Wizz Air tworzy linię lotniczą w Abu Zabi

Fot. Filip Frydrykiewicz

Wizz Air zamierza stworzyć nowego przewoźnika z siedzibą w Abu Zabi. Linia powstanie we współpracy z Abu Dhabi Development Holding Company i będzie pierwszą linią lotniczą Wizz Air z siedzibą poza Europą.

Wizz Air Abu Dhabi ma rozpocząć działalność w drugiej połowie 2020 roku. Będzie latać stamtąd do Europy, ale także do Indii, a w dalszej perspektywie do Afryki. Nowa linia ma być ultra niskokosztowa, taka jakiej jeszcze nie ma na Bliskim Wschodzie. Jej utworzenie i uruchomienie jest uzależnione jeszcze od ostatecznego porozumienia z Abu Dhabi Development Holding, otrzymania wewnętrznych i zewnętrznych zezwoleń i zgód oraz uzyskania certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) od Urzędu Lotnictwa Cywilnego Zjednoczonych Emiratów Arabskich – czytamy w komunikacie.

Założyciel i prezes Wizz Aira Jozsef Varadi jest przekonany, że jego nowe przedsięwzięcie odniesie sukces. – Uważamy, że nowa linia lotnicza może być znaczącym graczem w regionie – mówił Jozsef Varadi dziennikarzom w Abu Zabi, podaje komunikat.

Szejk Mohammed Bin Hamad Bin Tahnoon Al Nahyan, przewodniczący lotnisk w Abu Zabi nie ukrywał zadowolenia z tej inwestycji. – Ponieważ międzynarodowe lotnisko w Abu Zabi nadal rozwija się jako główna brama do Zjednoczonych Emiratów Arabskich i całego regionu, z zadowoleniem przyjmujemy przewoźników, takich jak ta nowa linia lotnicza. Cieszymy się na wpływ, jaki to partnerstwo wywrze na rozwój gospodarczy naszego kraju – mówił.

Zdaniem dyrektora generalnego Abu Dhabi Airports Company Bryana Thompsona, cytowanego we komunikacie, uruchomienie nowej linii lotniczej potwierdza znaczenie infrastruktury lotniczej w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. – Międzynarodowe lotnisko w Abu Zabi odnotowało silny wzrost w tym roku, pozostając jednym z najszybciej rozwijających się węzłów lotniczych w regionie – mówi Bryan Thompson.

Abu Zabi rzeczywiście było liczącym się portem przesiadkowym w regionie jeszcze pięć, sześć lat temu, kiedy państwowy przewoźnik Etihad chciał skopiować sukces Emirates i Qatar Airways. Potem jednak przyszło bankructwo Air Berlina i Etihad, który był współwłaścicielem tej linii, znalazł się sam w bardzo trudnej sytuacji finansowej. Z wielkich planów ekspansji Emiratczykom zostały tylko udziały w Air Serbia.

Jak nieoficjalnie wiadomo, Wizz Air zamierza początkowo postawić w Abu Zabi kilka samolotów typu A321, a potem tę liczbę zwiększyć stopniowo do 20 i 50. Co skłoniło Varadiego do wyjścia poza Europę ? – Wysokie podatki, zatłoczone niebo i coraz bardziej ograniczone możliwości rozwoju w Europie – mówił w Abu Zabi.

Wizz Air wchodzi na rynek emiracki w momencie gdy główny przewoźnik z Abu Zabi coraz bliżej współpracuje z niemiecką Lufthansą, z którą z kolei prezes Varadi toczy medialną batalię.

Mogą Ci się również spodobać

Travelist świętuje szóste urodziny

Przez sześć lat działalności serwis rezerwacyjny Travelist.pl zdobył ponad 5 milionów użytkowników i miejsce ...

Sabre i Google łączą siły

Twórca technologii dla branży turystycznej, firma Sabre i dostawca rozwiązań chmurowych, platforma Google Cloud ...

Więcej pociągów, ale i utrudniających remontów na torach

Kolei przybędzie od grudnia połączeń i przystanków. PKP obiecują też skrócenie czasu podróży na ...

Tunezja nie dla Emirates

Tunezja zawiesiła wszystkie loty linii lotniczej Emirates do Tunisu, po tym jak w ubiegłym ...

Nowa Zelandia: Erupcja wulkanu, co najmniej pięć ofiar

W poniedziałek wybuchł najbardziej aktywny wulkan Nowej Zelandii, Whakaari na wyspie White. W momencie ...

Lotnisko Chopina otwarte po awaryjnym lądowaniu

Warszawskie Lotnisko Chopina zostało otwarte po awaryjnym lądowaniu bombardiera, któremu złożyły się przednie koła ...