Turystyczne Mistrzostwa Blogerów to oparty na grywalizacji konkurs, którego celem jest popularyzacja turystyki krajowej. 16 finalistów reprezentujących poszczególne województwa ruszyło 8 lipca w Polskę, by opisywać, fotografować i filmować najpiękniejsze jej zakątki. Każdy musi przygotować minimum trzy wpisy na blog, nakręcić dwa materiały wideo i zamieścić po dziewięć postów na Facebooku i Instagramie, ukazujących atrakcyjne, ale wciąż nieodkryte miejsca w jego regionie.

Zobacz: „Ruszają Turystyczne Mistrzostwa Blogerów”.

Jak informuje w komunikacie organizator mistrzostw, Polska Organizacja Turystyczna, blogerów czeka jeszcze jedno zadanie wymyślone przez partnera konkursu, PKP Intercity – pokazanie Polski z okna pociągu i przedstawienie w ciekawy i kreatywny sposób zalet podróżowania pociągiem.

W ramach konkurencji „Polska z okien pociągu PKP Intercity” blogerzy będą musieli przygotować dodatkowy wpis okraszony co najmniej ośmioma zdjęciami. Autorzy trzech najlepszych wpisów dostaną od przewoźnika imienne karty – roczną, półroczną i trzymiesięczną – na przejazdy pociągami PKP Intercity (pierwszą klasą) o łącznej wartości 30 tysięcy złotych.

– Polski narodowy przewoźnik jest naszym naturalnym partnerem w większości działań na rynku krajowym. Chcemy nie tylko promować wśród naszych rodaków ciekawe zakątki Polski, ale także zachęcać ich do podróżowania różnymi środkami transportu – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie.

– Bardzo się cieszymy, że wspierając Turystyczne Mistrzostwa Blogerów, mamy swój wkład w promocję Polski. Mamy nadzieję, że konkurencja „Polska z okien pociągu PKP Intercity” zachęci do odkrywania na nowo niezwykłych zakątków Polski i spojrzenia na nie z nieco innej perspektywy – dodaje prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.