Portugalia zgarnęła 36 turystycznych Oscarów

Portugalia najlepszym kierunkiem turystycznym w Europie, Jamajka najlepsza do plażowania, a Machu Picchu do zwiedzania – podczas gali w Atenach rozdano World Travel Awards, nazywane turystycznymi Oscarami

Publikacja: 12.12.2018 02:36

Lizbona

Lizbona

Foto: Filip Frydrykiewicz

Tytułami najlepszych w turystyce wyróżniono kraje, regiony, miasta, zabytki, hotele, lotniska, biura podróży i menedżerów. Portugalia została wybrana drugi rok z rzędu „Najlepszym kierunkiem turystycznym w Europie”. Oprócz niej, do tej nagrody były nominowane takie kraje jak Austria, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Grecja, Irlandia, Włochy, Norwegia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria i Turcja.

Oprócz tego Madera otrzymała tytuł „Najlepszego kierunku wyspiarskiego”, a Lizbona „Najlepszego kierunku miejskiego” i „Najlepszego portu wycieczkowego”. Turismo de Portugal uznano za najlepszą narodową organizację turystyczną w Europie.

Zobacz: „Poznański jarmark świąteczny wśród najlepszych”.

Wśród zwycięzców znalazły się Ateny jako kierunek najlepszy na city break. Jamajka świętowała podwójnie, jako „Najlepszy kierunek plażowy” i „Najlepszy kierunek rejsowy”. Za najlepszą atrakcję turystyczną na świecie uznano miasto Inków Machu Picchu w Peru, a Mauritius dostał nagrodę w kategorii „Kierunek najbardziej romantyczny”.

Do grona najwspanialszych hoteli zaliczono Armani Hotel Dubai, Atlantis the Palm, Dubai, Fraser Hospitality i Four Seasons Hotels & Resorts. W sektorze lotniczym statuetki trafiły między innymi do Aerofłotu, Lufthansy, Emirates, lotniska Changi w Singapurze i do Międzynarodowego Portu Lotniczego w Muskacie. Wśród innych laureatów na tytuł „Najlepszego kierunku podróży służbowych”zasłużył Hongkong.

Nirvana Travel&Tourism został najlepszym touroperatorem, Grupa TUI najlepszym koncernem turystycznym, a osobowością w dziedzinie hotelarstwa Ralph Radtke, dyrektor generalny hotelu Ç?ra?an Palace Kempinski w Stambule.

Markę World Travel Awards stworzył w 1993 roku Graham Cooke. Organizowane przez niego plebiscyty służą uhonorowaniu najlepszych marek turystycznych ze wszystkich dziedzin turystyki. Nagrody trafiają nie tylko do ludzi, ale też do krajów, regionów i przedsiębiorstw. Na listę nominowanych w poszczególnych krajach i regionach trafia się z rekomendacji WTA, innych potwierdzonych rekomendacji, wchodzą na nią także laureaci trzech pierwszych miejsc z poprzednich edycji konkursu. W wypadku wyboru najlepszych w skali światowej kandydatami są zwycięzcy regionalni oraz potwierdzeni i wskazani przez WTA. Głosowanie prowadzone jest przez internet, zapraszani są do niego eksperci branżowi.

Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty