Ryanair uruchomił na swojej stronie internetowej i w aplikacji narzędzie weryfikacji cen i certyfikat „Verified by Ryanair” – dowiadujemy się z komunikatu prasowego. Przewoźnik tłumaczy to chęcią „ochrony klientów przed internetowymi biurami podróży (OTA), które mogą nakładać na klientów dodatkowe prowizje i opłaty, podając nieprawidłowe dane kontaktowe i uniemożliwiając tym samym Ryanairowi bezpośredni kontakt z pasażerami”.

Narzędzie weryfikacji cen pozwala klientom, którzy zarezerwowali bilet za pośrednictwem internetowego biura podróży, porównać ceny u przewoźnika i w biurze podróży. „Klienci będą teraz mogli wyraźnie zobaczyć, jak internetowe biura podróży, które nie mają upoważnienia Ryanaira do sprzedaży lotów, dodają prowizje i opłaty do cen lotów i usług dodatkowych, jak bagaż czy wybór miejsca” – pisze dalej Ryanair.

CZYTAJ TEŻ: Dużo Grecji w powiększonej siatce Ryanaira na lato

– Nowy certyfikat „Verified by Ryanair”, wyświetlany jako znak firmowy i widoczny wyłącznie na stronie internetowej i w aplikacji Ryanaira, ma na celu ochronę klienta poprzez podanie prostego identyfikatora, dzięki któremu będzie mógł upewnić się, że rezerwuje loty bezpośrednio w Ryanairze, a nie za pośrednictwem internetowego biura podróży – wyjaśnia dyrektor marketingu Ryanaira Dara Brady, cytowana w komunikacie.

– Ryanair nie ma umów handlowych z internetowymi biurami podróży (OTA) na sprzedaż lotów, a jakiekolwiek próby sprzedaży usług dostępnych na www.ryanair.com, w szczególności w celach odsprzedaży lotów, jest surowo zabronione na mocy naszego regulaminu. Radzimy klientom, aby zawsze dokonywali rezerwacji bezpośrednio przez stronę internetową i aplikację Ryanaira, gdzie będą mieli dostęp do najniższych cen, bezpośredniej obsługi klienta i szybkiego zwrotu kosztów – dodaje Brady.