Cztery największe miejskie LOT-y w Polsce – Gdańska Organizacja Turystyczna, Łódzka Organizacja Turystyczna, Warszawska Organizacja Turystyczna i Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna postanowiły zjednoczyć siły w obliczu kryzysu, który od kilku tygodni paraliżuje turystykę.

Jedną ze wspólnych inicjatyw jest akcja promocyjna prowadzona w portalach i mediach społecznościowych pod wspólnym hasztagiem #MiastoWillWait (miasto poczeka) – informują LOT-y w komunikacie. Jej celem jest podtrzymanie zainteresowania internautów podróżami i zachęcenie ich do przyjazdu do Gdańska, Łodzi, Poznania i Warszawy po zniesieniu ograniczeń w podróżowaniu.

CZYTAJ TEŻ: Miejskie LOT-y zwierają szyki w walce z koronakryzysem

LOT-y promują ofertę zrzeszonych podmiotów, takich jak muzea, placówki kulturalne, obiekty noclegowe, parki rozrywki czy centra handlowe. Zachęcają też do zwiedzania online, udostępniając panoramiczne mapy, zdjęcia i materiały wideo czy organizując wirtualne wycieczki. Do czterech LOT-ów należy w sumie około 500 podmiotów działających w branży turystycznej.

Akcję rozpoczęła w połowie marca Gdańska Organizacja Turystyczna pod hasłem #GdanskWillWait, które podchwyciły następnie Warszawa, Poznań i Łódź. W jej ramach cztery miasta opublikowały dotąd 56 postów postów na Facebooku i Instagramie, które dotarły do 700 tysięcy odbiorców. Do akcji mogą przystąpić także inne miasta, właśnie uczynił to Lublin, a niebawem uczyni Toruń.

Koronawirus i związany z nim kryzys gospodarczy to ogromne wyzwanie dla polskiej turystyki, być może największe w historii – piszą LOT-y. Apelują do turystów, by tegoroczne wakacje spędzili w kraju i w ten sposób pomogli rodzimym przedsiębiorcom wyjść na prostą.

ZOBACZ TAKŻE: Gut-Mostowy: Stawiam na turystykę społeczną

– Jako miejskie LOT-y współpracujemy ze sobą już od dłuższego czasu, ale pierwszy raz zjednoczyliśmy siły tak mocno – mówi prezes WOT Barbara Tutak, cytowana w komunikacie. – Najważniejsze w tej akcji jest wsparcie, jakie sobie wzajemnie dajemy, ale też solidarność z każdym, kto znalazł się w tej sytuacji. Warszawa przeszła już niejedno i chcieliśmy naszym przekazem przypomnieć o jej magicznej sile odradzania się i dodać motywacji do działania pozostałym – dodaje.