Manchester United będzie promował Maltę i zachęcał swoich fanów do jej odwiedzenia podczas meczów drużyny w Manchesterze, a także na swoich stronach internetowych, w mediach społecznościowych i w prasie drukowanej – podaje Maltańska Organizacja Turystyczna (Malta Tourism Authority – MTA) w komunikacie. W zamian MTA przygotuje atrakcyjne oferty turystyczne dostępne jedynie dla kibiców klubu.
Manchester United i Maltę łączą ścisłe, wieloletnie związki. Maltański Klub Kibiców Manchesteru United jest jednym z najstarszych oficjalnych fanklubów, który niedawno obchodził 60-lecie istnienia.
Czytaj też: „Malta najlepsza dla turystów z grupy LGBT”.
– Cały czas podejmujemy prace na rzecz zwiększenia rozpoznawalności marki turystycznej Wysp Maltańskich. To partnerstwo stanowi uzupełnienie naszej dotychczasowej strategii, której głównym celem jest wzmocnienie pozycji tradycyjnych rynków, takich jak Wielka Brytania, i poszukiwanie nowych rynków w Europie i Azji, gdzie klub ma bardzo silne wsparcie – mówi minister turystyki Malty Konrad Mizzi, cytowany w komunikacie.
– Chcemy przyciągnąć jeszcze więcej turystów z nowych rynków oraz pozyskać więcej partnerów biznesowych i zagranicznych inwestorów. Mam nadzieję, że partnerstwo z klubem o tak uznanym dziedzictwie sportowym pozwoli ugruntować pozycję Malty jako kraju numer jeden wśród światowych kierunków turystycznych – dodaje minister.