Wizz Air tworzy linię lotniczą w Abu Zabi

Fot. Filip Frydrykiewicz

Wizz Air zamierza stworzyć nowego przewoźnika z siedzibą w Abu Zabi. Linia powstanie we współpracy z Abu Dhabi Development Holding Company i będzie pierwszą linią lotniczą Wizz Air z siedzibą poza Europą.

Wizz Air Abu Dhabi ma rozpocząć działalność w drugiej połowie 2020 roku. Będzie latać stamtąd do Europy, ale także do Indii, a w dalszej perspektywie do Afryki. Nowa linia ma być ultra niskokosztowa, taka jakiej jeszcze nie ma na Bliskim Wschodzie. Jej utworzenie i uruchomienie jest uzależnione jeszcze od ostatecznego porozumienia z Abu Dhabi Development Holding, otrzymania wewnętrznych i zewnętrznych zezwoleń i zgód oraz uzyskania certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) od Urzędu Lotnictwa Cywilnego Zjednoczonych Emiratów Arabskich – czytamy w komunikacie.

Założyciel i prezes Wizz Aira Jozsef Varadi jest przekonany, że jego nowe przedsięwzięcie odniesie sukces. – Uważamy, że nowa linia lotnicza może być znaczącym graczem w regionie – mówił Jozsef Varadi dziennikarzom w Abu Zabi, podaje komunikat.

Szejk Mohammed Bin Hamad Bin Tahnoon Al Nahyan, przewodniczący lotnisk w Abu Zabi nie ukrywał zadowolenia z tej inwestycji. – Ponieważ międzynarodowe lotnisko w Abu Zabi nadal rozwija się jako główna brama do Zjednoczonych Emiratów Arabskich i całego regionu, z zadowoleniem przyjmujemy przewoźników, takich jak ta nowa linia lotnicza. Cieszymy się na wpływ, jaki to partnerstwo wywrze na rozwój gospodarczy naszego kraju – mówił.

Zdaniem dyrektora generalnego Abu Dhabi Airports Company Bryana Thompsona, cytowanego we komunikacie, uruchomienie nowej linii lotniczej potwierdza znaczenie infrastruktury lotniczej w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. – Międzynarodowe lotnisko w Abu Zabi odnotowało silny wzrost w tym roku, pozostając jednym z najszybciej rozwijających się węzłów lotniczych w regionie – mówi Bryan Thompson.

Abu Zabi rzeczywiście było liczącym się portem przesiadkowym w regionie jeszcze pięć, sześć lat temu, kiedy państwowy przewoźnik Etihad chciał skopiować sukces Emirates i Qatar Airways. Potem jednak przyszło bankructwo Air Berlina i Etihad, który był współwłaścicielem tej linii, znalazł się sam w bardzo trudnej sytuacji finansowej. Z wielkich planów ekspansji Emiratczykom zostały tylko udziały w Air Serbia.

Jak nieoficjalnie wiadomo, Wizz Air zamierza początkowo postawić w Abu Zabi kilka samolotów typu A321, a potem tę liczbę zwiększyć stopniowo do 20 i 50. Co skłoniło Varadiego do wyjścia poza Europę ? – Wysokie podatki, zatłoczone niebo i coraz bardziej ograniczone możliwości rozwoju w Europie – mówił w Abu Zabi.

Wizz Air wchodzi na rynek emiracki w momencie gdy główny przewoźnik z Abu Zabi coraz bliżej współpracuje z niemiecką Lufthansą, z którą z kolei prezes Varadi toczy medialną batalię.

Mogą Ci się również spodobać

Rainbow podnosi gwarancję o 22 miliony złotych

Ze 130,3 miliona do 152,9 miliona złotych urośnie gwarancja biura podróży Rainbow. Nowa suma, ...

Marcin Wujec nowym prezesem Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych

Zarząd Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych wybrał nowego prezesa. Wcześniej Walne Zgromadzenie OSAT przyjęło sprawozdanie ...

Prezes Polskiej Izby Hotelarstwa Marek Łuczyński

Część hoteli nie przetrwa koronakryzysu

Stworzenie europejskiej turystyki regionalnej mogłoby złagodzić skutki kryzysu w branży hotelarskiej, wywołanego przez pandemię ...

Egipt nie przestanie dopłacać do czarterów

Program dopłat do lotów czarterowych realizowany przez egipski rząd kończy się 31 października. Już ...

Nowa formuła zakazu lotów. Tym razem bez listy krajów

Ukazał się projekt rozporządzenia o zakazie lotów. Ma wejść w życie w środę, 16 ...

Wanderlust Germany – nowy start niemieckiej turystyki

Turystyka aktywna na łonie natury to motyw przewodni kampanii promocyjnej pod hasłem #WanderlustGermany, którą ...