„Celem konkursu na najlepszy produkt turystyczny jest podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej”. POT nagradza produkty, które się wyróżniają wśród innych i dają turystom wiele możliwości spędzenia wolnego czasu.
– Polska turystyka wspaniale się rozwija. To wielka zasługa branży turystycznej i wszystkich tych, którzy ciężko pracują, zarówno tworząc produkty turystyczne, jak i je promując – zapewniał minister sportu i turystyki Witold Bańka podczas dzisiejszej gali, na której wręczano certyfikaty. – Nie możemy tego zmarnować, musimy podążać za tymi trendami, musimy wzmacniać polską turystykę, finansując mądrą promocję. Naszym zadaniem jest też walczyć, żeby turystyka odgrywała wielką rolę nie tylko w Polsce, ale i w Europie, żeby Unia Europejska zauważyła konieczność większego zaangażowania we wsparcie finansowe turystyki.
– Certyfikaty POT to gwarancja jakości dla turystów, ale też konkretne przywileje dla podmiotów, które je dostają – wskazywał prezes POT Robert Andrzejczyk i zapowiedział zwiększenie budżetu na promocję wyróżnionych certyfikatami obiektów i miejsc z 300 tysięcy do 350 tysięcy złotych. Z tego na reklamowanie zwycięzcy konkursu POT przeznaczy 150 tysięcy złotych, a na promocję pozostałych dziesięciu – 200 tysięcy złotych.
Czytaj też: „Złoty Certyfikat POT dla Żywego Muzeum Piernika”.
Jak co roku, kapituła przyznała dziesięć certyfikatów POT, a o jedenastym zdecydowali w głosowaniu internauci. Najważniejszą nagrodą jest złoty certyfikat, który może dostać jedynie produkt nagrodzony we wcześniejszych latach zwykłym certyfikatem. W tej kategorii kapituła bierze pod uwagę jedynie laureatów sprzed trzech lub więcej lat. W tym roku to najwyższe wyróżnienie odebrało Muzeum Powstania Warszawskiego. Pokonało w ostatnim etapie innych nominowanych: Centrum Słowian i Wikingów w Wolinie i Zabytkową Kopalnię Srebra w Tarnowskich Górach.