Polska Organizacja Turystyczna wypromuje wieś za unijne pieniądze

Polska Organizacja Turystyczna dostała ponad 905 tysięcy złotych z funduszy unijnych na promocję turystyki wiejskiej

Publikacja: 03.06.2019 12:56

Polska Organizacja Turystyczna wypromuje wieś za unijne pieniądze

Foto: Nelly Kamińska

Pieniądze pochodzą z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Obszarów Wiejskich: Europa Inwestująca w Obszary Wiejskie na lata 2014-2020 – informuje Polska Organizacja Turystyczna w komunikacie. Główne cele tego programu to poprawa konkurencyjności rolnictwa i zrównoważony rozwój obszarów wiejskich połączony ze zrównoważonym zarządzaniem zasobami naturalnymi.

Czytaj też: „POT siedemnasty raz wskaże najlepsze produkty turystyczne”.

POT kolejny rok z rzędu aplikowała o granty. W ramach projektu „Identyfikacja, upowszechnianie i promocja dobrych praktyk w turystyce na obszarach wiejskich” organizacja będzie kontynuować zapoczątkowany w ubiegłym roku konkurs „Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”, którego celem jest poprawa jakości usług turystycznych na wsi i stworzenie profesjonalnych ofert. Jak zapewnia POT, w minionym roku konkurs spotkał się z ogromnym zainteresowaniem podmiotów specjalizujących się w turystyce wiejskiej. Na realizację konkursu POT otrzymała prawie 590 tysięcy złotych.

Drugim projektem, który dzięki pozyskanym funduszom realizować będzie w tym roku POT, jest „Dobry biznes na wsi”. Głównym celem akcji jest ukazanie polskiej wsi jako atrakcyjnego miejsca do życia i prowadzenia działalności gospodarczej, w szczególności turystycznej, a długofalowo profesjonalizacja agroturystyki poprzez tworzenie produktów turystycznych promujących zdrowy styl życia. Na realizację tej akcji POT otrzymała prawie 316 tysięcy złotych. Jak zapowiada, zaprosi do współpracy blogerów i wykorzysta najnowsze trendy w marketingu internetowym, w tym storytelling.

Zobacz też: „Polska Organizacja Turystyczna szuka zdrowotnego EDEN-u”.

– Zarówno krajowi, jak i zagraniczni turyści coraz częściej chcą odpoczywać w miejscach, które zachowują naturalny krajobraz, mają zdrową, lokalną kuchnię i są wolne od tłumu, mechanizacji i urbanizacji. Polska wieś jest idealna dla osób szukających właśnie takiego wypoczynku – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie. – Naszym celem jest dotarcie do mieszkańców wsi z przekazem, że wykorzystując jej potencjał, mogą osiągnąć sukces w biznesie turystycznym – dodaje.

Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty