Przyszłoroczna kampania promocyjna ponad 350 niemieckich uzdrowisk związana jest z 200. rocznicą urodzin bawarskiego księdza, propagatora hydroterapii i ziołolecznictwa Sebastiana Kneippa – informuje Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) w komunikacie. Równolegle centrala prowadzić będzie kampanię pod hasłem „German.Urban.Culture” poświęconą bogactwu kulturowemu mniejszych miast.

DZT donosi ponadto, że w czasie „lockdownu” nie zaprzestała działań marketingowych, rozwijając wirtualne formy komunikacji. Sieć 31 zagranicznych przedstawicielstw DZT utrzymuje kontakt z około 10 tysiącami pism drukowanych i portali internetowych w ponad 50 krajach o łącznym zasięgu około 15 miliardów czytelników.

CZYTAJ TEŻ: Niemieckie organizacje turystyczne promują się razem

Na przykład przedstawicielstwa DZT w Austrii, Wielkiej Brytanii, USA i Kanadzie spotykały się z przedstawicielami mediów online. W drugiej połowie roku w Rosji, we Francji, na Bałkanach, w Kanadzie, Korei Południowej, państwach Zatoki Perskiej i Indiach mają odbyć się klasyczne konferencje prasowe, a Belgii, Luksemburgu, Chinach i Singapurze internetowe. W planach jest także restart kampanii z okazji 250. rocznicy urodzin Ludwiga van Beethovena na wybranych rynkach.

Z kolei globalna akcja pod hasłem „Germany – Dreams Become Reality” (Niemcy – marzenia stają się rzeczywistością) ma ponownie uruchomić wstrzymane z powodu pandemii kampanie promocyjne, w tym #WanderlustGermany promującą turystykę aktywną.

– Ukierunkowane informacje i świetne kontakty w mediach mają zasadnicze znaczenie dla skutecznego ożywienia ruchu turystycznego po zniesieniu ograniczeń – wyjaśnia prezes DZT Petra Hedorfer, cytowana w komunikacie. – Szczególnie małe i średnie przedsiębiorstwa muszą się dziś wyraźnie pozycjonować, aby przetrwać rosnącą konkurencję. Dzięki uczestnictwu w naszych działaniach mają dostęp do szerokiej gamy narzędzi komunikacyjnych i mogą z nich korzystać – dodaje.