Dzisiaj rozpoczynają się targi World Travel Market London. Na terenach wystawowych ExCel spotka się tam prawie 51 tysięcy gości z całego świata. Organizatorzy imprezy chwalą się, że wartość kontraktów zawartych w trakcie wydarzenia sięga 2,8 miliarda funtów, które podpisywane są w czasie miliona spotkań odbywających się przez trzy dni trwania imprezy. Na WTM można spotkać się z 5 tysiącami wystawców, od hoteli, przez linie lotnicze, wypożyczalnie samochodów, organizacje promujące swoje regiony i miasta, armatorów statków wycieczkowych, firmy technologiczne, po touroperatorów.
Rozmowy biznesowe prowadzić będzie można tradycyjnie na stoiskach lub w czasie spotkań typu „szybka randka”. Pierwszego dnia uczestnicy zostaną podzieleni według regionów geograficznych, którymi są zainteresowani jako kupujący, a drugiego dnia według klucza rodzaju działalności. Żeby wziąć w nich udział trzeba kupić bilet za 125 funtów, który jest wystawiany na firmę i może być przekazywany między jej pracownikami. Trzeciego dnia 120 opiniotwórczych ekspertów będzie dyskutować, jak pomóc kierunkom w promocji. Wszystkie trzy imprezy odbędą się o 9 rano, jeszcze przed otwarciem targów dla zwiedzających.
Jednym z ważnych tematów, które zostaną poruszone w czasie WTM London, będzie turystyka LGBT (lesbian, gay, bisexual, transgender). Z badania przeprowadzonego przez firmę Out Now wynika, że na świecie segment ten przynosi 211 miliardów dolarów rocznie. Prelegenci i uczestnicy targów podyskutują też o wpływie Instagramu na podróże, overtourismie, promowaniu kierunków w czasach cyfryzacji, a w czasie szczytu ministrów turystyki poruszona zostanie kwestia inwestowania w technologie. Dyskusję moderować będzie Richard Quest z CNN.
Nie zabraknie profesjonalnych rozmów na temat turystyki wellness, kulinarnej, sposobów na angażowanie klientów przez tworzenie treści na stronach internetowych i w mediach społecznościowych. Szerokiemu gronu odbiorców prezentować się będą mniej i bardziej znane kierunki. Turcja została sponsorem najważniejszych wydarzeń poświęconych cyfryzacji w turystyce, Grecja ma zachęcać do odwiedzenia jej nie tylko w czasie letnich wakacji, ale też zimą – niedaleko Delf działa tam 19 ośrodków narciarskich.
Na targach WTM w Londynie wystawia się również Polska. – To pierwsza impreza, na której przedstawimy publiczności nasze nowe stoisko – zapowiada Grzegorz Cendrowski, p.o. rzecznik prasowy Polskiej Organizacji Turystycznej.