Jednym z ważnych tematów, które zostaną poruszone w czasie WTM London, będzie turystyka LGBT (lesbian, gay, bisexual, transgender). Z badania przeprowadzonego przez firmę Out Now wynika, że na świecie segment ten przynosi 211 miliardów dolarów rocznie. Prelegenci i uczestnicy targów podyskutują też o wpływie Instagramu na podróże, overtourismie, promowaniu kierunków w czasach cyfryzacji, a w czasie szczytu ministrów turystyki poruszona zostanie kwestia inwestowania w technologie. Dyskusję moderować będzie Richard Quest z CNN.

Nie zabraknie profesjonalnych rozmów na temat turystyki wellness, kulinarnej, sposobów na angażowanie klientów przez tworzenie treści na stronach internetowych i w mediach społecznościowych. Szerokiemu gronu odbiorców prezentować się będą mniej i bardziej znane kierunki. Turcja została sponsorem najważniejszych wydarzeń poświęconych cyfryzacji w turystyce, Grecja ma zachęcać do odwiedzenia jej nie tylko w czasie letnich wakacji, ale też zimą – niedaleko Delf działa tam 19 ośrodków narciarskich.

Na targach WTM w Londynie wystawia się również Polska. – To pierwsza impreza, na której przedstawimy publiczności nasze nowe stoisko – zapowiada Grzegorz Cendrowski, p.o. rzecznik prasowy Polskiej Organizacji Turystycznej.

Nasz kraj pokaże się na 195 metrach kwadratowych, z których 15 metrów przeznaczamy na promocję turystyki prozdrowotnej. W sumie będzie można spotkać się z 18 podwystawcami, w tym z touroperatorami, przedstawicielami miast (Kraków, Poznań i Łódź) i regionów (Małopolska i lubelskie). Motywami przewodnimi polskiego stoiska będą turystyka miejska, wypoczynkowa, a także polska kuchnia. Zalety odpoczywania na wsi pokaże Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

– Agroturystyka i ruch slow tourism staje się coraz bardziej widocznym trendem w europejskiej turystyce – podkreśla Cendrowski. Goście odwiedzający polskie stoisko będą częstowani polskimi jabłkami i sokiem jabłkowym.

POT zaplanował na 6 listopada „happy hour”, czyli spotkanie dla przedstawicieli branży turystycznej i dziennikarzy. Goście będą poczęstowani tradycyjnymi polskimi daniami, „serwowanymi w nowej odsłonie”. Menu ułożył jeden z najsłynniejszych polskich kucharzy młodego pokolenia Damian Warzywniak, który od kilku już lat promuje polską kuchnię i polskie produkty w Wielkiej Brytanii. – Jego dania cieszą się uznaniem, co potwierdza nie tylko uhonorowanie go Orderem Rycerskim, ale również powierzenie mu przygotowania dań dla Księcia Wiliama i Kate Middleton podczas ich ostatniej podroży do Polski. Wszystkie potrawy są wyrabiane naturalnymi metodami i bazują na tradycyjnych recepturach – wyjaśnia Cendrowski. Zaproszeni goście będą mogli wygrać wyjazdy do Polski połączone ze zwiedzaniem miast.

Dzisiaj rozpoczynają się targi World Travel Market London. Na terenach wystawowych ExCel spotka się tam prawie 51 tysięcy gości z całego świata. Organizatorzy imprezy chwalą się, że wartość kontraktów zawartych w trakcie wydarzenia sięga 2,8 miliarda funtów, które podpisywane są w czasie miliona spotkań odbywających się przez trzy dni trwania imprezy. Na WTM można spotkać się z 5 tysiącami wystawców, od hoteli, przez linie lotnicze, wypożyczalnie samochodów, organizacje promujące swoje regiony i miasta, armatorów statków wycieczkowych, firmy technologiczne, po touroperatorów.

Pozostało 85% artykułu
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty