Na zgłoszenia inlfluencerzy mają czas do 24 czerwca. Do ubiegłorocznej edycji konkursu zgłosiło się prawie 60 blogerów, spośród których kapituła wybrała 16 finalistów reprezentujących poszczególne regiony kraju. Następnie blogerzy rywalizowali, zamieszczając na swoich blogach materiały o polskiej turystyce, które oceniali zarówno internauci, jak i kapituła konkursu. Zwyciężczynią ubiegłorocznej edycji została Alicja Rapsiewicz, prowadząca bloga „Los Wiaheros”, która reprezentowała województwo kujawsko-pomorskie.
– Ubiegłoroczna edycja zakończyła się ogromnym sukcesem – mówi cytowany w komunikacie POT prezes tej organizacji Robert Andrzejczyk. – Blogerzy udowodnili, że niezwykłą podróż można odbyć nawet po najbliższej okolicy. Ukazali miejsca nieoczywiste, ale godne odwiedzenia. Projekt spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem przez polską blogosferę. Dlatego nie mieliśmy żadnych wątpliwości, żeby go kontynuować.
Do tegorocznej edycji Polska Organizacja Turystyczna zaprasza twórców, których blogi mają minimum 5 tysięcy unikatowych użytkowników miesięcznie, na Facebooku obserwuje ich minimum 2 tysiące osób (followersów), a na Instagramie tysiąc.
Rejestracja trwa do 24 czerwca. Potem kapituła wybierze 16 blogerów, reprezentantów każdego polskiego regionu, którzy będą przygotowywać wpisy, zdjęcia i materiały wideo promujące atrakcje turystyczne województw. Materiały wszystkich twórców znajdą się na stronie mistrzostwablogerow.polska.travel. Za awans do najlepszej szesnastki uczestnicy dostaną honoraria w wysokości 4,5 tys. złotych netto.
O tym, kto wygra zdecydują trzy czynniki: wyniki głosowania internautów, zasięgi wygenerowane przez blogerów i opinia kapituły. Zwycięzcy będą znani pod koniec września. Nagrodą za zwycięstwo w konkursie jest 10 tys. złotych netto i możliwość dalszej współpracy przy projektach realizowanych przez Polską Organizację Turystyczną. Bloger, który zajmie drugie miejsce dostanie 6 tysięcy złotych, a trzeci 4,5 tys. złotych.