Polskie miasta poczekają na turystów

„City will wait”, czyli miasto poczeka, to hasło, pod którym organizacje turystyczne Gdańska, Warszawy, Poznania i Łodzi prowadzą wspólnie kampanię promocyjną online.

Publikacja: 17.04.2020 16:07

Polskie miasta poczekają na turystów

Foto: Fot. materiały prasowe

Cztery największe miejskie LOT-y w Polsce – Gdańska Organizacja Turystyczna, Łódzka Organizacja Turystyczna, Warszawska Organizacja Turystyczna i Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna postanowiły zjednoczyć siły w obliczu kryzysu, który od kilku tygodni paraliżuje turystykę.

Jedną ze wspólnych inicjatyw jest akcja promocyjna prowadzona w portalach i mediach społecznościowych pod wspólnym hasztagiem #MiastoWillWait (miasto poczeka) – informują LOT-y w komunikacie. Jej celem jest podtrzymanie zainteresowania internautów podróżami i zachęcenie ich do przyjazdu do Gdańska, Łodzi, Poznania i Warszawy po zniesieniu ograniczeń w podróżowaniu.

CZYTAJ TEŻ: Miejskie LOT-y zwierają szyki w walce z koronakryzysem

LOT-y promują ofertę zrzeszonych podmiotów, takich jak muzea, placówki kulturalne, obiekty noclegowe, parki rozrywki czy centra handlowe. Zachęcają też do zwiedzania online, udostępniając panoramiczne mapy, zdjęcia i materiały wideo czy organizując wirtualne wycieczki. Do czterech LOT-ów należy w sumie około 500 podmiotów działających w branży turystycznej.

Akcję rozpoczęła w połowie marca Gdańska Organizacja Turystyczna pod hasłem #GdanskWillWait, które podchwyciły następnie Warszawa, Poznań i Łódź. W jej ramach cztery miasta opublikowały dotąd 56 postów postów na Facebooku i Instagramie, które dotarły do 700 tysięcy odbiorców. Do akcji mogą przystąpić także inne miasta, właśnie uczynił to Lublin, a niebawem uczyni Toruń.

Koronawirus i związany z nim kryzys gospodarczy to ogromne wyzwanie dla polskiej turystyki, być może największe w historii – piszą LOT-y. Apelują do turystów, by tegoroczne wakacje spędzili w kraju i w ten sposób pomogli rodzimym przedsiębiorcom wyjść na prostą.

ZOBACZ TAKŻE: Gut-Mostowy: Stawiam na turystykę społeczną

– Jako miejskie LOT-y współpracujemy ze sobą już od dłuższego czasu, ale pierwszy raz zjednoczyliśmy siły tak mocno – mówi prezes WOT Barbara Tutak, cytowana w komunikacie. – Najważniejsze w tej akcji jest wsparcie, jakie sobie wzajemnie dajemy, ale też solidarność z każdym, kto znalazł się w tej sytuacji. Warszawa przeszła już niejedno i chcieliśmy naszym przekazem przypomnieć o jej magicznej sile odradzania się i dodać motywacji do działania pozostałym – dodaje.

Cztery największe miejskie LOT-y w Polsce – Gdańska Organizacja Turystyczna, Łódzka Organizacja Turystyczna, Warszawska Organizacja Turystyczna i Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna postanowiły zjednoczyć siły w obliczu kryzysu, który od kilku tygodni paraliżuje turystykę.

Jedną ze wspólnych inicjatyw jest akcja promocyjna prowadzona w portalach i mediach społecznościowych pod wspólnym hasztagiem #MiastoWillWait (miasto poczeka) – informują LOT-y w komunikacie. Jej celem jest podtrzymanie zainteresowania internautów podróżami i zachęcenie ich do przyjazdu do Gdańska, Łodzi, Poznania i Warszawy po zniesieniu ograniczeń w podróżowaniu.

Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy