Enter Air zamknął rok 2020 z dużą stratą. „Wakacje 2021 zapowiadają się normalnie”

Fot. Filip Frydrykiewicz

Przychody mniejsze o 70,9 procent, 174 miliony złotych straty netto, 287 milionów złotych pożyczki z Polskiego Funduszu Rozwoju – Enter Air podsumował rok 2020.

Enter Air miał w zeszłym roku 470 milionów złotych przychodów. To o 70,9 procent mniej niż w 2019 roku, kiedy wyniosły one 1,61 miliarda złotych. Przyczyną spadku był oczywiście kryzys wywołany pandemią i ograniczenia w podróżach.

CZYTAJ TEŻ: Lufthansa: Płać, kiedy lecisz

Firma zanotowała 154,1 mln złotych straty netto i 150,5 mln złotych straty operacyjnej. Jeśli liczyć stratę bez uwzględniania różnic kursów walut rośnie ona do 174 mln złotych. Na koniec 2020 r. Grupa miała 78,8 mln złotych w gotówce – podaje spółka w komunikacie.

W lutym 2021 r. Enter Air dostał 287 milionów złotych wsparcia w ramach rządowego programu zwanego tarczą finansową Polskiego Funduszu Rozwoju dla dużych firm w formie pożyczki płynnościowej.

– Kilka dni temu obchodziliśmy 11 rocznicę pierwszego lotu – mówi członek zarządu Enter Aira i współzałożyciel tej linii lotniczej Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie. – Wolimy jednak patrzeć w przyszłość, a nie oglądać się za siebie. Optymistycznie widzimy nadchodzący sezon letni. Dużo wskazuje, że dzięki intensyfikacji szczepień i wprowadzeniu procedur bezpieczeństwa w miejscowościach turystycznych tegoroczne wakacje będą już wyglądały normalnie, a jeśli tak będzie to chętnych na zagraniczne wyjazdy nie zabraknie. Od touroperatorów wiemy, że zainteresowanie klientów jest duże. Jesteśmy gotowi na sezon. Nasze maszyny regularnie latają, dwa kolejne samoloty powinny przyjść do nas przed sezonem, niedawno wróciły też dwa boeingi 737 Max, do których mamy duże zaufanie i dzięki którym możemy zoptymalizować loty do najdalszych destynacji.

ZOBACZ TEŻ: LOT dodaje wakacyjnych rejsów z regionalnych lotnisk

Enter Air ma teraz 22 boeingi 737-800 i dwa 737 Max 8. W 2020 roku spółka zawarła porozumienie z Boeingiem, w którym poza kwestiami odszkodowania ustaliła harmonogram dostaw samolotów i zwiększyła dotychczasowe zamówienie na model 737 Max 8.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Samorząd uczy branżę, czym jest cyfryzacja

Niemiecki Związek Turystyczny powołał komisję do spraw cyfryzacji. Jej zadaniem będzie tłumaczenie przedsiębiorcom zasad ...

Senat: Kolejne sektory turystyki dodawane do tarczy 6.0

Senatorowie opozycji i senatorowie Zjednoczonej Prawicy zgodnie poparli rozszerzenie katalogu grup zawodowych, które obejmie ...

Śląska Organizacja Turystyczna ma nowego prezesa

Na czele Śląskiej Organizacji Turystycznej stanął Adam Wawoczny. Zastąpił Jarosława Klimaszewskiego – prezydenta Bielska-Białej, ...

Skrzydlaty kolos wylądował w Warszawie

Airbus A380, największy pasażerski samolot na świecie, przyleciał dziś do Warszawy z Dubaju. W ...

Orbis: Mamy dużo nowych projektów

Mamy 31 zawartych umów na nowe hotele. W tej puli znajdują się obiekty w ...

Biuro podróży z (prawie) własnym lotniskiem w Egipcie

Duzi touroperatorzy inwestują we własne linie lotnicze, hotele lub statki wycieczkowe. A niemieckie biuro ...