Projekt „Greckie śniadanie” Grecka Izba Hotelarska zainicjowała w 2010 roku. Polega on na serwowaniu najlepszych lokalnych przysmaków gościom greckich hoteli. Wielokrotnie nagradzana akcja wciąż wykorzystywana jest do promocji turystyki.
Zobacz: „„Greckie śniadanie” posmakowało Europejczykom”.
Ostatnio izba zaprosiła ambasadorów kilku krajów na spotkanie w hotelu Life Gallery Athens w Atenach. Wzięli w nim udział szefowie misji dyplomatycznych Brazylii, Francji, Hiszpanii, Chorwacji, Libanu, Korei Południowej, Polski i Rumunii. Jak powiedział prezes izby Alexandros Vassilikos, to kluczowe dla greckiej turystyki rynki.
Celem przedsięwzięcia była dyskusja na temat współpracy turystycznej, a także promocja „Greckiego śniadania” i lokalnych produktów. Dyplomatów podejmował szef kuchni Yiannis Baksevanis.
Spotkanie było pierwszym z serii wydarzeń zaplanowanych przez Grecką Izbę Hotelarską, które mają reklamować greckie jedzenie na rynkach zagranicznych. Kolejne odbędzie się na targach ITB w Berlinie.