Enter Air zarobił do września 100 milionów złotych

Dwa boeingi 373 MAX Enter Aira ciągle są uziemione

Przychody Enter Aira w pierwszych trzech kwartałach tego roku wyniosły 1,34 miliarda złotych, co oznacza wzrost do tego samego okresu zeszłego roku o 26,4 procent.

Jak podaje firma w komunikacie, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem plus koszty odsetek i koszty amortyzacji) w tym samym czasie wzrosła o 131,4 procent, do 315,1 miliona złotych, spółka wypracowała 230,9 miliona złotych zysku operacyjnego i 104,5 miliona złotych zysku netto.

– Sezon letni to jak zawsze najgorętszy okres, w którym działamy na pełnych obrotach. W szczycie sezonu lataliśmy 25 samolotami, przewożąc klientów czterech największych polskich i wielu zagranicznych biur podróży – wyjaśnia członek zarządu Enter Air Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie przewoźnika. – Sprzyjała nam dobra sytuacja touroperatorów i niesłabnący popyt na nasze usługi. Nasze wyniki były lepsze niż rok wcześniej głównie dzięki dużemu zapotrzebowaniu na loty poza szczytem sezonu, ale także dzięki stabilnemu popytowi w lecie. Rynek europejski powoli oczyszcza się z nadmiernej podaży. Bankrutują kolejno ci, którzy przeinwestowali, planując zbyt optymistyczny rozwój. Enter Air zawsze ostrożnie planował swoje działania, co przyniosło bardzo dobre efekty, stawiając nas w czołówce firm lotniczych w Europie.

Źródło: Enter Air

W październiku 2019 r. Enter Air zawarł z TUI Poland aneks do umowy na sezon Zima 2019/2020, w wyniku którego wartość usług dla touroperatora wzrosła do 31,4 miliona dolarów (120,8 mln zł), i dodatkowo przedłużył współpracę z tym touroperatorem o kolejne dwa lata. Wartość umowy w pierwszym roku sezonu Lato 2020 i Zima 2020/2021 wynosi 147,9 miliona dolarów (569,3 mln zł).

– Jesteśmy w trakcie uzgadniania szczegółów ostatnich kilku kontraktów na kolejne sezony z naszymi klientami. Sytuacja na rynku jest dobra, konkurencja osłabiona i nieprzewidywalna, a zapotrzebowanie na nasze usługi przewozowe jest duże w całej Europie. Utrzymujemy przewagę dzięki efektywnemu modelowi biznesu – zapewnia Polaniecki.

Jak podaje w komunikacie Enter Air, firma jest największą prywatną linią lotniczą w Polsce i czwartą linią turystyczną w Europie pod względem floty. W sezonie letnim przewoźnik wykorzystywał 21 własne boeingi 737-800 i cztery wypożyczone na zasadach wet-lease (z załogami). Dwa boeingi 737 MAX 8 przewoźnika w dalszym ciągu są uziemione i czekają na pozwolenie wznowienia lotów samolotami tego typu na całym świecie.
Enter Air wypłacił w lipcu 2019 r. dywidendę swoim akcjonariuszom po 0,7 złotego na akcję, czyli łącznie 12,3 miliona złotych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rośnie liczba ofiar erupcji wulkanu w Nowej Zelandii

Do 18 wzrosła liczba ofiar erupcji wulkanu Whakaari na nowozelandzkiej White Island. Ciał dwóch ...

Hotele.pl: Noclegi w rok podrożały o 8 procent

W styczniu średnia cena pokoju wynajętego na jedną noc wyniosła 198,17 złotych, co oznaczało ...

Wizz Air poleci z Katowic do Splitu

Wizz Air rozpoczął loty z Katowic do Splitu w Chorwacji. Samoloty węgierskiego przewoźnika będą ...

Lonely Planet: Warto w przyszłym roku odwiedzić Łódź

Łódź znalazła się na drugim miejscu rankingu prestiżowego wydawnictwa podróżniczego Lonely Planet „Best in ...

Polityka nie przeszkadza Polakom podróżować do Izraela

Wycieczki do Izraela cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem. A tamtejszy rząd hojnie wspiera linie lotnicze, ...

MSZ odradza podróżowanie do niektórych stref Iranu

Ministerstwo Spraw Zagranicznych wprowadziło trzy rodzaje ostrzeżeń dotyczące podróżowania do Iranu W pierwszym „odradza ...