Łódź chce być ośrodkiem konferencyjnym

Działające przy Łódzkiej Organizacji Turystycznej Łódź Convention Bureau przystąpiło z początkiem lutego do Międzynarodowego Stowarzyszenia Kongresów i Zjazdów

Publikacja: 28.02.2019 15:20

Łódź chce być ośrodkiem konferencyjnym

Foto: Łódzka Organizacja Turystyczna

Na początku lutego Łódź Convention Bureau przystąpiło do Międzynarodowego Stowarzyszenia Kongresów i Zjazdów (International Congress and Convention Association – ICCA), informuje Łódzka Organizacja Turystyczna w komunikacie.

ICCA z siedzibą główną w Amsterdamie i biurami w Malezji, Stanach Zjednoczonych i Urugwaju zrzesza ponad tysiąc podmiotów zajmujących się organizacją i obsługą kongresów i konferencji.

Członkostwo w ICCA daje dostęp bazy danych o ponad 72 tysiącach konferencji organizowanych przez ponad 5 tysięcy firm, a także możliwość uczestniczenia w szkoleniach.

– Wstąpienie do ICCA jest ważnym krokiem w rozwoju przemysłu spotkań w naszym mieście. Umiejętne wykorzystanie możliwości oferowanych przez to stowarzyszenie zwiększy ruch turystów biznesowych, a jeśli w ślad za tym pójdzie dalszy rozwój infrastruktury, Łódź ma szansę stać się ważnym europejskim ośrodkiem konferencyjnym – mówi koordynator Łódź Convention Bureau Robert Zintera, cytowany w komunikacie.

– Jest się o co bić. Wartość branży spotkań szacowana jest na 26 miliardów złotych, czyli 1 procent PKB, i 171 tysięcy miejsc pracy – dodaje wiceprezydent Łodzi Krzysztof Piątkowski.

Łódź Convention Bureau działa od 2017 roku jako komórka w strukturach Łódzkiej Organizacji Turystycznej, zajmuje się promocją Łodzi jako miejsca atrakcyjnego dla branży MICE.

Na początku lutego Łódź Convention Bureau przystąpiło do Międzynarodowego Stowarzyszenia Kongresów i Zjazdów (International Congress and Convention Association – ICCA), informuje Łódzka Organizacja Turystyczna w komunikacie.

ICCA z siedzibą główną w Amsterdamie i biurami w Malezji, Stanach Zjednoczonych i Urugwaju zrzesza ponad tysiąc podmiotów zajmujących się organizacją i obsługą kongresów i konferencji.

Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty